×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران، دوچرخه‌سواری در سالی که گذشت روزهای سختی را سپری کرد؛ نبود زیرساخت‌های مناسب و اختلاف بسیار با تیم‌های آسیایی از بابت تجهیزات و ادوات و البته مسائل حاشیه‌ای که چندسالی است با این رشته عجین شده، فدراسیون را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است.

 

 

به گزارش شهر مردم، فدراسیون دوچرخه‌سواری سال گذشته را با معرفی دبیر این فدراسیون و دعوت از ۱۲ رکابزن کشورمان به اردوی تدارکاتی تیم‌های ملی استقامت و نیمه استقامت بانوان آغاز کرد.

پس از انتخاب رسول اسدی به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و برقراری آرامش در این فدراسیون، حمید عطااللهی به عنوان دبیر دوچرخه‌سواری معرفی شد.

از سویی دیگر در روزهای ابتدایی سال، کمیته تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری نام ۱۲ ورزشکار را جهت حضور در اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی اعلام کرد که بر این اساس اردوی ۵ روزه تدارکاتی تیم‌های ملی استقامت و نیمه استقامت بزرگسالان، کمتر از ۲۳ سال و جوانان در بخش بانوان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۰ فروردین‌ماه آغاز شد.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

سه‌شنبه ۱۵ فروردین

محمد گنج‌خانلو رکاب‌زن تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین در گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا ضمن گلایه از اتفاقات و حاشیه‌های دوچرخه‌سواری گفت: با وجود کسب ۴ مدال در سال ۱۴۰۱ هیچ تغییری در روند زندگی من به وجود نیامد اما همچنان برای موفقیت در این رشته تلاش و تمرین می‌کنم. او از اختلاف‌های فاحش بین دوچرخه‌سواری ایران و آسیا سخن گفت و یادآور شد با این شرایط رقابت بسیار سخت است. او در شرایطی که سال به پایان نرسید در اقدامی غیرورزشی و در زمانی که برای حضور در مسابقات راهی اسکاتلند شده بود به ایران بازنگشت.

پنجشنبه ۲۴ فروردین

بدهی‌های معوقه و مشکلات مالی گریبان فدراسیون دوچرخه‌سواری را گرفته و هر روز یک شاکی جدید به جمع طلبکاران این فدراسیون اضافه می‌شود. رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان این موضوع تاکید کرد هر چند این بدهی‌ها به دوران مدیریتی من باز نمی‌گردد و از سال‌ها قبل ایجاد و انباشته شده اما چاره‌ای جز پرداخت آن نداریم و باید تسویه کنیم. نکته قابل تامل این است که بخشی از این بدهی‌ها ریالی و بخش دیگر آن ارزی است که مشکلات شدیدی را برای این فدراسیون ایجاد می‌کند.

سه‌شنبه ۲۲ فروردین

پرونده رقابت‌های دوچرخه‌سواری انتخابی تیم‌های ملی پیست مردان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. این مسابقات در بخش آقایان و با حضور ۵۰ رکابزن مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی در دو رشته کایرین و اومنیوم در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در پایان نفرات برتر آن مشخص و معرفی شدند.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

شنبه ۹ اردیبهشت

در جریان رقابت‌های دوچرخه‌سواری مازندران یک رکابزن دچار ایست قلبی شد که تلاش‌ها برای احیای وی نتیجه نداد تا او در نهایت جان خود را از دست بدهد. جمشید جوادی رکابزن ۵۷ ساله در جریان مسابقات دوچرخه‌سواری پیشکسوتان مازندران دچار این اتفاق تلخ شد.

همچنین در نخستین روز مسابقات گرندپری یونان، امیرعلی علیزاده رکابزن ملی‌پوش کشورمان که تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها بود در بخش جوانان به مقام نخست رشته ۲۰۰ متر دست یافت.

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت

با اعلام شکایت یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری و با رای دیوان عدالت، پروسه این انتخابات مورد بررسی قرار گرفت هر چند در ادامه مشکلی ایجاد نشد و فدراسیون با تیم مدیریتی خود کارش را ادامه داد. در همان روز رئیس فدراسیون با اشاره به شکایت یکی از کاندیداهای این فدراسیون و زیر سئوال بردن نتیجه مجمع انتخاباتی به خبرنگار ایرنا گفت: روند سلامت انتخابات مورد تایید آسیا قرار گرفته و مستندات ما آماده است.

دوشنبه اول خرداد

مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قزاقستان در شرایطی به پایان رسید که فاطمه هداوند رکابزن تیم آذرخش تشخیص زاگرس، موفق شد بالاتر از نماینده قزاقستان و دارنده چند مدال جهانی و آسیایی در جایگاه نخست بایستد و مدال طلا را از آن خود کند.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

چهارشنبه ۳ خرداد

سفر مسوولان فدراسیون دوچرخه‌سواری به سوییس و در شرایطی که هیچ خبری از آن بر روی سایت فدراسیون دوچرخه‌سواری درج نشده بود،‌ گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص انتخابات این فدراسیون ایجاد کرد. هر چند اطلاعات این سفر از درون فدراسیون به بیرون درز کرد اما به صورت رسمی هیچ مسوولی حاضر نشد نه آن را تایید و نه تکذیب کند.

چهارشنبه ۱۷ خرداد

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در این روز و در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از بدهی ۸ میلیارد تومانی این فدراسیون سخن گفت و تاکید کرد موضوع ساختمان نیمه‌کاره و بدهی‌هایی که برای دوچرخه‌سواری به ارث گذاشته شده کلاف سردگمی است که باید آن را حل و فصل کنیم. ساعاتی بعد از این اظهار نظر و در جریان سفر اسامه الشفار نایب رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری و رییس کنفدراسیون آسیا در حاشیه دیدار با مسوولان کمیته ملی المپیک کشورمان، وی از حمایت این نهاد بین‌المللی از فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران و انتخابات برگزار شده سخن گفت.

شنبه ۲۰ خرداد

مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در شرایطی به میزبانی تایلند برگزار شد که رکاب‌زنان کشورمان در این رویداد عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند. در همین رویداد به دلیل یکسان نبودن لباس دوچرخه‌سواران ایرانی، سرداور چینی این مسابقات ۲۵۰ فرانک سوئیس تیم ملی کشورمان را جریمه کرد،‌ هر چند مدیر فنی تیم‌های ملی این جریمه را سخت‌گیرانه خواند. از سویی دیگر حسین عسگری رکابزن کشورمان در این رویداد با ۴ دقیقه تاخیر به خط استارت رسید که برای آن دلایل مختلفی از جمله بی‌اطلاعی کادر فنی ایران نام برده شد.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

پنجشنبه ۲۵ خرداد

در دومین روز مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در مالزی، بهروز فرزاد در ماده اسکرچ اومنیوم پاراسایکلینگ کلاس c۵ توانست بالاتر از رقبای خود به مدال طلا دست یابد و پرچم سه رنگ کشورمان را با اهتزاز دربیاورد. در ماده دونفره نیز تیم‌ ملی ایران با ترکیب رضا رشنو و محمددلیر حیدرآبادی صاحب مدال برنز شد.

سه‌شنبه ۲۳ خرداد

پرونده مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا بدون کسب حتی یک مدال برای کاروان اعزامی کشورمان بسته شد.

دوشنبه ۲۹ خرداد

بعد از نتایج ناموفق رکابزنان کشورمان در رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا نمایندگان کشورمان راهی مسابقات پیست شدند که در این بخش نتایج قابل قبولی برای ایران به دست آمد. در این رویداد ۶ مدال طلا، نقره و برنز به نام ایران ضرب شد.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

چهارشنبه ۲۱ تیر

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اهدای لباس تیم ملی از حمایت‌های سردار آزمون از این رشته تقدیر کرد. این تقدیر پس از آن صورت گرفت که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران جایزه ۱۵۰ میلیونی مسابقات بانوان را به نفرات اول تا دهم هر ماده تقبل کرده بود.

شنبه ۲۱ مرداد

در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که در گلاسکو اسکاتلند برگزار شد، فرانک پرتوآذر با ایستادن در رده پنجاه‌وششم به کار خود در این بخش پایان داد.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

پنجشنبه ۹ شهریور

سی‌وششمین دوره از تور ایران – آذربایجان با حضور ۷۱ رکابزن در سرعین آغاز و شرکت‌کنندگان مسیر ۱۹۷/۹ کیلومتری اردبیل به تبریز را طی کردند. در پایان این مرحله سعید صفرزاده از تیام هتل چین به عنوان قهرمانی دست یافت.

شنبه ۱۱ شهریور

علی زنگی‌آبادی رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان که از او به عنوان یکی از مفاخر این رشته یاد می‌شد بر اثر سکته قلبی و در سن ۶۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

دوشنبه ۳ مهر

در ادامه بازی‌های آسیایی هانگژو، فرانک پرتوآذر در ماده کوهستان موفق شد نخستین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری زنان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کند.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

چهارشنبه ۲۶ مهر

مرحله دوم لیگ برتر دوچرخه‌سواری جاده به میزبانی هیات دوچرخه‌سواری استان مازندران برگزار که طی آن، علی لبیب به عنوان قهرمانی دست یافت.

شنبه ۶ آبان

مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی هند برگزار شد، در دومین روز این مسابقات، رقابت کراس کانتری جوانان برگزار و فاطمه عباسی نماینده ایران به مدال برنز رسید. او بعد از فرانک پرتوآذر دومین دختری است که در بخش انفرادی به مدال قهرمانی آسیا می‌رسد.

چهارشنبه ۱۰ آبان

رسول اسدی، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در حکمی سمیه موسوی را به عنوان سرپرست نایب رئیسی این فدراسیون منصوب کرد.

دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران؛ روزهای سختی که پایانی ندارد

 

یکشنبه ۲۸ آبان

اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری با تایید اختصاص یک سهمیه به نام ایران در جاده استقامت موافقت کرد.

شنبه ۲۸ بهمن

برنامه‌ریزی عجیب مسوولان هندی و برگزار کنندگان مسابقات پیست دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا به گونه‌ای بود که در روز نخست این رقابت‌ها همه تیم‌های شرکت کننده به این میزبانی اعتراض و گلایه داشتند هر چند این اعتراض‌ها چندان مورد توجه آنها قرار نگرفت. کیفیت بد غذا و اجبار تیم‌ها برای دریافت آن در محل مسابقات به جای هتل اسکان تیم‌ها از موارد این نارضایتی‌ها بود.

دوشنبه ۷ اسفند

تلاش رکابزنان کشورمان در مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا بی‌نتیجه بود و آنها در این رویداد، شانس کسب مدال را از دست دادند. در این مسابقات، کشور ژاپن با آخرین تکنولوژی‌ روز دنیا به هند آمده بود و در تمامی مواد یکی از مدعیان اصلی به شمار می‌رفت.

سه‌شنبه ۸ اسفند

آریانا ولی‌نژاد بانوی رکابزن کشورمان به دلیل نشت گاز بخاری و انفجار در منزل، دچار سوختگی شدید شد تا جایی که به علت شدت جراحات از خرم‌آباد به بیمارستانی در اصفهان منتقل و در آنجا بستری شد. ولی‌نژاد از رکابزنان آینده‌داری بود که چندی پیش از سوی فدراسیون عازم کمپ UCI در کره‌جنوبی شد.

این بانوی رکابزن کشورمان در روزهای پایانی سال به دیار باقی شتافت تا خاطره‌ای تلخ برای دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۲ ثبت شود.

به نقل از ایرنا، اصلی‌ترین مشکل دوچرخه‌سواری بعد از بدهی‌های ادوار گذشته، به نبود زیرساخت‌ها و عدم تجهیز امکانات و تکنولوژی روز این رشته باز می‌گردد، مشکلی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل فدراسیون و دستور وی برای حل آن امیدها را در بین قهرمانان این رشته زنده کرده است و آنها امیدوارند در سالی که پیش رو است این مشکل یکبار و برای همیشه حل شود.

true
true
دوچرخه‌سواری در تلاطم و بحران
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true