×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اعتراضات دانشجویی در آمریکا؛ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازداشت شدند

اعتراضات دانشجویی در آمریکا؛ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازداشت شدند ، سرکوب اعتراضات حامی فلسطین از سوی پلیس در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد و از زمان آغاز تحصن‌ها تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازداشت شدند.

خبرگزاری شهرمردم – مراسم فارغ‌التحصیلی در کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر آمریکا آغاز شده است؛ این در حالی است که مدیران دانشگاه‌ها با اعتراضات بزرگ حامی فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها دست‎و‌پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، تقاضا‌های دانشجویان معترض متفاوت است، اما بیشتر معترضان خواستار آن هستند که دانشگاه‌های آن‌ها از شرکت‌ها و سایر نهاد‌هایی که از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنند یا از آن‌ها سود می‌برند، فاصله گرفته و همکاری خود را با آن‌ها قطع کنند.

در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، پلیس یک تجمع اعتراضی حامی فلسطین را متفرق کرد؛ این دومین باری بود که دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک تحصن را متفرق کرد.

دانشجویان معترض به جنگ غزه بامداد یکشنبه به وقت محلی پس از محاصره از سوی پلیس و تهدید به بازداشت، مجبور به ترک تحصن شدند.

دانشگاه دوپال نیز گزارش داد که پلیس شیکاگو برای کمک به مدیریت تظاهرات بزرگ روز یکشنبه به وقت محلی به محوطه دانشگاه فراخوانده شد.

ویدیو منتشر شده از سوی سی‌ان‌ان تعداد زیادی از افسران پلیس و همچنین معترضان را در این دانشگاه نشان می‌دهد.

در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، رئیس دانشگاه پس از خشونت در اعتراضات اخیر در محوطه این دانشگاه، گفت: تغییرات فوری در عملیات ایمنی دانشگاه مورد نیاز است.

این دانشگاه همچنین اعلام کرد که از روز دوشنبه به وقت محلی فعالیت‌های منظم خود را از سر خواهد گرفت و قصد دارد تا پایان هفته برخی از آموزش‌های حضوری را برگزار کند.

در موسسه هنر شیکاگو نیز پلیس اعلام کرد که ۶۸ نفر از جمله دانشجویان را بازداشت کرده است؛ سخنگوی این موسسه، گفت: معترضان خروجی‌های اضطراری و دروازه‌ها را مسدود و پیشنهاد نقل مکان به یک محل جدید را رد کرده‌اند.

در دانشگاه ویرجینیا نیز پلیس، معترضان حامی فلسطین را سرکوب و چادر‌های برپا شده را در نزدیکی مرکز شارلوتزویل جمع‌آوری کرد.

برآورد‌های آسوشیتدپرس از اظهارات و بیانیه‌های مقام‎های دانشگاه‌ها و پلیس، نشان می‌دهد که از روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) حدود ۲ هزار و ۵۰۰ معترض از سوی پلیس در ۵۰ دانشگاه و دانشکده بازداشت شده‌اند.

دستگیری‌ها در روز‌های گذشته نیز به سرعت ادامه یافت؛ در دانشگاه ویرجینیا، پس از درگیری پلیس با معترضانی که از برداشتن چادر‌ها خودداری کردند، ۲۵ نفر بازداشت شدند.

true
true
اعتراضات دانشجویی در آمریکا؛ ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازداشت شدند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true