×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت(ع) در روز ‌بزرگداشت شاهچراغ(ع)

رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت(ع) در روز ‌بزرگداشت شاهچراغ(ع)، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار شهر مردم، تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) از رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت (ع) در دهه کرامت و همزمان با سالروز بزرگداشت این امامزاده واجب‌التعظیم خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، در نشست خبری پیرامون دهه کرامت با بیان لزوم اطلاع‌رسانی برنامه‌های این دهه در سومین حرم اهل بیت(ع) به تشریح آن‌ها پرداخت.

وی از برگزاری چهارمین همایش حوزه منتظر انقلابی در حرم مطهر خبر داد و گفت: این همایش، (امروز) ۱۷ اردیبهشت با همکاری دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و مدیریت حوزه‌های علمیه در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افزود: تمرکز این همایش بر موضوع علوم انسانی و اسلامی است که مسئولیت این کار در نشست همایش چهارم، بر عهده موسسه علوم انسانی آیت‌ا… حائری شیرازی است.

کلانتری همچنین از اهدای اولین جایزه «محی‌الدین» در این همایش خبر داد که با حضور آیت‌الله صادقی رشاد، به یکی از پیشکسوتان عرصه علوم اسلامی و انسانی تقدیم خواهد شد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع)  ادامه داد: روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد درگذشت عبدالحسین نجفی لاری با همکاری حرم شاهچراغ و دانشگاه جهرم برگزار خواهد شد. این همایش یک روز در شیراز  و یک روز در جهرم با حضور اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه که مقالاتشان را به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز بزررگداشت حضرت شاهچراغ(ع) از سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی» رونمایی خواهد شد،  گفت: این سند با زحمت چندهزار ساعته جمعی از نخبگان و اندیشمندان تنظیم شده است که شورای راهبری این سند را هم امام جمعه شیراز، استاندار فارس و تولیت حرم شاهچراغ(ع) تشکیل می‌دهند.

کلانتری افزود: برای تدوین این سند جلسات متعددی برگزار شده، مورد نقد قرار گرفته، گفتمان‌سازی با حضور مسئولان انجام و  در نهایت آماده رونمایی شده است که این رونمایی با حضور شخصیت‌های کشوری، لشگری و استانی، قبل از ظهر روز ششم ذی‌القعده در یک مراسم باشکوه برگزار خواهد شد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) همچنین از برگزاری همایش «افتخار خدمت» خبر داد و گفت: در این مراسم از خادمان برگزیده حرم تقدیر خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: برنامه‌های متعددی با حضور شخصیت‌های کشوری و مداحان نامی از سراسر کشور در دهه کرامت برگزار می‌شود.

*شادپیمایی دخترانه در ولایت بانوی کرامت

در این نشست معاون فرهنگی آستان حضرت احمد بن موسی (ع) در ادامه این نشست گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در فارس با مسابقه قرآنی بشری آغاز شده و این مسابقه تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

حجت‌ا… طلایی افزود: ۲۰ اردیبهشت کتیبه دهه کرامت که با تلاش هنرمند برجسته استاد عرب تهرانی و شاگردان او نگاشته شده، رونمایی می‌شود.

وی اعلام کرد: بعد از ظهر پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه شادپیمایی دختران فاطمی از بقعه ام احمد به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار و پس از آن اجتماع دختران فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

طلایی افزود: جمعه نمایشگاهی با موضوع روایتگری سیر تشکیل محفل های قرآنی خانگی از صدر اسلام تا کنون در طبقه فوقانی این شبستان برپا می‌شود و در ادامه از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه طرح ختم قرآنی کریم هدیه به حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت شاهچراغ (ع) گفت: جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم عقد رایگان زوجین در سالن پیوند آسمانی حرم برپا می‌شود.

طلایی عنوان کرد: برنامه‌های مشاوره سبک زندگی اسلامی ایرانی، مفهوم کرامت و چگونه کریم شویم، دختران و ارزشمندی دختران و بانوان و مشاوره رایگان برای دختران و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی فاطمی، خانواده تراز فاطمی و پیوند آسمانی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر است.

وی درباره ویژه برنامه‌های ششم ذی‌القعده سالروز گرامیداشت شاهچراغ (ع) گفت: مراسم شب بزرگداشت شاهچراغ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و ظهر بزرگداشت نیز این محل میزبان برنامه سمت خدا با حضور حجت‌السلام ماندگاری و نجم الدین شریعتی است.

طلایی گفت: تجدید عهد با حضرت احمد بن موسی (ع)، رونمایی از سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت، تجلیل از خادمان برگزیده و مراسم عقد رایگان زوجین از دیگر برنامه‌های این روز است.

معاون فرهنگی آستان حضرت احمد بن موسی (ع) اعلام کرد: ۲۶ و ۲۶ اردیبهشت ماه نیز به این مناسبت بازدید از موزه حرم برای مردم آزاد است.وی گفت: سالن پیوند آسمانی شاهچراغ (ع) ۳۰ اردیبهشت همزمان با ولادت باسعادت امام رضا (ع) نیز میزبان عقد ۱۰ زوج جوان به صورت رایگان است.

true
true
رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت(ع) در روز ‌بزرگداشت شاهچراغ(ع)
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true