×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از تسهیل عبور قائم از رحمت و دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر تا گذر امن نواب از کمربندی

تقدیر استاندار فارس از تلاش های جهادی مدیریت شهری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، پنجمین بازدید شبانه مدیریت شهری و اصحاب رسانه، از کلان پروژه های شهرداری شیراز، در حالی برگزار شد که این بار، مقصد ۲ تقاطع غیر همسطح «قائم-رحمت- احمدی» و «تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمد بن موسی(ع)» بود و مهمان ویژه این بازدید، استاندار فارس و جمعی از مسئولين ارشد دستگاه های اجرایی استان و شهر بودند.

استاندار فارس، در حاشیه این بازدید شبانه، گفت: خوشبختانه شاهد کار شبانه‌روزی شهرداری شیراز، در پروژه‌ها هستیم و این در حال است که زمانی فعالیت نوبت دوم، به یک آرزو تبدیل‌ شده بود و حال شهرداری شیراز، کار در پروژه‌ها را به‌صورت سه نوبته کرده و این نمونه کار جهادی است که در حال انجام است.

محمدهادی ایمانیه، با قدردانی از تلاش‌های جهادی مدیریت شهری شیراز، تصریح کرد: با این کارهای جهادی، نواقص شیراز جبران و رضایتمندی خوبی که در بین مردم ساکن شیراز ایجادشده، روز به‌ روز افزایش پیدا می کند.

وی، همچنین از برگزاری جلسه‌ای با وزیر نیرو، در مورد شرایط پروژه قائم به رحمت و مساعدت وی، در راستای انجام این پروژه، خبر داد و با اشاره به برخی مزایای آن، از جمله تسهیل در دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و تقدیر از مدیریت شهر، به خاطر این دیدگاه، گفت: این پروژه، فواید و توانمندی‌های دیگری نیز دارد که باید همه آنها، مد نظر قرار گیرد.

ایمانیه، افزود: در استان فارس، پروژه‌های عظیمی مانند مترو، انتقال آب و… در حال اجرا است. وی، با ابراز امیدواری از اینکه این توانمندی‌ها افزایش یابد، گفت: با حفظ محیط زیست و هوای پاک شیراز، باید به ارتقای جایگاه شیراز کمک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامی شیراز نیز در این بازدید، گفت: کارهایی که در مدیریت شهری شیراز، اتفاق می‌افتد در کشور بی‌نظیر است. سید ابراهیم حسینی، تصریح کرد: این موضوع حاصل همدلی و همکاری‌های استانداری و سایر دستگاه‌هاست که هر کجا دوستی باشد، خدای متعال نیز برکتش را نثار می‌کند و از این همراهی سپاسگزاریم.

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در بازدید از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری منطقه ۵، با تشکر از حضور استاندار فارس و سایر مدیران استانی و شهری، ضمن گرامیداشت هفته شیراز، گفت: هر کجا نیاز شد، مدیران استانی با ما همراه شدند و این مشکل جابجایی، دکل‌های فشار قوی نیز با ورود شما و دیگر مدیران استانی، مرتفع شد.

محمدحسن اسدی، افزود: شهرداری شیراز، نوبت شب در پروژه‌ها را راه‌اندازی کرده و رسانه‌ها نیز این موضوع را رصد می‌کنند، شنبه‌های هر هفته، بعد از نماز مغرب و عشا، با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رسانه‌ها و یاوران شورا، از نوبت شب بازدید می‌شود که این پنجمین بازدید است.

وی، تصریح کرد: ما هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی نداریم و در هر پروژه‌ای، مشکلاتی مانند تملک، جابجایی تأسیسات و غیره وجود دارد که در حال تلاشیم پروژه، زودتر پیش رود و مردم دچار مشکل نشوند.

شهردار شیراز، با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی، دسترسی به بافت تاریخی و حرم مطهر را سرعت می‌بخشد، اضافه کرد: تقاطع سفیر-رحمت را کمی جلوتر در محدوده شهرداری منطقه ۴ داریم که باز با مشکل جابجایی تأسیسات، مانند برق فشار قوی روبرو هستیم که امیدواریم بتوانیم قول همکاری برای حل این معضل را بگیریم.

اسدی، گفت: امروز سخت‌ترین ایستگاه مترو، زیر رودخانه در تفاطع بصیرت(پل معالی‌آباد) توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز، در حال اجراست و تعداد پروژه‌های این سازمان، چندین برابر تعداد پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی است.

شهردار شیراز، در حاشیه بازدید از تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمد بن موسی نیز گفت: تعیین تکلیف کمربندی، یکی از تأکیدات استاندار بود که ۱۸ کیلومتر آن را ما تحویل گرفتیم و در این مسافت، ما دیگر حادثه فوتی نداریم و این نتیجه همت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است. اسدی، ضمن تشکر از همراهی تمامی دستگاه‌ها در پیشبرد پروژه‌ها، از پلیس راهور برای اجرای طرح ترافیک، قول مساعدت گرفت. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز با اشاره به جابجایی برق، در این بخش از شهر که مرکز مشاغل مهم است، گفت: در شرکت توزیع برق، همکاری تمام جانبه را شاهد بودیم، بحث افزایش ارتفاع دکل‌ها که برای ادامه مسیر این پروژه لازم بود، انجام شد که کار بزرگ و بی‌نظیری بود که در مدت‌ زمان کمتر از چند ساعت، انجام شد، ما خطوطی را از ایستگاه ولی‌عصر(عج) و فردوسی، ایجاد کردیم، ۳۰ ساعت خاموشی در این بخش مهم شهری، کار سختی بود و ما با شرایط جوی خاصی، روبه‌رو بودیم. یدا… حقیقی، ادامه داد: امیدواریم زودتر این مسئله حل شود و بتوانیم برقی پایدار و مطمئن را به مردم برسانیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید، گفت: تقاطع قائم-رحمت قرار است به‌گونه‌ای باشد که حرکت شمال به جنوب و جنوب و شمال بر روی بلوار رحمت انجام شود.

محمد امین، با بیان اینکه این تقاطع، با هدف کنترل ترافیک بلوار رحمت اجرا می‌شود، افزود: با ساخت این تقاطع، عبور‌ و مرور به‌خوبی انجام می‌شود و دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر، نظیر حرم مطهر شاهچراغ(ع) راحت‌تر می‌شود و یکی از گره‌های پروژه‌های ترافیک، در بافت تاریخی تکمیل می‌شود و این تقاطع، به تسهیل حرکت از شمال به جنوب منجر می‌شود.

وی، ادامه داد: پروژه، ۳۵ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه‌ریزی، تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: در حال حاضر، در حال تکمیل ستون‌ها و شمع‌ها هستیم، علاوه بر تأسیسات، مانند آب، برق و گاز، با معارض‌های دیگری مانند جابجایی دکل‌های فشار قوی روبرو بودیم و دیگری جانمایی شمع‌ها بود، جابجایی دکل‌ها، امری پیچیده بود که با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و پلیس، در حال انجام است که بعد از هفت ماه، تصمیم‌گیری شد که در هوایی مناسب در یک تعطیلی، انجام شود.

امین، گفت:هزینه اجرا و تملک این پروژه، بالغ بر یک هزار و یک‌صد میلیارد تومان خواهد بود. وی، همچنین با اشاره به پیشرفت خوب پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمد بن موسی(ع)، ادامه داد: این عملیات، بزرگترین عملیات پل‌سازی است که تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون شهردار شیراز، گفت: این پروژه، چند هدف دارد که یکی از این اهداف، ایمن‌سازی کمربندی و کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از تصادفات است.

امین، افزود: در این مرحله، دو دورگرد پروانه‌ای و گرد، حذف خواهد شد و همچنین شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: باز هم یکی از طرح‌های ترافیک بزرگ، حدود دو تا سه ماه آینده به اجرا درخواهد آمد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید، گفت: در اینجا ما ۶ دوربین سنجش ترافیک داریم که سه دوربین، در مسیر رفت و سه دوربین، در مسیر برگشت قرار دارد.

هادی شه‌دوست شیرازی، با اشاره با نصب بیش از یک هزار تابلو علایم ترافیکی، از جنس کامپوزیت در کمربندی، ادامه داد: این تابلوها، از جنس خاصی بوده که قابلیت تعمیر در محل را دارد و از سرقت آن‌ها به خاطر جنس آن، جلوگیری می‌شود و همگی در استان فارس، تولید شده است.

true
true
از تسهیل عبور قائم از رحمت و دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر تا گذر امن نواب از کمربندی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true