×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
به ثمر نشستن ۹۰ اقدام جهادی در سه ماهه  پایانی۱۴۰۲ توسط مدیرت شهری مشکین دشت

نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشکین دشت با اصحاب رسانه استان البرز در آستانه سالروز ملی شوراهای کشور، با حضور دکتر فرامرز فرمانی ،رئیس شورا ، مهندس دژکام، دکتر نیک مرام و دکتر کریمی پور اعضای شورای شهر و دکتر سلگی شهردار مشکین دشت برگزار شد و پس از ارائه گزارش ،ط شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر به سوالات مطروحه خبرنگاران در زمینه های مختلف  پاسخ دادند.

به گزارش شهر مردم: لیلا رضوانی – البرز | رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت با بیان اینکه  رسانه‌ها به عنوان دیده بانان این مرز و بوم و چشم‌های نظارتی مردم باعث انتقال اخبار و مشکلات از مردم به مسئولین و اقدامات انجام شده از مسئولین به شهروندان هستند از زحمات آنان در انعکاس خدمات مدیریت شهری قدردانی کرد.

فرامرز فرمانی با بیان اینکه مهمترین اقدامات شوراها رفع تبعیض در محلات و مناطق شهری و روستایی است،گفت: در دستگاه های دولتی بسیاری از بودجه ها و امکانات با جهت گیری خاص و در برخی مناطق خاص هزینه می شد که با تشکیل شوراها و اجرای اولویت بندی ها و تشکیل قرارگاه های اجتماعی از انباشت منابع و امکانات در یک منطقه خاص جلوگیری و منابع به صورت هدفمند در راستای محرومیت‌زدایی در بخش های مورد نیاز هزینه می شود.

وی افزود:تا پیش از اجرای قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ بسترهای پایین و محروم شهرها و روستاهای کشور از منابعی که مربوط به خودشان بود محروم بودند و این موضوع موجب بروز بی عدالتی های در توسعه و پیشرفت و اجرای زیرساخت ها شده بود.

فرمانی با بیان اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از قسمت های قانون شوراها مسکوت مانده و به اجرا نرسیده است و نواقصی نیز در اجرای بخش های اجرا شده نیز وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه با اجرای قانون تشکیل شوراها نه تنها تا حد بسیار زیادی از خروج منابع و امکانات به خارج از شهرها و روستاها جلوگیری شده بلکه حتی شوراها توانسته اند علاوه بر بودجه های شهری و روستایی، اقدام به جذب منابع ملی به داخل حوزه های خود نیز بنمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت با بیان اینکه علیرغم همه پتانسیل ها و ظرفیت هایی که تشکیل شوراها در کشور ایجاد کرده است اما این بستر موجب بروز برخی ظرفیت های افزایش فساد نیز گردیده است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر بارها شاهد انتشار اخباری درباره بازداشت اعضای شورای ‌شهر در نقاط مختلف کشور به اتهام فساد مالی بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع شفافیت در عملکرد و از سوی دیگر مطالبه گری مردم به شدت به پیشگیری از بروز مفاسد و همچنین افزایش کارآمدی شوراهای اسلامی شهر کمک می‌کند و مجموعه همه این عوامل کمک می‌کند تا نهادی مثل شوراهای اسلامی سلامت و کارآمد باشد،اظهار کرد: قطعا نواقصی در کار  شوراها نیز وجود دارد ولی پر کردن خلاء مدیریتی، انتقال مدیریت به مردم و اجرای سیاست‌های عدم تمرکز و نظارت اجتماعی بر کلیه نقاط کشور و کامل کردن نقش دستگاه‌های دولتی از ثمرات تشکیل شوراها بوده است.

ضمن اینکه اگر نظارت‌ها به صورت کلی‌تری انجام می‌شد شاید امروز مشکلاتی را در زمینه و مقوله‌های ناشی از فساد کمتر شاهد بودیم.

فرمانی خاطرنشان کرد: امور شهری از پیوستگی لازم برخوردار نیست و علی رغم نمادهای قدرتی و اختیاراتی که در بستر شورا وجود دارد، اما بسیاری از ادارات مستقل عمل کرده و این یکی از نقاط ضعفی است که شاید با اطلاع رسانی و پوشش‌های خبری، به پیوستار منظمی دست پیدا کنیم.

شهردار مشکین دشت نیز ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و تبریک روز ملی شوراها  گفت:  در سفر ریاست جمهوری ،تعهد شده است ۵ هکتار از زمین‌های جهاد کشاورزی و اصلاح بذر و آب و خاک طبق قانون به نام شهرداری انتقال یابد و شهرداری با همکاری شرکت مپنا اقدام به ساخت بیمارستان تامین اجتماعی نمایند که تا کنون این وعده مغفول مانده است.

علی سلگی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیر مجاز خط قرمز ما  و وظیفه شهرداری جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در سطح شهر است،به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و افزود: در ۹۰ روزه منتهی به پایان۱۴۰۲، ۹۰ اقدام جهادی به ثمر نشست و در بحث رسیدگی به فضای سبز سطح شهر، تامین روشنایی معابر، ساماندهی و بهسازی معابر، فعالیت های استقبال از بهار و غیره فعالیتهای خوبی صورت پذیرفت و طی سال جاری نیز ۷ پروژه زیربنایی و شاخص را به مرحله بهره برداری خواهیم رساند.

 

وی ادامه داد: بودجه مصوب ۱۴۰۲ شهرداری مشکین دشت بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان بود که ۳۰ میلیارد تومان نیز مازاد بر این رقم محقق گردید و رقم پیش بینی شده برای درآمدهای شهری در ۱۴۰۳ هم ۴۸۰ میلیارد تومان است که با توجهات الهی و تلاش همکاران خدوم محقق و صرف توسعه و آبادانی شهرمان خواهد شد.

سلگی با بیان اینکه مبالغ خوبی صرف تکمیل پروژه های عمرانی و محرومیت‌زدایی در محلات حسن آباد، کریم آباد و ابراهیم آباد به عنوان نقاط کمتر برخوردار شهر می شود، ادامه داد:ساخت فرهنگسرای کریم آباد، پارک و زمین ورزشی ابراهیم آباد، تکمیل جاده سلامت، کتابخانه و اورژانس شهرک بعثت، توسعه آرامستان دوم شهر، سرای بانو، خانه کشتی، توسعه راه های دسترسی، پارک کودکان، پارک آموزش ترافیک، ساماندهی معابر و… به عنوان مهم‌ترین طرح های عمرانی در دست اقدام در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه  طرح «شهربان » با سیاست شورای شهر در زمینه کنترل سد معبر و ساخت و سازها برنامه ریزی شده و خوشبختانه طی چند ماه گذشته نظارت خوبی داشته است، بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید کرد و  گفت: در زمینه حمل نقل عمومی دارای ۹ دستگاه اتوبوس استیجاری، ۶ دستگاه نو هم خریداری شده است.

به گفته  شهردار مشکین دشت؛ احداث پایانه کریم آباد برای تسهیل ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود و احداث درمانگاه سپاه نیز تا اجرای اسکلت سازه انجام شده است.همچنین در برنامه صد روزه یکی از اقدامات انجام شده، ایجاد فضای سبز، کفپوش، ترمیم و آسفالت و روشنایی بلوار ملاصدرا در شهرک بعثت است که پیگیری و انجام شده و در منطقه ابراهیم آباد نیز بوستانی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع ظرف ۴ تا ۵ ماه آینده به مرحله افتتاح خواهد رسید. سلگی خاطر نشان کرد: موضوع الحاق مپنا و اکومال براساس روال قانونی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در منطقه مشکین دشت سقف ششم به هیچ عنوان مجاز نیست و سقف پنجم هم در حال مدیریت است، با اشاره به بازنگری مطالعات طرح جامع هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در این خصوص با دهیار فرخ آباد برگزار شد تا تمهیدات لازم در خصوص بهره برداری مناسب از آب‌های سطحی اتخاذ شود.

 

 
 

true
true
به ثمر نشستن ۹۰ اقدام جهادی در سه ماهه  پایانی۱۴۰۲ توسط مدیرت شهری مشکین دشت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true