×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تهران آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

تهران آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ، جلسه ستاد انتخابات استان تهران با حضور اعضا برگزار شد و طی آن از فرمانداران تا رؤسای کمیته‌ها برای برگزاری با شکوه مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین اعلام آمادگی کردند.

خبرگزاری شهرمردم – به گزارش روابط‌عمومی استانداری تهران، جلسه ستاد انتخابات استان به ریاست علیرضا فخاری، استاندار تهران و با حضور اعضای کمیته ستاد انتخابات در استانداری تهران، برگزار شد.

براساس این گزارش در این جلسه مجموعه اقدامات توسط فرمانداران رؤسای هر یک از کمیته‌ها تشریح و در جهت برگزاری باشکوه‌تر دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی تصمیماتی اتخاذ شد.

تضمین امنیت و سلامت دور دوم انتخابات در استان تهران

علیرضا فخاری، استاندار تهران با تاکید بر تضمین صیانت از آرای مردم گفت: باید این اطمینان به مردم داده شود که از آرای مردم، صیانت صد در صدی به عمل می‌آید.

استاندار تهران موضوع اطلاع رسانی در حوزه چگونگی برگزاری انتخابات، آموزش استفاده از دستگاه مکانیزه و اتخاذ تدابیر لازم برای امنیت و رقابت سالم و مشارکت حداکثری مردم را مهم دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت اطلاع رسانی استفاده کنیم و نامزدهای انتخاباتی نیز با حضور در موقعیت‌های مختلف و دفاع از برنامه‌هایشان تنور انتخابات را گرم‌تر کنند.

توصیه رئیس ستاد انتخابات استان تهران در استفاده از کارت ملی برای رأی دادن

سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران نیز در این جلسه، از توزیع ۱۶ هزار و ۵۵۴ صندوق رأی در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و گفت: استقرار ۳ هزار و ۹۵۶ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تلاش فرمانداران و همه مسؤولان برای مشارکت حداکثری مردم را ضروری دانست و عنوان کرد: ترغیب در مشارکت در دستور کار همه عوامل باشد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: مردم همانند دوره اول که نهایت همکاری و مساعدت را داشتند برای ارائه رأی از کارت ملی استفاده کنند.

وی ارائه سایر اسناد هویتی را نیز قابل قبول دانست و افزود: ارائه کارت ملی به دلیل سازگاری بیشتر با دستگاه مکانیزه اخذ رأی سهولت کار را بیشتر می‌کند.

جوهری همچنین حضور به موقع عوامل اجرایی شعب اخذ رأی را مهم اعلام و بیان کرد: حضور عوامل رأس ساعت شش صبح برای بررسی صندوق و جلوگیری از مشکلات احتمالی الزامی است.

اتخاذ تمهیدات لازم در حوزه اطلاع رسانی دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران

محمد صائبی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران نیز در ستاد انتخابات از اتخاذ تمهیدات لازم در حوره اطلاع رسانی و پوشش رسانه‌ای توسط فضای مجازی، رسانه ملی و خبرگزاری‌ها خبر داد و عنوان کرد: برای اصحاب رسانه که روز ۲۱ اردیبهشت ماه اخبار انتخابات را در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین پوشش می‌دهند کارت تردد صادر شده است.

صائبی به پخش کلیپ‌های تبلیغاتی و آموزش برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت اکران شهری و از طریق فضای مجازی و رسانه ملی را اقدام مهمی برای تحقق «مشارکت» و آموزش و آگاهی رسانی به مردم دانست و عنوان کرد: در فرصت باقی مانده تا روز انتخابات، آموزش رأی گیری به مردم ادامه خواهد داشت.

از توجیه نامزدهای حوزه انتخابیه ورامین تا اشراف بر فضای مجازی و تبلیغات / ‏تمهیدات امنیتی پیش بینی شد

فرمانداران حوزه‌های انتخابیه ورامین و تهران نیز در این جلسه از اقدامات به عمل آمده گزارش هایی ارائه کردند که در این میان، مجید درویشی، فرماندار ویژه ورامین از استقرار ۳۰۷ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه ورامین خبر داد و گفت: هماهنگی و تعاملات مناسبی بین سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برقرار است.

درویشی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری با شکوه انتخابات دور دوم عنوان کرد: برگزاری جلسات برای تبیین اصل «رقابت» سالم با حضور دو نامزد انتخاباتی حوزه ورامین، اتخاذ تمهیدات فضای مجازی، توجیه اعضای ستاد انتخاباتی نامزدها، رصد و اشراف بر دستگاه‌های اجرایی، برگزاری جلسات با دستگاه قضائی و پیش بینی‌های لازم در خصوص تمهیدات امنیتی و مقابله‌ای با بحران‌های احتمالی همگی از اقدامات هستند.

تهرانی ها فردا جمعه ۲۱ اردیبهشت برای تعیین تکلیف کرسی های باقی مانده این حوزه پای صندوق های رای حاضر خواهند شد تا از میان ۳۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم ۱۶ نفر را انتخاب کنند.

true
true
تهران آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true