×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
استمرار جهاد عمرانی در منطقه ۶شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۶ شیراز: امسال ۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۳میلیارد تومان در سطح منطقه  اجرامی شود،به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، جلسه این هفته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، در حالی برگزار شد، که این بار شهرداری منطقه ۶، میزبان جلسه هفتگی این کمیسیون بود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، در بازدید اعضای کمیسیون از پروژه های در حال اجرای منطقه شش شهرداری، با تاکید بر اقدامات ماندگار در حوزه فضای سبز، گفت: بیشترین وسعت باغ های قصر دشت، در  سطح منطقه شش قرار دارد.

محمود صفایی، با بیان اینکه رویکرد کمیسیون عمران، بر حفظ و توسعه درختان، به عنوان پوشش دهنده فضای سبز است، ادامه داد: کاشت و توسعه درختان ثمردار، یکی از تاکیدات کمیسیون، برای سبز ماندن شهر شیراز است.

عضو شورای شهر شیراز، عنوان کرد: ماندگاری اقدامات شهرداری در محیط های شهری، با هدف  حفظ ماهیت شهر شیراز، به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا، از دیگر رویکردهای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا است.

وی، تصریح کرد: یکی از خواست های مردم از مسئولان و مدیران شهر شیراز، احیا و توسعه باغ های قصر دشت است، با افزایش جمعیت آپارتمان نشینی، توسعه فضاهای سبز شهری، یکی از راهکارهای افزایش آسایش و نشاط شهروندان است.

صفایی، در خصوص موضوع مسجد محوری، به عنوان دومین دستور کار این جلسه، گفت: در بودجه سنواتی شهرداری، در این دوره شورای شهر، اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده  است، تا در کنار بهسازی، ایمنی و احیاء مساجد و حسینیه ها، فضای مناسبی برای انجام مراسم های مذهبی و انجام فرضیه الهی، فراهم گردد.

عضو شورای شهر شیراز، اظهار امیدواری کرد: با اعتبارات تخصیص داده شده، شاهد فضای مناسب و تحول مطلوب، در شکل ظاهری مساجد و حسینیه ها باشیم.

صفایی، درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به عنوان دیگر دستور کار این جلسه، گفت: بر طبق گزارش ارایه شده، توسط معاونت حمل و نقل شهرداری، ناوگان حمل و عمومی کلان شهر شیراز، از نظر سن مفید و نوسازی، رتبه نخست را در بین کلان شهرها دارد که نشان از خدمات مناسب در این حوزه است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، همچنین از اضافه شدن میدل باس و مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی، خبر داد و گفت: با چاره اندیشی صورت گرفته، برای رفع چالش پول خورد کرایه تاکسی بین مسافر و راننده، سیستم های پرداخت الکترونیک تاکسی، نصب می گردد.

صفایی، همچنین با اشاره به احداث پل زندگی، به عنوان یکی از پروژه هایی که در سطح منطقه شش، اجرا خواهد شد، گفت: یکی از زیرساخت های انجام این پروژه، انجام عملیات لوله گذاری آب های سطحی در کوچه ۴۸ قصر دشت است که شهرداری منطقه، پیگیر انجام این پروژه است، همچنین مراحل طراحی این پروژه، در حال انجام است.

*توسعه منطقه ۶ از بلوار بهشت تا پل زندگی

شهردار منطقه شش شیراز نیز با بیان اینکه بودجه عمرانی امسال این منطقه، ۳۱۳ میلیارد تومان است، گفت: این بودجه، شامل ۶۱ پروژه و ریزپروژه می شود. قادری، افزود: شاخص ترین پروژه، تعریض محور دکتر شریعتی و عقب نشینی های تجاری های مقابل شهید دستغیب است که در دستور کار قرار دارد.

وی، ادامه داد: سال گذشته، موفق شدیم عرصه و عیان را تملک کنیم. شهردار منطقه شش شیراز، اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه های ما، مسیر دوچرخه کوهستان است که در حد فاصل منصور آباد، جوادیه تا ارتفاعات شیراز و در نهایت دروازه قرآن، ادامه خواهد یافت.

قادری، با اشاره به بحث سازه آبی منصور آباد و اثر گذاری آن در محیط زیست منطقه، گفت: این سازه، قدمتی تاریخی دارد و آب باغ های قصردشت از شمال نهر اعظم را به جنوب آن، متصل می کرد و به دلیل تاریخی بودن آن، با هماهنگی میراث فرهنگی، این پروژه اجرا می شود.

شهردار منطقه ۶ شیراز، از باغ خانواده سه راه قدوسی، به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم شهرداری منطقه، یاد کرد و گفت: این باغ، با مساحت ۵ هزار متر مربع، در تقاطع خیابان وکلا و قدوسی، در حال احداث است.

وی، با اشاره به اجرای بخشی از بزرگراه شهید سلیمانی، در این منطقه و تاثیر گذاری آن بر تسهیل در رفت و آمد، ادامه داد: ضلع جنوبی این بزرگراه، سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است و ضلع شمالی، امسال افتتاح می شود.

شهردار منطقه ۶ شیراز، پل زندگی یا طبعیت را شاخص ترین پروژه این منطقه شهرداری، برشمرد و خاطر نشان کرد: این پل، از پیاده راه سلامت ضلع جنوب رودخانه خرم رود به شمال بلوار چمران، متصل می شود که افتتاح آنها، به وسیله لوله گذاری در کوچه ۴۸ شهید چمران، انجام می شود.

قادری، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز، مصوب کرده که هر منطقه، یک خیابان را به عنوان خیابان الگو، طراحی کند، گفت: ما هم بلوار شاهد را به عنوان خیایان الگو، انتخاب کردیم و این خیابان را در زمینه کف سازی، تاسیسات، منظر نگاری و فضای سبز، معرفی خواهیم کرد. وی، از افتتاح کوچه باغ شهید رمضانی در امسال خبر داد و گفت: این پروژه، بلوار شهید کسایی را به باغ کودکان متصل می کند.

شهردار منطقه ۶ شیراز همچنین گفت: علاوه بر این، یک سالن ورزشی در کوه دراک، با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، احداث خواهد شد و در کنار آن، یک سالن ورزشی ویژه بانوان شهرداری شیراز نیز در باغ ارکیده در بلوار بهشت، احداث می شود.

*یکی از مهمترین رسالت های منطقه صیانت از باغ های قصرالدشت است

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران از توجه ویژه به نیازهای شهر و مطالبات شهروندان، در اجرای پروژه های عمرانی، خبر داد و گفت: منطقه شش شهردرای شیراز، در نقطه ای مهم از کلانشهر، واقع شده که یکی از مهمترین رسالت های آن، صیانت از باغ های قصرالدشت است.

علی رضا اسکندری، تصریح کرد: در محدوده شهرداری منطقه ۶ شیراز، با بافت متراکم تجاری و مسکونی روبرو هستیم و متناسب با این شرایط، برنامه ریزی های لازم را در دستور کار قرار می دهیم.

وی، منطقه ۶ شهرداری شیراز را دارای بعد فرامنطقه ای، ارزیابی کرد و افزود: در ردیف بودجه شهرداری منطقه ۶، ملاحظات ویژه این محدوده، در نظر گرفته شده است.

به گفته مهندس اسکندری، یکی از مظالبات مهم مردم در منطقه شش، مربوط به پل طبیعت (پل زندگی) است که کمیسیون عمران، نگاه ویژه ای به آن دارد.

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: به منظور اجرای مطلوب یک پروژه های عمرانی، باید مولفه های زیادی را در نظر گرفت تا شاهد اثرگذاری و استقبال شهروندان باشیم.

وی، در ادامه از لوله گذاری کوچه ۴۸ چمران، به منظور اجرای مطلوب این پروژه، خبر داد و افزود: در این محور، عملیات کف سازی و جداره سازی اجرا می شود.

*احداث باغ خانواده در سه راه قدوسی با ده میلیارد تومان اعتبار

رییس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این جلسه، با اشاره به طرح های محرومیت زدایی در سطح این منطقه، گفت: دو شهرک جوادیه و پردیس، از محرومیت هایی برخوردار هستند که در تلاش هستیم با انجام پروژه های اثرگذار، محرومیت های این شهرک ها را کاهش دهیم.

سیده مریم حسینی، افزود: پروژه لوله گذاری کانال در دو شهرک جوادیه و پردیس، با اعتبار ده میلیارد تومان، در حال انجام است که این پروژه ها در سال جاری، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی، با بیان اینکه اجرای پروژه های مرمت و بهسازی پارک ها در سطح منطقه، مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تلاش می کنیم تا بوستان ها، شرایط بهتری برای حضور مردم پیدا کنند.

رییس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث باغ خانواده، در سه راه قدوسی با اعتبار ده میلیارد تومان، اجرایی می گردد، اظهار داشت: مرمت و بهسازی دیگر باغات خانواده در سطح منطقه ۶ شهرداری شیراز، مورد توجه قرار دارد.

حسینی، گفت: تملک و تعریض بلوار شریعتی، در منطقه مسجد دستغیب، در حال اجرا است و همچنین تملکاتی به صورت پراکنده در سطح منطقه، در حال اجرا است که پیش بینی می شود، این تملکات با سرعت بیشتری در سال جاری، اجرا گردد.

وی، با اشاره به ایجاد گذرهای پیاده راهی در کوچه باغات قصردشت، افزود: بازسازی و بازآفرینی کوچه شهید رمضانی در باغات قصردشت، در دستور کار قرار گرفته است تا شهروندان بهره بهتری از این گذر، داشته باشند.

رییس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه بهسازی و مرمت فضاهای ورزشی، مورد توجه قرار دارد، گفت: بازسازی سالن ورزشی ارکیده، با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در حال اجرا است تا به مکانی بهتر از گذشته، برای ورزش شهروندان، تبدیل شود.

حسینی، با اشاره به وجود مجتمع های بزرگ در این منطقه و آپارتمانی بودن منطقه، گفت: با توجه به این موضوع، احداث و ایجاد فضاهای تفریحی و پیاده راهی، از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین از کوچکترین فضاها، جهت احداث فضاهای تفریحی، بهره می بریم.

وی، با اشاره به وجود مسیرهای دوچرخه سواری در سطح منطقه، افزود: در تلاش هستیم تا در کنار مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای پیاده راهی خاکی نیز ایجاد نماییم.

حسینی، با اشاره به تردد بالای خودروها در شهرک پردیس، گفت: اصلاح طرح هندسی در ورودی و خروجی شهرک پردیس، در حال اجرا است.

*منطقه ۶ شهرداری شیراز در مسیر زندگی

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: پروژه های منطقه ۶ به دو دسته تقسیم می شوند که برخی از فعالیت ها، مربوط به احداث  پیاده راه هایی است که از قبل اجرا شده و یا ظرفیت اجرا شدن پیاده راه وجود داشته و امسال چند مورد از این دست پروژه ها، در دستور کار ما قرار گرفته است.

محمد امین، تصریح کرد:در این بین، برخی پیاده راه ها به ویژه در گروه یک باغات قصردشت میتواند، اجرا شود که اینها در دستور کار ماست و اجرای آنها،  موجب افزایش سرانه تفریحی و گردشگری می شود، در بودجه امسال نیز اعتباری برای آن دیده شده و بر استفاده از ظرفیت پارک ها و باغ ها نیز تاکید شده است.

وی، تصریح کرد: دسته دوم، پروژه های مربوط به حوزه عمرانی است، امروز ما در منطقه، یک ابر پروژه داریم که یکی فاز نهایی بزرگراه آیت ا…  حائري از شرق به غرب است که امسال به بهره برداری می رسد و  اجرای فضای سبز و پیاده رو آن که در این منطقه و بر عهده این منطقه است.

امین، گفت: همچنین ما در منطقه، دو پروژه تملکی بزرگ داریم، یکی در معالی آباد و تملک بخشی از مسجد شهید دستغیب و دیگری تملک املاک مورد مسیر پروژه زیر گذر قصردشت.

معاون شهردار شیراز در حوزه عمرانی، گفت: یکی دیگر از پروژه های ما، به نام مسیر زندگی است که از کوچه ۴۸ چمران آغاز و در مسیر آن، چندین پروژه از جمله پل زندگی و چندین کیلومتر پیاده راه، اجرا می شود.

امین، گفت: این پروژه، از کوچه ۴۸ چمران شروع و در ادامه با پل زندگی به آن سو، مرتبط شده و به باغات منصورآباد و پشت مله، متصل می شود، طول مسیر این پروژه، با توجه به اینکه هنوز طراحی آن، نهایی نشده، مشخص نیست و شامل پیاده رو سازی، کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی است که بخشی از آن، از کوچه ۴۸چمران آغاز شده، اما هنوز مراحل اجرای آن، آغاز نشده است.

true
true
استمرار جهاد عمرانی در منطقه ۶شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true