×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آهنگ پرشتاب توسعه در پنجمین منطقه شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۵ شیراز خبر داد: اجرای ۱۲۰پروژه عمرانی در دستور کار منطقه ۵ شهرداری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، یکی از اقدامات در خور و مناسبی که روز گذشته، توسط شهرداری منطقه ۵ شیراز، صورت گرفت؛ بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح منطقه، آن هم با حضور اعضای یاوران شورای محلات سطح منطقه بود. بازدیدی که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و یاوران شورا، به عنوان نمایندگان مردم در هر محله، از نزدیک از کم و کیف پروژه ها و فعالیت های شهرداری در منطقه خود، آگاه شدند،

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، در حاشیه این بازدید، از تلاش جهادی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، سخن گفت و افزود: با سیاست گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، پروژه های متعددی در حوزه های عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری، در شهرداری منطقه ۵ از سه سال گذشته تا کنون، در دستور کار قرار گرفته است.

افسانه خواست خدایی، از عزم راسخ به منظور ایجاد تحولات مثبت، در سطح منطقه ۵ خبر داد و افزود: طی سه سال گذشته، برنامه های مدونی در حوزه بهبود کیفیت زندگی شهروندان، در سطح منطقه ۵ اجرایی شده که دستاورد آن، گسترش زیرساخت های شهری، در حوزه های مختلف است.

وی، با قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر و خدمات جهادی شهردار منطقه ۵ و تیم همراه، افزود: با توجه به نیازسنجی های کارشناسی، عملیات های لوله گذاری، پیاده رو سازی، گسترش فضای سبز، اصلاح هندسی و بسیاری دیگر از پروژه ها، اجرایی شده که در سنوات گذشته، بی سابقه بوده است.

نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، افزود: در منطقه ۵ شهرداری شیراز، علاوه بر طرح های عمرانی، شاهد تمرکز بر پروژه های فاخر فرهنگی هستیم که در مرحله افتتاح و اجرایی قرار دارند و علاوه بر آن، در رویدادهای مناسبتی، برنامه های ویژه ای با مشارکت پرشور مردم، اجرایی می شوند.

خواست خدایی، در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه باغات بانوان، از مصوبه های ویژه شورای اسلامی شهر شیراز است، بیان داشت: اجرای باغ های مهربانو، مصوبه پارلمان شهری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود و بر اساس آن، شهرداران مناطق یازده گانه، مکلف شدند فضاهای ویژه ای را برای بانوان، مناسب سازی کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز، با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی باغ مهربانو در سطح منطقه ۵ شهرداری شیراز، از رونمایی از آن، طی دو تا ۳ ماه آینده خبر داد.

وی، در ادامه از نگاه ویژه به گسترش زیرساخت های فرهنگی، خبر داد و اظهار داشت: سرای مطالعه، یکی از پروژه های فاخری است که با سیاستگذاری های راهبردی، با استقبال گسترده شهروندان، روبرو خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، در بخش دیگری از سخنانش، گفت: دو مگاپروژه در سطح منطقه ۵ شهردرای شیراز، در حال اجرا است.

وی، با تشریح این ابرپروژه ها، اظهار داشت: تقاطع احمدبن موسی(ع) و تقاطع قائم به رحمت، نقش ارزنده ای در تسهیل ترافیکی، ایمنی و پاکیزگی هوای شهری دارند.

به گفته این مقام مسئول، یکی دیگر از دستاوردهای این مگاپروژه ها، مربوط به ایجاد ارزش افزوده، برای شهروندان ساکن در منطقه ۵ است.

خواست خدایی، همچنین از اجرای سه پروژه بزرگ، برای مدیریت آب های سطحی خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ها، شاهد عدم آبگرفتگی و حفظ جان و مال شهروندان در هنگام بارندگی، خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تصریح کرد: عملیات اجرایی باغ بانوان مهربانو، بوستان شهدا و سرای مطالعه، به اتمام رسیده و در آستانه بهره برداری قرار دارند.

 

وی، اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه هایی که از آنها یاد شد، شاهد ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و تحولات عظیم در زیرساخت های شهری، خواهیم بود و منطقه ۵ به یکی از مناطق برخوردار شهری، تبدیل می شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، با تاکید بر این موضوع که هنوز تا نقطه مطلوب، فاصله داریم، ادامه داد: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا، منطقه ۵ به قطب ورزشی کلانشهر شیراز، تبدیل می شود که این امر، نقش مثبتی در نشاط شهروندی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایفا می کند.

* اجرای ۱۲۰پروژه عمرانی در دستور کار منطقه ۵ شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۵ شیراز هم در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این منطقه، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های ما، پارک شهدا است که طی ۴۰ تا ۵۰ سال، ساخت آن رها شده بود و دارای مشکلات زیادی بود و ما توانستیم پس از سال ها، این پارک را احیا کنیم.

رضا مسعودی، افزود: در طراحی جدید، چند هزار متر به فضای این پارک، افزوده و از فضاسازی اطراف آن هم استفاده شده است و برای این کار، ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی، از اجرای رینگ پیاده روی از پارک شهدا تا میدان ارتش و بلوار ارتش، به عنوان یکی از فعالیت های منطقه، در حوزه توسعه پروژه های سلامت محور، یاد کرد و گفت: ما در بلوار شهیدان فهیمی، چندین پروژه از جمله سالن ورزشی، انبار مدیریت بحران، پارک محله ای، سالن مطالعه و چند پروژه دیگر را اجرا کرده و در حال اجرا داریم که جمع آنها، بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

شهردار منطقه ۵، با تشکر ویژه از اعضای یاوران شورای محلات منطقه ۵ که در این بازدید حضور داشتند و اشاره به همکاری آنها با شهرداری منطقه، گفت:امسال ۱۲۰ پروژه، با ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار، در حال اجراست که برخی از آنها، مشکلاتی دارند که در حال رفع است.

وی، در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت باغ مهربانو در کوشک میدان، به عنوان اولین باغ بانوان این منطقه، گفت: این باغ، به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع و بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، اجرا شده و تا دو ماه آینده، قابل بهره برداری است.

مسعودی، گفت: با توجه به موقعیت این باغ و ایجاد فضایی مناسب و امن، برای پوشش اطراف آن از یک سازه گران قیمت و مناسب، استفاده کردیم و در این پروژه سعی کردیم، نیازهای مختلف از جمله زمین ها و فضاهای ورزشی، سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان و وسایل ورزشی را ببینیم.

وی، با اشاره به محوطه سازی و ایجاد فضای سبز مناسب در این محل، به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته، یاد کرد.

شهردار منطقه ۵ شیراز، گفت: از ابتدای طرح ایجاد باغ های بانوان، توسط خانم خواست خدایی، عضو شورا و ناظر شورای شهر در منطقه ۵، در سطح شهر خودشان این موارد را دنبال کردند که یکی از این پروژه ها نیز در همین منطقه، اجرا شد و هنوز هم در حال پیگیری اجرایی شدن آنها، در همه مناطق هستند.

وی، از اجرای تعداد زیادی ریز و کلان پروژه در سطح منطقه، خبر داد و گفت: امروز در همین بازدید، شاهد اجرای همزمان چندین پروژه و بازدید پروژه هایی در حوزه  دفع آب های سطحی و  پیاده روسازی بودیم که اجرای همین پروژه ها، باعث شد تا به رغم شدت بارندگی در چند روز اخیر، شاهد هیچ مشکلی نباشیم و هم اکنون نیز در حال تکمیل تعداد زیادی پروژه هستیم.

مسعودی، گفت: در گذشته، ما شاهد فقر زیادی در حوزه ورزشی و رفاهی بودیم، اما با اقداماتی که به ویژه در دوره ششم شورا، انجام شد، به ویژه در زمینه محرومیت زدایی، بسیاری از مشکلات حل شد، اما هنوز جای تلاش دارد و به دنبال رفع همه مشکلات هستیم.

محمدعلی میری، رابط یاوران شورای منطقه ۵ نیز در حاشیه این مراسم، با تقدیر از فعالیت های شهرداری منطقه، با اشاره به وجود ۱۳ محله در سطح منطقه، گفت: منطقه ما محل مستضعفان است و هر چه هم کار کنند، کم است، اما در این دو تا سه سال، آنچه در توان شهرداری بوده، انجام دادند، اما کمبودها آنقدر زیاد هستند که هنوز جای کار زیاد است.

true
true
آهنگ پرشتاب توسعه در پنجمین منطقه شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true