×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز هفته درختکاری با کاشت نهال وحدت در فارس

آغاز هفته درختکاری با کاشت نهال وحدت در فارس، به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی طی مراسمی نمادین یک اصله نهال زیتون نماد صلح و وحدت توسط نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با همراهی امام جمعه اهل سنت شیراز در محوطه فضای سبز دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس کاشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس پس از کاشت این نهال در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهر مردم گفت: کشور ما در بحث درختکاری یک عقب ماندگی دارد و برای جبران آن کاشت یک میلیاردی درخت در کشور شروع شده که باید هرچه بهتر انجام شود.

حجت الاسلام لطف ا… دژکام  بیان کرد: این روایت را برای همه عزیزان یاد آور می شوم؛ پیامبر گرامی اسلام فرمودند «هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید»، یعنی اینقدر این کار نیک و پرفایده ای است که اگر در آستانه قیامت باشد باید انجام شود.

وی افزود: کشور ما از این جهت یک عقب ماندگی دارد و برای جبران این عقب ماندگی برنامه ریزی کاشت مفصل یک میلیاردی درخت را در کل کشور صورت گرفت و شروع شده که باید ان شاء ا… هر چه بهتر به سرانجام برسد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: مسلما اگر ما درختان مناسبی انتخاب کنیم و بکاریم، بر آب و هوا و بارش تاثیر خواهد گذاشت و ان شاء ا… آبادی خیلی بهتری در سطح کشور خواهیم داشت.

شیخ عبدالواحدخواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و قدردانی از همه دست اندرکاران این مجموعه ضمن اشاره به مسئله وحدت مسلمانان شیعه و سنی گفت: خداوند متعال در باب اهمیت ارزش آب و خاک در سوره زیتون به درختان انجیر و انگور قسم یاد کرده که این موضوع نشان دهنده وحدت اسلامی میان شیعه و سنی است.

وی افزود: کاشت نهال وحدت پیام آور صلح و دوستی و اهمیت سنت حسنه درختکاری است و می بایست با همدلی یکدیگر آن را حفظ و حراست کنیم.

گفتنی است در این آیین که به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری برگزار شد، مدیران کل جهاد کشاورزی استان فارس، منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و جمعی از مسئولین حضور داشتنئد،

true
true
آغاز هفته درختکاری با کاشت نهال وحدت در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true