×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید

هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید ، وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار ادعاها درباره پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان، به این رژیم هشدار داد که با حمله تلافی‌جویانه، تنش‌ها در منطقه را تشدید نکند.

به گزارش شهرمردم، دیوید کامرون روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبر اسکای، ضمن نادیده گرفتن اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: «سطح حمله ایران علیه اسرائیل گسترده بود و به نظر من پاسخ آن‌ها (رژیم صهیونیستی) کاملا قابل توجیه است، اما ما به عنوان دوست از آنها می‌خواهیم که با عقل توام با احساس تصمیم‌گیری کنند.»

وی در تداوم تلاش مقام‌های غربی برای تقویت روحیه سران صهیونیستی ادعا کرد: از بسیاری جهات، این یک شکست مضاعف برای ایران بود. حمله (ایران) تقریباً یک شکست کامل بود، و آنها به دنیا نشان دادند که به‌عنوان جریان بدخواهانه در منطقه آماده انجام این کار هستند. بنابراین امیدواریم که اقدام تلافی‌جویانه صورت نگیرد.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: تمرکز جهان باید متوجه حماس باشد. به آن ها (حماس) توافقی پیشنهاد شده که در ازای توقف جنگ، زندانیان (فلسطینی) در ازای گروگان‌ها (اسرائیلی) آزاد شوند. این اقدامی است که باید در مرحله بعد رخ دهد و امیدوارم بتوانیم روی این موضوع متمرکز شویم.

کامرون در تداوم حمایت بی‌دریغ لندن از رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این کشور همراه با متحدان خود، تشدید تحریم‌ها علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد اما در عین حال تل‌آویو هم باید برای توقف جنگ در غزه متمرکز شود.

به گزارش شهرمردم، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

true
true
هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true