×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم

ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم ، رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به تحولات غرب آسیا امروز دوشنبه گفت، پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری بین رژیم صهیونیستی و ایران در «خاورمیانه» انجام خواهد داد و از تل‌آویو خواست در هر واکنشی خویشتنداری نشان دهد.

به گزارش شهرمردم، مصاحبه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پی عملیات کوبنده ایران علیه رژیم صهیونیستی مطرح شد.

یکشنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در اول آوریل و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

در همین رابطه ماکرون به شبکه «ب.اف.ام تی.وی» و «ار.ام.سه» رادیو گفت: «همه ما نگران تشدید احتمالی وخامت اوضاع هستیم.»

ماکرون با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به جای تشدید اوضاع، «هدف خود را روی منزوی کردن ایران قرار دهد» گفت: «ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شعله‌ور شدن و تشدید اوضاع انجام خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور فرانسه با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و همچنین جنایات آن در قبال ایران گفت: «ما باید در کنار اسرائیل باشیم و تا جایی که می‌توانیم از آن محافظت کنیم.»

ماکرون گفت قصد دارد امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند و افزود: «با سایر کشورهای منطقه هم در تماس هستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت: «جت‌های فرانسوی آنچه را که باید، در جریان حمله ایران به اسرائیل رهگیری کردند و هر کاری را برای جلوگیری از سرریز شدن تنش منطقه‌ای در خاورمیانه انجام خواهند داد.»

المپیک پاریس

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین امروز گفت اگر تهدید امنیتی بیش از حد بالا تلقی شود، مراسم افتتاحیه المپیک پاریس که در رودخانه «سن» برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند به جای آن به ورزشگاه «استاد دو فرانس» منتقل شود.

مکرون در گفت‌وگو با این رسانه‌های فرانسوی گفت نیروهای مجری قانون فرانسه در سطح استثنایی برای امنیت این رویداد در فضای باز بسیج خواهند شد. ماکرون گفت: «اما اگر فکر کنیم ریسک‌هایی وجود دارد، بسته به تحلیلی که از زمینه داریم، سناریوهای بازگشتی داریم. طرح بی و طرح سی وجود دارد.»

رویداد ۲۶ ژوئیه قرار است اولین مراسم افتتاحیه المپیک باشد که خارج از محیط استادیوم برگزار می‌شود. حدود ۱۰۵۰۰ ورزشکار در قلب پایتخت فرانسه با قایق در رودخانه سن در مسیری ۶ کیلومتری تردد خواهند کرد.

true
true
ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true