×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نمایش ۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا در نمایشگاه روایت خدمت

نمایش ۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا در نمایشگاه روایت خدمت،  ۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا از جمله وصیت‌نامه، خاطره، دست‌نوشته، نامه و آثار فرهنگی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در اولین نمایشگاه روایت خدمت به نمایش درآمده است.

 

به گزارش شهر مردم، یوسف قدیانی مدیر موزه‌های شهدا در نخستین روز از نمایشگاه روایت خدمت با بیان اینکه این آثار در مجموعه مرکز اسناد بنیاد شهید نگهداری می شود، افزود: نمونه‌هایی از اسنادی که به نمایش گذاشته شده نمونه‌های چاپ شده از اصل اثر دست‌نوشته شهید است که آنها را به صورت نمایشگاهی کار کردیم.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه همچنین ۲۱۰ عنوان کتاب منتشر و یا تجدید چاپ از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در حوزه شهید و شهدا به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نمایشگاه «روایت خدمت» به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته دولت، در بخش فرهنگی بنیاد شهید غرفه‌ای دایر شده که چندین بخش را شامل می‌شود.

وی توضیح داد: یک بخش، نشریات و انتشارات بنیاد شهید است که در دولت سیزدهم منتشر شده و در کنار آن نشریات و مجلاتی هم به نمایش گذاشته شده که در حوزه مجلات حوزه شاهد یاران و نشریات کودک است.

قدیانی گفت: یک سری کارهای ترجمه شده و پرفروش و با شمارگان بالا نیز در نمایشگاه روایت خدمت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

نمایش ۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا در نمایشگاه روایت خدمت

وی همچنین با بیان این‌که یک سری کتاب‌های قصه فرماندهان نیز به مناسبت هفته دولت در نمایشگاه عرضه شده است، اظهار داشت: این مجموعه، شامل نشریات و کتاب‌های منتشر شده در حوزه شهید و شهداست که ۲۱۰ عنوان کتاب‌هایی را شامل می‌شود که در دولت سیزدهم منتشر و مجلاتی هم به صورت ماه‌شمار چاپ و یا تجدید چاپ شده است.

قدیانی اظهار داشت: ۱۱۴ عنوان چاپ اولی و ۹۶ عنوان هم تجدید چاپ بوده که شامل وصیت‌نامه شهدا به عنوان کتاب‌های مرجع، داستان، خاطره و مستندنگاری و ۱۷ عنوان ترجمه است.

وی افزود: در خصوص مجلات شاهد هم تعداد ۱۵ عنوان شاهد یاران است که به تاریخ شفاهی در رابطه با شهدای شاخص می‌پردازد که در قالب مصاحبه‌های تخصصی از شهدا، همرزمان و خانواده‌های آنها نوشته شده است. وی افزود: ۳۰ عنوان هم نشریات مربوط به شاهد جوان، نوجوان و کودک و شاهد اندیشه است.
قدیانی گفت: دو بخش هم مربوط به موزه شهداست؛ در این بخش، آثاری از دو شهید به عنوان نمونه به نمایش گذاشته شده است که یکی آثاری شهید فخری زاده پدر هسته‌ای ایران شامل لباس، شلوار و عینک همراه شهید است که از طریق خانواده وقف موزه شهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: دومین شهید هم شهید شریف اشراق است که قرآن دست نویس و کتابت شده و از طرف خانواده این شهید به همراه لباس این شهید در معرض بازدید قرار گرفته است.

به نقل از ایرنا، اولین نمایشگاه ارائه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم با عنوان “روایت خدمت” از امروز چهارم تا هفتم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان است.

true
true
نمایش ۹ میلیون برگ سند از آثار مکتوب شهدا در نمایشگاه روایت خدمت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true