×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

تلاش برای حضور دو دانشگاه بزرگ شیراز در بین ۵٠٠ دانشگاه برتر دنیا، رئیس مؤسسه استنادی و علم و فناوری جهان اسلام با اشاره به برنامه هفتم توسعه در خصوص دانشگاه‌ها گفت: با توجه به قدمت دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی، این دو دانشگاه، پتانسیل موفقیت برای اینکه در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند، دارند و باید در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش شهر مردم، آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس، صبح روز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

رئیس مؤسسه استنادی و علم و فناوری جهان اسلام در این مراسم اظهار کرد: از مهر سال گذشته که به دستور امام جمعه شیراز و استاندار فارس، این ماموریت به بنده و همکاران در استان داده شد که سند علمی و فناوری استان را تدوین کنیم،  بحمد الهی با مشارکت فعال تمام موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی استان، موفق شدیم با برگزاری شش شورای راهبردی و قریب به سی جلسه کارشناسی، این سند را تدوین کنیم و نهایتاً در سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس از این سند رونمایی کنیم.

احمد فاضل‌زاده افزود: استان فارس در راستای تحقق اهداف بالادستی ملی و استانی در افق ۱۴۱٠ استانی، باید با بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی، در گسترش مرزهای دانش و فناوری موفق عمل کند.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه، باید ۲۰ دانشگاه کشور، رتبه زیر ۵٠٠ در جهان را به دست بیاورند که با توجه به قدمت دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی، این دو دانشگاه، پتانسیل موفقیت در این زمینه را دارند و ان‌شاءالله با هماهنگی‌هایی که انجام شده، باید جلساتی بگذاریم که در برنامه هفتم، این دو دانشگاه بزرگ در بین بیست دانشگاه برتر کشور و ۵٠٠ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیرساخت خوبی را در تولید علم داشته و دارد. رشته‌های متنوع و بستر انتشاراتی خوبی با حدود ۲۱ مجله به زبان انگلیسی داریم که خیلی از آن‌ها در جاهای معتبر ثبت شده‌اند.

سیدوحید حسینی اظهار کرد: ما قبلاً در بحث فناوری ضعف داشتیم که به لطف الهی در این دو سال تلاش شد که پارک علم و فناوری تاسیس راه‌اندازی شود که هم اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در آنجا در حال فعالیت هستند.

وی گفت: امیدواریم با تصحیح فرایندها و بهبود امور نرم افزاری و همچنین جهت‌گیری که در دانشگاه به طور معنوی و مادی وجود دارد، با توجه به بنیه علمی و دغدغه‌ای که عزیزان ما دارند، سال به سال توفیقات بیشتری را دانشگاه در کشور و منطقه پیدا کنیم و ان‌شاءالله هر دو دانشگاه ما جزو ۵٠٠ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند.

حسینی در پایان اظهار کرد: اصل و اساس دانشگاه ساختمان و تجهیزات نیست، بلکه خواست و اراده و بنیه علمی است و ما مسئولان هستیم که باید مسیر رشد را برای دانشگاهیان فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، هفته پژوهش از ۲۵ آذر ماه با شعار «بدون پژوهش و مطالعه تصمیم گیری نکنیم» آغاز شده بود و ۲۹ آذر به پایان رسید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true