×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه خدمات به بیش از ۲ میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

ارائه خدمات به بیش از ۲ میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی ، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از پذیرش و ارائه خدمات سرپایی به ۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۵۸۰ بیمار در مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به‌گزارش شهرمردم  از سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر مهدی ناقوسی افزود: همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۷۱۲ بیمار نیز در این مدت در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمان بستری دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ و در فاصله ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال همچنین ۶ هزار و ۹۴۸ عمل جراحی عادی و چهار هزار و ۸۵ عمل اورژانسی در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است.

ناقوسی گفت: در این مدت، بخش اورژانس بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی سراسر کشور به ۲ هزار و ۲۰۲ مصدوم ترافیکی در بخش سرپایی و ۷۶۳ مصدوم در بخش بستری خدمت ارائه کردند و در این ایام ۲۳۰ مورد احیای قلبی و ریوی موفق نیز در این مراکز انجام شده ‌است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تلاش‌ کادر درمان این سازمان برای رسیدگی و مداوای بیماران در ایام نوروز، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تمامی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در نوروز ۱۴۰۳ فعال بودند و به‌صورت مستمر و بدون وقفه به مراجعان خدمات ارائه دادند.

وی اعلام کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن ۷۹ بیمارستان، ۵ مرکز اعمال جراحی محدود و دارا بودن ۳۲۰ مرکز سرپایی و بهره‌گیری از همکاری بیش از ۵۷ هزار مؤسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد، نقش مهمی در نظام سلامت ایران دارد و خدمات درمانی را به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کند.

براساس این گزارش ، ستاد نوروزی بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح آماده‌باش نوروزی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان، آمادگی‌های لازم برای استمرار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را تدارک دیده بود.

همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی، طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین‌اجتماعی از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ آغاز ‌شد و تا روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت.

در این طرح برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شد و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، عدم وجود نقص و خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها، امکان ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و دارویی؛ برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

این گزارش حاکی است در ایام تعطیلات نوروز فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی تأمین‌اجتماعی ادامه داشت و پذیرش بیماران در ایام غیرتعطیل نوروزی نیز طبق روال جاری ادامه یافت.

true
true
ارائه خدمات به بیش از ۲ میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true