×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۳۸۵ نفر در آتش سوزی جنگلی جزیره ماوی آمریکا ناپدید شده اند

۳۸۵ نفر در آتش سوزی جنگلی جزیره ماوی آمریکا ناپدید شده اند، شبکه «سی ان ان» گزارش داد با گذشت چند هفته از آتش سوزی‌های جنگلی در جزیره ماوی در ایالت هاوایی آمریکا، هنوز نشانی از ۳۸۵ نفر یافت نشده است.

 

به گزارش شهر مردم، شبکه «سی ان ان» گزارش داد با گذشت چند هفته از آتش سوزی‌های جنگلی در جزیره ماوی در ایالت هاوایی آمریکا، هنوز نشانی از ۳۸۵ نفر یافت نشده است.
این شبکه همچنین به نقل از مقامات محلی اعلام کرد صنعت گردشگری این جزیره پس از آتش سوزی، روزانه متحمل ۹ میلیون دلار ضرر می‌شود.
حالا به سراغ روند پاکسازی و امدادرسانی در ماوی برویم که همچنان پس از آتش سوزی‌های جنگلی ماه گذشته که دست کم جان ۱۱۵ نفر را گرفت، ادامه دارد. در شرایطی که گروه‌های تجسس همراه با سگ‌های جسدیاب در تلاش هستند تا بقایای قربانیان را پیدا کنند، مقامات شهرستان ماوی فهرستی را منتشر کرده اند که نام افرادی که هنوز مفقود هستند در آن آمدهاست. تعداد افرادی که هیچ نشانی از آن‌ها نیست، در این لحظه، ۳۸۵ نفر است. همزمان، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، قرار است در راس هیئتی از این منطقه بازدید به عمل بیاورد تا اقدامات فدرال در خصوص این فاجعه را بررسی کند. «ناتاشا چن»، خبرنگار «سی ان ان» اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد.

در شرایطی که ساکنین محلی با پیامد‌های تخریب ناشی از آتش سوزی و روند پاکسازی کنار می‌آیند، تاثیر این فاجعه بر اقتصاد این جزیره، که به شدت وابسته به گردشگری است، هم آشکار شده است.

به نقل از صدا و سیما، مقامات مسئول در زمینه گردشگری هاوایی گفته اند آن‌ها هر روز ۹ میلیون دلار ضرر می‌کنند. با توجه به کاهش شدید تعداد مسافرانی که روزانه به این جزیره می‌آمدند، کسب و کار‌های محلی مجبور به اخراج کارکنان خود شده اند و با وجود اینکه ساکنین جزیره می‌خواهند گردشگران از مناطق سوخته فاصله داشته باشند، اما آن‌ها نیازمند ورود افراد برای بازدید از مناطق دیگر ماوی هستند. ما با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری با بالگرد صحبت کردیم و مدیر برنامه‌های آن‌ها به ما گفت که آن‌ها تا حالا هفت نیروی اعزامی را اخراج کرده اند و تعداد پرواز‌های هفت خلبان آن‌ها هم به شدت کاهش یافته است. پس ساکنین این جزیره راهی طولانی برای بازسازی پیش رو دارند.

 

true
true
۳۸۵ نفر در آتش سوزی جنگلی جزیره ماوی آمریکا ناپدید شده اند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true