×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گرما و خشکسالی در اندونزی

گرما و خشکسالی در اندونزی، پدیده ال نینو باعث خشکسالی و گرمای شدید در برخی مناطق اندونزی شده و محصولات کشاورزی این مناطق را تا حدود زیادی نابود کرده است .

 

به گزارش شهر مردم، در حالی که پدیده ال نینو باعث خشکسالی و گرمای شدید در برخی مناطق اندونزی شده و محصولات کشاورزی این مناطق را تا حدود زیادی نابود کرده است، مقامات می‌گویند ممکن است خشکسالی همچنان ادامه داشته باشد و افراد بیشتری با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند.

بعد از چهار ماه گرم و خشک بود که مناطق “نوسیتین گارا” شاهد بارش باران باشد؛ در این منطقه، از مزارع برنج چیزی جز مشتی خاک ترک خورده از خشکی باقی نمانده است. هزاران هکتار در روستا‌های استوایی در مناطق سومبای شرقی به دلیل خشکسالی از بین رفته اند.

ساکنان این روستا‌ها همچنین برای دسترسی به آب پاکیزه با چالش‌هایی روبرو هستند. با توجه به این که بیشتر منابع آبی این مناطق به دلیل خشکسالی از بین رفته اند، ساکنان چاره‌ای جز پیمودن چندین کیلومتر برای رسیدن به نزدیک‌ترین بستر رودخانه‌ها و دسترسی به آب ندارند.

به نقل از واحد مرکزی خبر، آن‌ها مجبور هستند این آب‌ها را جمع آوری و بار دیگر کیلومتر‌ها به آن سوتر منتقل کنند تا برای آشامیدن، پخت و پز، شستشو و سیراب کردن محدود محصولی که دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

true
true
گرما و خشکسالی در اندونزی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true