×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گام های بلند منطقه ۹ شهرداری شیراز در مسیر رشد و توسعه

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر شیراز: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود سلامت جامعه از اهداف اصلی مدیریت شهری است،به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، در حاشیه جلسه هفتگی این کمیسیون که این بار به میزبانی منطقه ۹ برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود سلامت جامعه، از اهداف اصلی مدیریت شهری است که نسبت به انجام آن، اهتمام داریم.

رضا محمدیان، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، اهالی ولایتمدار فارس را به حضور پرشور در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، دعوت کرد و افزود: سال آینده، فصل شکوفایی پروژه های شهرداری منطقه ۹ است.

وی، با تشریح برخی از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۹ شیراز، گفت: چندین مسیر در شهرک های جنوب کمربندی شیراز، احداث می شود که در بهبود وضعیت ترافیک و ایمن سازی این محورها، نقش ارزنده ای ایفا می کند.

محمدیان، در ادامه از اقدامات زیست محیطی شهرداری منطقه ۹ شیراز، به نیکی یاد کرد و افزود: ساماندهی رودخانه چنار راهدار به همراه احداث پارک ۲۰۰ هکتاری چنارراهدار، تحول مثبتی در این منطقه، به ویژه در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود وضعیت سلامت و رضایتمندی شهروندان در بافت مسکونی، ایجاد خواهد کرد.

محمدیان، تصریح کرد: در راستای گسترش فضای سبز، تاکید کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، بر استفاده از درختان میوه مناسب با اقلیم است تا شهروندان، ضمن برخورداری از هوای پاک، از برکات آن نیز بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، با اعلام این خبر که تعدادی از پروژه های در دست اجرای شهرداری منطقه ۹ شیراز، تا اردیبشهت ماه سال آینده، به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: توزیع متوازن امکانات و برقراری عدالت شهری، از اهداف اصلی شورای اسلامی شهر شیراز است که در مناطق، پیاده سازی می شود.

عضو پارلمان شهری شیراز، افزود: در بهار سال ۱۴۰۳، شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه های جدیدی خواهیم بود که به واسطه آنها، شاهد تحول قابل ملاحظه ای در سطح منطقه ۹ شهرداری شیراز، خواهیم بود.

*دو سال آینده سال های تحول در حوزه توسعه پارک ها و فضای سبز شهری منطقه ۹ شهرداری شیراز

شهردار منطقه ۹ شیراز نیز در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران، با اشاره به برخی اهداف و برنامه های این منطقه، گفت: یکی دیگر از برنامه های ما، ساماندهی رودخانه خشک است که در این راستا، امسال ساخت یک شیب شکن را داشتیم و از سوی دیگر، برای درست کردن قوس های این رودخانه، امسال ۲ قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی، برای سامان دادن به دو قوس رودخانه، بسته شد.

رستم زاده، از احداث چند پارک در منطقه خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۴، حدود ۱۶ پارک که برخی از آنها، نقش فرامنطقه ای دارد، در این منطقه اجرا می شود و سال آینده، شاهد نهضت توسعه فضاهای سبز و بوستان های تخصصی خواهیم بود.

وی، با اشاره به اجرای دو دیواره رودخانه چنارراهدار، به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در پشت کارخانه نشاسته سازی، گفت: هدف از اجرای این پارک ها، افزایش سرانه فضای سبز است و هدف ما، اجرای فضاهایی فراشهری و تبدیل منطقه به یک مقصد سفر، برای محله ها و شهروندان مناطق اطراف است.

شهردار منطقه ۹ شیراز، گفت: در خصوص جذب سرمایه گذاری در تفرجگاه چنارراهدار، سه پروژه تعریف شده که در حال طی مراحل کارشناسی است و در ورودی جنوب شهر نیز چند بسته تعریف شده و کنار آن، زیپ لاین و شهربازی هم در این تفرجگاه، دیده شده است، همچنین چندین بسته سرمایه گذاری، از جمله چندین جایگاه پمپ بنزین تک نازل و تعدادی کانکس تغذیه فروشی در پارک ها نیز در لیست سرمایه گذاری ما، قرار دارد.

وی، با اشاره به توجه منطقه به ارتقا سلامت جسمی و روحی شهروندان منطقه، با اجرای پروژه های این حوزه، گفت: امسال و سال آینده، اجرای تعداد زیادی از پروژه ها در دستور کار ما قرار گرفته که از آن جمله، می توان به احداث فاز یک بلوار شهدای ورزشکار، به متراژ ۶۸۰ متر و برآورد ریالی ۶۵۰ میلیارد ریال، با ۵ درصد پیشرفت، احداث ۳۵ متری بلوار کارشناسان و لوله گذاری خیابان شهید رضایی، با برآورد ریالی بیش از ۶۲ میلیارد ریال و ۳۵ درصد پیشرفت، زیرسازی و آسفالت سطح منطقه در ۳ ماه اخیر، با اعتبار بیش از ۷۱ میلیارد ریال، لوله گذاری طلاییه تا رودخانه چنارراهدار، با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال،

تکمیل لوله گذاری آبهای سطحی کمربندی تا ۴۵ متری شرق مهدی آباد، با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال و ۴۰ درصد پیشرفت، عملیات لوله گذاری دفع آب های سطحی پل یغمور تا هویزه، با اعتبار ۱۹۴ میلیارد ریال با ۹۵ درصد پیشرفت و لوله گذاری بلوار گل محمدی فاز۱، با ۸۰میلیارد ریال اعتبار و صد درصد پیشرفت، اشاره کرد.

رستم زاده، از لوله گذاری بلوار گل محمدی فاز ۲، مناسب سازی پیاده رو بلوار مدافعان حرم، مناسب سازی پیاده رو خیابان شهدای احمد آباد، مناسب سازی پیاده رو بلوار سجادیه و مناسب سازی و پیاده روسازی بلوار یاوران غربی، به عنوان برخی دیگر از پروژه های در دست اجرای منطقه، یاد کرد و گفت: همچنین در حال حاضر، ساخت چندین بوستان نیز در دستور کار ما قرار گرفت، از جمله بوستان گیتی فروز، با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال در ۲ هزار متر مربع وسعت و پیشرفت صد درصد، بوستان پامچال، با بیش از ۷ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰۰ درصد پیشرفت و بوستان احمد آباد  با بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰۰ درصد پیشرفت.

وی، با اشاره به تقسیم اطراف رودخانه چنارراهدار، به ۵ پهنه و تعریف پروژه های متعدد در این پهنه ها، گفت: طول این رودخانه، ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر، عرض آن ۴۰ متر و مساحت اطراف آن، ۲۴۰ هکتار است که ۵ پهنه در آن دیده شده و پروژهایی از حاشیه فضای سبز(پارک و باغ های موضوعی) و ساماندهی رودخانه(اصلاح قوس، شیب شکن، دیوارگذاری، لایروبی) برای آن، تعریف شده است.

رستم زاده، از فاز ۲ باغ خانواده سجادیه، بوستان مادر و کودک بلوار طلاییه روبروی احمد آباد، بوستان علوم و فنون ضلع جنوبی بلوار طلاییه روبروی خیابان توحیدی راد، با برآورد ریالی ۳۸ میلیارد تومان و احداث بوستان ساحلی طلاییه در ضلع جنوبی بلوار طلاییه روبروی خیابان شهید پور بهمن، با برآورد ریالی ۸۸ میلیارد تومان، در  زمینی به مساحت بیش از ۳ هکتار، شامل فضای گردشگری، پل طبیعت، کتابخانه، فضای جمعی، مسیر پیاده رو، مسیر دوچرخه سواری، کافی شاپ، بسته سرمایه گذاری و منظرگاه رودخانه چنارراهدار، به عنوان برخی دیگر از پروژه های منطقه، یاد کرد و گفت: از جمله دیگر پروژه های سطح منطقه، می توان به بوستان فناوری و آموزش، در بلوار پرتو غربی، با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، لایروبی بستر و اصلاح قوس بخشی از رودخانه چنارراهدار، با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال، بوستان کودک سامان، با اعتبار ۲۲۶ میلیارد ریال، مجموعه ورزشی امام حسین(ع)، با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، بوستان رضوان، با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال و بوستان سبحان، با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، اشاره کرد که البته در همه این پروژه ها، تمامی نیازهای شهروندان منطقه دیده شده است.

لوله گذاری دفع آب های سطحی خرمشهر، احداث ساختمان مدیریت بحران، تکمیل تفرجگاه ۱۴ هکتاری چنارراهدار، با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، طرح هندسی ترافیکی خیابان گیتی فروز، اجرای طرح هندسی ترافیکی در سطح منطقه، مناسب سازی ایستگاه اتوبوس در سطح منطقه، آرام سازی ترافیکی بلوار روزبهان، مناسب سازی و آرام سازی تقاطع فرزانگان، سه راه مقداد و توسعه و تجهیز تسهیلات ترافیکی (شامل خرید تابلو ترافیکی)، از دیگران مواردی بود که رستم زاده، از آنها به عنوان برخی پروژه های در حال اجرا و در دست اجرای منطقه، یاد کرد.

*آینده روشن و درخشانی را برای منطقه تصور می کنیم

ناظر شورای شهر در منطقه ۹ شهرداری شیراز هم به خبرنگار ما، گفت: منطقه ۹، یکی از مناطق در حال توسعه شهر است که آینده روشن و درخشانی را برای آن، تصور می کنم، در این بین، با توجه به فعالیت های شهردار و توجه به نیازسنجی از مردم منطقه، در برنامه ریزی ها به نظر می رسد توسعه این منطقه، سرعت بیشتری داشته باشد.

سیده مریم حسینی، اظهار داشت: معتقدیم متولی منطقه، اگر نیاز سنجی کند و نیازهای مردم را مد نظر داشته باشد، همه مسایل از جمله مهمترین آنها، یعنی مسائل فرهنگی، ورزشی، تفریحگاهها و سرانه سبز را که نیاز اصلی منطقه است، در نظر می گیرد که این موارد، به خوبی در پارک های در حال احداث منطقه، دیده شده است.

وی، تصریح کرد: در همین راستا، هم اکنون سه ورزشگاه در منطقه، در حال اجراست که با اجرای آن، بخشی از محرومیت منطقه، حل می شود و در کنار آن، پیاده راههایی در حال اجراست که حتی به نیاز توانخواهان نیز توجه شده است. حسینی، گفت: یکی از ظرفیت های این منطقه، رودخانه  چنارراهدار است که باید هر سال برای ساماندهی و لایروبی آن، هزینه شود این در حالی است که این رودخانه، دیواره سازی مناسبی هم ندارد و نیازمند دیوارگذاری است.

سخنگوی شورای شهر شیراز، افزود: دراطراف این رودخانه، شاهد فضاهای مرده ای هستیم که به منظور ساماندهی اطراف آن، چندین پارک موضوعی و موضعی دیده شده و البته برخی از زمین های اطراف آن هم ملک شخصی است که باید تملک شود اما در برخی نقاط که آزاد است، پارک های تخصصی، از جمله پارک مادر و کودک، فناوری، علوم و فنون، تعریف شده و در حال اجراست که برخی از این پارکها، حتی نقشی فرا منطقه ای دارد و اجرای همین پروژه ها، موجب رشد دو چندان این منطقه خواهد شد.

*پروژه های فاخری در سطح شهرداری منطقه ۹ در حال اجرا است

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز هم با تاکید بر اینکه  پروژه های فاخری در سطح شهرداری منطقه ۹، در حال اجرا است، با اشاره به برگزاری دومین دوره جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، در شهرداری منطقه ۹، گفت: در اولین دوره جلسه کمیسیون که در مهرماه سال جاری بود، تمام پروژه ها، مورد بررسی قرار گرفت و موانع و مشکلات پیش روی آنان نیز رفع گردید و برنامه زمانبندی برای بهره برداری از آنان، مشخص شد و امروز به منظور رصد و پیگیری مجدد آن پروژه ها، جلسه دوم را برگزار نمودیم.

محمود صفایی، تصریح کرد: درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها، خوب و قابل قبول بود و مشکل خاصی در اجرا وجود نداشت.

وی، با اشاره به تصویب بودجه شهرداری در سال آینده، اظهار داشت: امیدواریم که شهرداران مناطق، از هم اکنون برنامه ریزی دقیق و منظمی برای پروژه ها، در سال پیش رو، داشته باشند تا شاهد اجرای آنان، از همان ابتدای سال باشیم.

صفایی، گفت: با روندی که امسال داشتیم، پیش بینی می شود که سال آینده، سال خوبی برای پروژه های عمرانی باشد. وی، با اشاره به وجود رودخانه چنارراهدار در این منطقه، افزود: به همین منظور، پروژه های عمرانی گردشگری خوبی در این منطقه، تعریف شده است که در این راستا، تعداد زیادی پارک حاشیه ای، به همراه دیگر پروژه ها، اجرا خواهد شد.

صفایی، اضافه کرد: پروژه گردشگری ارزشمند و خوبی، در حاشیه رودخانه چنار راهدار در منطقه سلطان آباد، اجرا خواهد شد که موجب تغییرات اساسی در این منطقه می گردد.

وی، افزود: همچنین مشکلات پروژه بزرگ چنارراهدار، در ابتدای ورودی شیراز از سمت بلوار امیر کبیر، رفع گردیده است و با بازطراحی دوباره، مسیر و بستر سرمایه گذاری فراهم شده است تا پروژه، سریع تر تکمیل گردد.

*تلاش برای جلب رضایتمندی شهروندان به واسطه پروژه های کارشناسی

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز از تلاش برای جلب رضایتمندی شهروندان به واسطه پروژه های کارشناسی خبر داد.

علیرضا اسکندری، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر شیراز، نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار دارد و بر این اساس، پروژه های مختلفی در حوزه های عمرانی و زیرساختی در سطح منطقه ۹، در دستور کار قرار داده است.

وی، با اشاره به ویژگی های منطقه ۹ شهرداری شیراز، از نظر موقعیت جغرافیایی، گفت: در سال ۱۴۰۳، پروژه های متنوعی در سطح شهرداری منطقه ۹ شیراز، به بهره برداری می رسند و امیدواریم به واسطه آنها، شاهد ارتقا کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

اسکندری، از منطقه ۹ شهردرای شیراز، به عنوان یکی از مهم ترین و پهناورترین محورهای کلانشهر شیراز، یاد کرد و افزود: طرح های عمرانی و زیرساختی در حوزه های متنوعی، تعریف شده اند و بسیاری از نیازهای شهر و شهروندان را برطرف می سازند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، در بخش دیگری از سخنانش، از تلاش های شورای اسلامی شهر، برای بهبود فرآیند زیست پذیری شیراز، خبر داد و افزود: به همت شهردار منطقه ۹، در بودجه سال جاری و آینده، نگاه ویژه ای به توسعه فضای سبز شده است که ارمغان آن، در حوزه های زیست محیطی و شادابی و نشاط شهروندان مشهود است.

اسکندری، همچنین از احداث پارک های محله ای، در مقیاس های کوچک و متوسط، خبر داد و افزود: در منطقه ۹ شهرداری شیراز، نگاه ویژه ای به پیاده روسازی به عنوان یکی از نیازهای اصلی منطقه شده است.

وی، با اشاره به تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: جلب رضایت شهروندان، به واسطه پروژه های کارشناسی، از اولویت های اصلی شورای ششم است.

*آغاز دور دوم دیدارهای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از مناطق

عضو شورای شهر شیراز و نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، با بیان اینکه دور دوم دیدارهای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از مناطق، با هدف بررسی آخرین وضعیت پروژه ها، آغاز شده است، گفت: آنچه در بودجه و ذیل بودجه ۱۴۰۲ و برنامه آینده منطقه، بر اساس بودجه ۱۴۰۳، تعیین شده است، در این جلسه کمیسیون، مورد بررسی قرار گرفت.

مصطفی کیانی رحیمی، با بیان اینکه بودجه شهرداری شیراز در سال آینده، به شکل مناسبی تدوین شده است تا بتواند راهگشا باشد، اظهار داشت:  طرح های بسیاری در سطح منطقه، از جمله برای بهسازی، رو سازی، ساماندهی و کیفیت افزایی مسـتحدثات گردشگری رودخانه چنار راهدار در این جلسه، برسی شد.

تحقق و مرور بودجه های عمرانی منطقه ۹، درصد پیشرفت پروژه ها از نظر اجرایی و بودجه و بررسی وضعیت پروژه ها، بر اساس متمم بودجه، از موارد دیگری بود که کیانی، به آن اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تصریح کرد:  پروژه های سطح منطقه، از نظر پیشرفت، در وضعیت مناسبی به سر می برند.

کیانی، ادامه داد: تمرکز بودجه ۱۴۰۳ منطقه، بر اخذ پیمانکاران برای آغاز عملیات اجرایی و عقد قرارداد بود، بطوری که در مدت یک ماه باقی مانده، نسبت به اخذ پیمانکار اقدام گردد و عملیات اجرایی پروژه ها در اردیبهشت، عملیاتی گردد.

وی، اظهار امیدواری کرد با نحوه بودجه ریزی و تصمیمات کمیسیون، سالی درخشنده تر و متمرکزتر در حوزه عمرانی، در پیش رو باشد،

این عضو شورای شهر شیراز، با اشاره به اینکه ماهیت پروژه های سطح منطقه، گردشگری و خدماتی عمومی است، خاطر نشان کرد: این روند معرفی و اجرای پروژه ها، باعث کیفیت افزایی و افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه، اعضای کمیسیون و برخی مدیران شهرداری شیراز حاضر در جلسه، از برخی پروژه های در دست اجرا این منطقه، بازدید کردند.

true
true
گام های بلند منطقه ۹ شهرداری شیراز در مسیر رشد و توسعه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true