×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار چین درباره استقرار نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

هشدار چین درباره استقرار نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه، چین در مورد استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه هشدار داد.

 

به گزارش شهر مردم، طبق دنبال اعلام آمریکا مبنی بر تصمیم این کشور برای بازسازی فرودگاهی در منطقه آسیا-اقیانوسیه که در جنگ جهانی دوم از آن برای بمباران اتمی ژاپن استفاده شد، وزارت دفاع چین از کشور‌های منطقه خواست به حال آماده باش در آیند.
وو کیان، سخنگوی ارتش چین در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ارتش چین از نزدیک اقدامات آمریکا را در منطقه زیر نظر دارد و قاطعانه از حقوق دریایی، امنیت و حاکمیت کشورش در منطقه محافظت خواهد کرد».
کمی پیشتر در ماه کنونی، یک ژنرال نیروی هوایی آمریکا به روزنامه ژاپنی «نیکه ای» گفت که ارتش آمریکا در ماه‌های آینده «پیشرفت قابل توجهی» در بازسازی فرودگاه «تینیان شمالی» خواهد داشت، هدف از اقدام استقرار هواپیما در منطقه برای مقابله با تهدید چین خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از پکن، این فرودگاه که پس از جنگ جهانی دوم بی استفاده ماند، در جزیره تینیان واقع است که یکی از جزایر ماریانای شمالی – قلمرو آمریکا در ۲۰۰ کیلومتری شمال گوام – به شمار می‌آید.

true
true
هشدار چین درباره استقرار نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true