×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
معیشت و نبود امنیت شغلی؛ علت اصلی مهاجرت پرستاران

فرخنده آشوری – شهر مردم
بهبود ترابی، رییس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز در گفتگو با خبرنگار روزنامه شهر مردم، ضمن تبریک روز پرستار، با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل قشر پرستار، قراردادها و امنیت شغلی در بخش خصوصی است، گفت: در بخش دولتی، امنیت شغلی وجود دارد اما با کمبود پرستار، مواجه هستیم، در سال های گذشته، شاهد افزایش مهاجرت پرستاران بودیم و در بخش دولتی، پرستارانی که مهاجرت کردند، جایگزین نشدند، بنابراین باید ردیف استخدام این افراد، خالی شود تا بتوانیم پرستاران جدید را جذب کنیم.
وی، متذکر شد: در بخش دولتی، مهمترین کار در حال حاضر، تبدیل وضعیت قراردادها هست، باید پرستاران قراردادی به شرکتی یا استخدامی، تبدیل وضعیت شوند تا امید بین پرستاران افزایش یابد، باید جذب پرستاران در اولویت قرار گیرد و فوق العاده خاص به آنها پرداخت شود، تفاوت بین پرستاران شرکتی و رسمی، عادلانه نیست و انگیزه خدمت پرستاران را در بیمارستان ها، کم می کند. حل مشکلات پرستاران شرکتی در بیمارستان ها، مستلزم نظارت جدی تر دولت بر کادر مدیریتی این بیمارستان ها است تا قوانین حوزه بهداشت و درمان به صورت یکسان، در همه بیمارستان های زیر نظر وزارت بهداشت، انجام شود. با این تورم، حقوق پرستاران همخوانی ندارد و آنها در تامین معیشت خود، با مشکل رو به رو هستند.
ترابی ادامه داد: ما در بخش خصوصی شاهد مشکلات زیادی هستیم، قراردادها به صورت کارگری و اداره کار است، در صورتی که باید به صورت کارشناس خبره باشد، قراردادها، در این بخش به صورت ماهانه یا سه ماه یک بار است، در صورتی که باید حداقل سالانه باشد، بارها به اداره کار، نامه زدیم و از طریق استانداری و غیره، پیگیری کردیم اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیدیم، اداره کار باید بر روند قراردادهای پرستاران، نظارت داشته باشد اما به این صورت نیست و در بخش خصوصی، در حق پرستاران اجحاف می شود.
رییس هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز، علت اصلی مهاجرت پرستاران را معیشت خواند و گفت: با مهاجرت هر پرستار، تا هفت شیفت، به مابقی پرستاران اضافه می شود و این یعنی، اضافه کاری اجباری و خستگی مضاعف پرستاران و از لحاظ مالی هم برای آن به صرفه نیست، بنابراین پرستاران، خسته می شوند و چون شرایط مهیا نیست، ترجیح می دهند به کشوری بروند که قدر آنها را می دانند.
وی، تاکید کرد: پرستاران سرمایه این جامعه و حافظ سلامت جامعه هستند، نباید آنها را به همین راحتی از دست دهیم و باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.

true
true
معیشت و نبود امنیت شغلی؛ علت اصلی مهاجرت پرستاران
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true