×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عدم شناخت فیلمساز از مخاطب، مهمترین دلیل افت مخاطبان سینما است

عدم شناخت فیلمساز از مخاطب، مهمترین دلیل افت مخاطبان سینما است ، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهمترین دلایل افت تماشاگران آثار سینمایی را نداشتن شناخت صحیح فیلمسازان از مخاطب دانست و گفت: لازم است پیش از تولید فیلم، علاقمندی‌های مخاطب مورد پژوهش قرار گیرد تا بر اساس آن، جذب تماشاگران به خوبی انجام شود.

حبیب ایل بیگی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پردیس های سینمایی شیراز و زرقان گفت‌وگو با خبرنگار شهر مردم بیان کرد: لازم است پیش از تولید فیلم، علاقمندی های مخاطب مورد پژوهش قرار گرفته و بر اساس آن، ساخت فیلم و جذب مخاطب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی فیلمسازان تنها بر اساس علاقه شخصی،به تولید اثر می‌پردازند، اضافه کرد: گاهی پژوهش‌های جذب مخاطب پس از اکران فیلم نیز باید انجام شود و در این بررسی‌هانباید تنها به میزان فروش فیلم اکتفا کرد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: درهنر سینما نیز مانند دیگر هنرها، باید آموزش جریان داشته باشد.

ایل بیگی با اشاره به تعدد مراکز آموزش سینما در سراسر کشور، گفت: اکنون زمان آن است که در سینمای ایران به لحاظ کیفی، سطح پایه به سطح پیشرفته ارتقا یابد چرا که بسیاری از فیلمساران کنونی، کماکان نیازمند این آموزش‌ها هستند.

وی یکی از معضلات کنونی سینمای کشور را افزایش بسیار زیاد هزینه تولید فیلم دانست و اذعان کرد:: با شیوه امروز و ناقص بودن برخی نقشه‌های فیلم‌های سینمایی، طبیعی است که سینمای ما گران و پرهزینه باشد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از راهکارهای کاهش این هزینه حرکت به سوی سینمای استودیویی است.

ایل بیگی با ابراز خرسندی همت فرهنگ‌دوستان فارس برای ساخت سینما و توجه به فرهنگ سینماداری، بر اهمیت تولید محتوای مناسب برای نمایش در این سالن‌ها تاکید کرد.

وی گفت: یک فیلمساز، نباید تنها به مهارت خویش اتکا کند، بلکه لازمه بهبود کیفیت آثار مطالعه، انسانیت، تجربه و اخلاقیات و تهذیب نفس است چرا که باید به اثراتی که اکران و تماشای یک فیلم بر مخاطب می‌گذارد توجه کرد.

 

true
true
عدم شناخت فیلمساز از مخاطب، مهمترین دلیل افت مخاطبان سینما است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true