×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی در سوریه

ضرورت پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی در سوریه ، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات رژیم منحوس و نجس صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران ایرانی در سوریه گفت: روز موعود بدون اسرائیل تحقق یافتنی است گرچه پاسخ قاطع علیه این غده چرکین محقق خواهد شد اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی باید همزمان در ابعاد بین‌المللی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار قضایی شهرمردم، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر عید عبادت؛ به برنامه دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی و مردم از مسئولان انتظار تحقق شعارهای سال را دارند بنابراین تلف کردن زمان پیرامون ابعاد تئوریک شعارها راه رسیدن به آنها را دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی نیازمند مانع زدایی از حضور و توسعه مشوق‌های مشارکت مردمی است و در این زمینه اجرای کامل و درست قوانینی از جمله بهبود فضای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید در عین پرداختن به اولویت‌ها در این زمینه از اهمیت دوچندان برخوردار است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه خود را از مخاطبان اصلی موضوع شعار سال می‌داند و اعتقاد دارد همراهی قوا برای اجرای منویات رهبری معظم شرط اصلی تحقق شعار سال است.

وی درباره اقدامات رژیم منحوس و نجس صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران ایرانی در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه خوی وحشی‌گری و خباثت‌های خود خدوم‌ترین فرماندهان و مستشاران ایرانی را در قاعده‌مندترین محیط بین‌المللی، رسماً و علنا و در مقابل چشم جهانیان ترور کرد.

ستایشی افزود: این تروریست‌های شرور به گمان ترور فرماندهان غیور مقاومت و کاهش حجم مطالبه ملت‌ها دست به چنین جنایاتی زده‌اند اما غافل از اینکه اضمحلال رژیم صهیونسیتی و آزادی قدس شریف بیش از پیش نزدیک شده است و روز موعود بدون اسرائیل تحقق یافتنی است گرچه پاسخ قاطع علیه این غده چرکین محقق خواهد شد اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی باید همزمان در ابعاد بین‌المللی دنبال شود.

آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخانی گفت: پرونده سالار آقاخانی که به اتهام ارتکاب مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است.

ستایشی افزود: اکنون پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

طرح ویژه ملی حبس‌زدایی و بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی اجرا می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های قوه قضاییه در زمینه حبس زدایی، کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع جرم در سال جدید، گفت: در سال جدید در زمینه حبس زدایی طرح ویژه ملی استفاده هدفمند از نهادهای ارفاقی به منظور رفع مشکلات عمومی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده است مشکلات خاص هر استان مشخص شود و پنج طرح خاص با مرحله بندی اجرایی تعریف و مسئول اجرای آن نیز دادستانی ها در سراسر کشور خواهند بود.

آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان گفت: پرونده‌های متعددی له و علیه این شرکت مطرح شده است و از این جهت بنا به تدبیر صورت گرفته همه این پرونده‌ها تجمیع شده و در دادسرای ناحیه ۵ دادگستری اصفهان در حال تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی است.

وی ادامه داد: این پرونده حجیم است و قرار ارجاع به هیات سه‌نفره کارشناسان رسمی صادر و نظر کارشناسان نیز ابلاغ و در این زمینه نظریه تکمیلی هم صادر شده است.

ستایشی با بیان اینکه پرونده پس از اتمام تحقیقات مقدماتی به مرجع ذیصلاح ارجاع خواهد شد، افزود: با تدبیر ستاد اقتصاد مقاومتی و اقدامات مجدانه قوه قضاییه و دادگستری استان اصفهان این مجموعه اکنون در حال بهره‌برداری است و فرایند تولید در این شرکت متوقف نشده است.

آخرین پیگیری‌های حقوقی در اقدام رژیم صهیونسیتی و شهادت فرماندهان ایرانی در سوریه سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات حقوقی در پیگیری اقدام رژیم صهیونسیتی در به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران ایرانی در سوریه گفت: وظیفه طرح دعوا به کنسولگری ایران در سوریه از نظر مقررات بین‌المللی برعهده وزارت امور خارجه است که این مرجع خدمتگزار با همکاری معاونت حقوقی مقامات آن را برای طرح در دعاوی بین المللی فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نیز از طریق دادستانی کل کشور مسئول نظارت و پیگیری طرح دعاوی بین‌المللی است همچنین در روز یکشنبه ۱۹ فروردین معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر نیز در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار پیگیری نقض آشکار قواعد و مقررات بین‌المللی در این موضوع شدند و این موضوع مردانه در دست پیگیری قرار دارد.

true
true
ضرورت پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی در سوریه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true