×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رسانه بال کمکی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است

استقبال از پیشنهاد مدیر مسئول روزنامه شهر مردم، به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، نقش رسانه را در پرورش افکار مخاطب کودک و نوجوان بسیار تأثیرگذار دانست.

سید عبدالصمد موسوی، در دیدار مدیر مسئول و کارکنان روزنامه شهر مردم، ضمن تبریک و قدردانی برای تحقق کار بزرگ و  وعده صادق که موجب عزت و افتخار بیش از پیش ایرانیان شد، گفت: آموزش و پرورش بر خود می‌بالد که در سند تحول بنیادین، یکی از بال‌های کمکی‌اش رسانه است؛ امروزه جهان مملو از پیام‌های رسانه‌ای مختلفی است که زمان و  مکان نمی‌شناسد و کسی هم از آن در امان نیست و همه در معرض این پیام‌ها هستند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ادامه گفت: کودک و نوجوان و رسانه به دلایل فراوانی ارتباط دوسویه با هم دارند. کودک و نوجوان از علاقه‌مندان و متقاضیان رسانه نوین است و رسانه هم خیلی علاقه‌مند است که بر روی این جامعه مخاطب برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کند تا با تولید برنامه‌ و محتواهای مورد علاقه‌ی آنها بتواند اثرگذار باشد.

به گفته‌ی موسوی این ارتباط دوسویه می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد؛ کودک و نوجوان امروز آزاد است و این آزادی وقت و زمان گاهی اوقات نشان دهنده سبک زندگی است. زندگی آپارتمان‌نشینی که کودک را از گروه همسالان دور کرده، کودک را به سمت استفاده و پرکردن اوقات فراغت با استفاده از رسانه سوق می‌دهد و به همین دلیل است که می‌گوییم رسانه ابزاری تأثیرگذار است.

او تصریح کرد تأثیرگذاری رسانه هم شدید است و هم ماندگار و این شدت و ماندگاری گاهی از بسیاری از ابزارهای تعلیم و تربیت بیشتر است و باعث می‌شود نظام تعلیم و تربیت برای شکل دادن یک فرهنگ نو، برای تحول در نظام فکری کودک و نوجوان به دنبال معبری کوتاه و مطمئن باشد و این معبر چیزی جز رسانه نیست که پل ارتباطی ما با خانواده‌هاست؛ پلی ایمن و مطمئن که باید ارتباطی ایمن و مطمئن و با رعایت اخلاق برقرار کند.

موسوی انتظاراتی هم از رسانه‌ها داشت؛ کمک به گسترش علم یکی از این خواسته‌ها بود که به گفته‌ی او، وضعیت علمی و فرهنگی را بهبود می‌دهد و عمومی‌سازی علم در جامعه جزء وظایف اصلی است و کارآمدترین واثرگذارترین ابزار در این مقوله، رسانه است.

تأکید بر اخلاق و نشر حقیقت و ارائه اخبار صحیح و قابل اعتماد، مواردی دیگری بود که موسوی به آن اشاره کرد.  مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در پایان سخنان خود از پیشنهاد مدیر مسئول روزنامه شهر مردم در ایجاد صفحه ای در این روزنامه برای انعکاس اخبار آموزش و پرورش استقبال کرد.

*تلاش شهر مردم برای ایجاد یک حلقه ارتباطی قوی بین خانواده و مدرسه

مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه شهر مردم نیز در این دیدار بر اهمیت همکاری آموزش و پرورش با رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه می تواند نقش بسزایی در ارتباط خانه و مدرسه ایفا کند که البته این موضوع یک امر مهم و لازم است.

الهام فیروزی افزود: روزنامه شهر مردم در نظر دارد برای همه اقشار و گروههای جامعه برنامه داشته باشد که در این راستا راه اندازی صفحه ای برای انعکاس ویژه اخبار مدارس در این روزنامه می تواند در اطلاع رسانی فعالیت های آموزش و پرورش و مدارس به خانواده ها و متقابلا بیان مشکلات دانش آموزان و نظرات و انتظارات مردم به مراکز علمی و پژوهشی کشور نقش ایفا کند.

فیروزی با اشاره به راه اندازی بخش تلویزیون اینترنتی رسانه شهر مردم گفت: این رسانه از هر راهی برای تحقق اهداف رسانه ای که همان اعتلای فرهنگ شهروندی در سایه ایجاد ارتباط تعاملی است گام برمی دارد و سعی دارد بین خانواده و مدرسه و مردم و مسئولین یک حلقه ارتباطی قوی ایجاد نماید.

گفتنی است؛ در این جلسه راه‌های مشترک همکاری آموزش و پرورش ناحیه سه با روزنامه شهر مردم و پایگاه‌های خبری و ارتباطی بررسی شد.

true
true
رسانه بال کمکی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true