×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اهدای تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیاردریال به مدارس عشایری فارس

عباس امیری – شهر مردم
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر استان فارس گفت: تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیاردریال به مدارس عشایری فارس اهدا می‌شود.
میثم رضازاده چگینی، در نشست خبری مشترک با فرمانده سپاه عشایر فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: جامعه عشاری در شرایطی که بارش باران آغاز شده، نیازمند توجه جدی هستند و ما به اندازه وسع خود در تلاش خستیم شرایط و خدماتی را فراهم کنیم که با همکاری سازمان‌های مختلف به جامعه عشایر خدمت کنیم.
رضازاده چگینی افزود: با کمک و مساعدت سپاه عشایر فارس، اداره کل امور عشایر فارس، بیمه روستایی و عشایر، اداره کل دامپزشکی فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت هفته بسیج خدماتی را به جامعه عشایر به صورت نمادین ارائه خواهیم داد که در این راستا روز شنبه ۴ آذرماه، تجهیزاتی جهت تجهیز و استفاده مدارس عشایری با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اهدا خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال سپاه عشایر فارس در تامین ۱۱۵ بسته تحصیلی برای مدارس عشایری با هدف کیفیت بخشی به آموزش در مدارس به ما کمک کرده است که امیدواریم با ورود این تجهیزات بتوانیم هرچه بیشتر در جهت رشد و تعالی دانش آموزان عشایری بکوشیم.
رضازاده چگینی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش عشایری به ۱۲ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰۰ مدرسه عشایری در استان های فارس، کهگیلویه و بویراجمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، هرمزگان و بوشهر خدمات می دهد، افزود: در ارسال تجهیزات، نیازهای مدارس خیلی بیشتر از این اعداد و رقم ها است و به دو دلیل پراکندگی و کوچندگی، تجهیزات و امکانات مستهلک می شوند و به ناچار باید تعمیر و تجهیز شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر استان فارس، راه اندازی مجمع خیرین تعلیم و تربیت عشایری، راه اندازی مرکز جامع سنجش و ارزیابی و اختلالات یادگیری دانش آموزان عشایر و راه اندازی کتابخانه سیار عشایری را از اقدامات مهم این اداره کل عنوان کرد.

فرمانده سپاه عشایر فارس نیز در این نشست گفت: به مناسبت هفته بسیج، روز چهارم آذرماه، رزمایش خدمت رسانی به جامعه عشایری استان برگزار می شود.
سیدمحمد شکوهی تاکید کرد: به دلیل حضور عشایر فارس در قشلاق، آغاز رزمایش خدمت‌رسانی به عشایر فارس از منطقه سروستان با حضور مسئولان کشوری به صورت ویژه کلید خواهد خورد.
وی، اعزام ۱۰ گروه دامپزشکی به مناطق عشایری و پایش سلامت در مناطق عشایری را از برنامه‌های جهاد خدمت‌رسانی به عشایر عنوان کرد و افزود: به همت سپاه عشایر ۱۱۵ بسته وسائل کمک آموزشی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان برای مدارس عشایری سراسر استان به همراه میز، نیمکت و چادر به مدارس عشایری در هفته بسیج ارسال خواهد شد.
شکوهی گفت: با محوریت سپاه عشایر، مدیران عشایری برای دیدار از خانواده‌های عشایر در سیاه چادرها حضور خواهند یافت.
وی تاکید کرد: همکاری بسیار مناسب و مطلوبی بین ۱۸ دستگاه متولی امور عشایر برای خدمت رسانی به جامعه عشایر شکل گرفته و تفاهمنامه های مهمی برای این امر بین دستگاهها منعقد شده که امیدواریم در رشد و تعالی و رفاه و آسایش و کاهش مشکلات عشایر موثر باشد.

true
true
اهدای تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۵۰ میلیاردریال به مدارس عشایری فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true