×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش میزان فروش و صادرات واحدهای دانش‌بنیان فارس

افزایش میزان فروش و صادرات واحدهای دانش‌بنیان فارس، رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به میزان فروش و صادرات واحدهای دانش‌بنیان این استان، گفت: این میزان روندی رو به رشد داشته و پیش بینی می‌شود امسال نیز ادامه یابد.

به گزارش شهر مردم، امین‌رضا ذوالقدر، بر اساس آخرین آمارهای جمع بندی انجام شده فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان فارس ۷۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این در حالی است که این میزان فروش در پایان ۱۴۰۰ حدود ۵۴ هزار میلیارد ریال و سال ۹۹ حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال بوده است و روند رو به رشدی را تجربه می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس اضافه کرد: فروش شرکت‌های فناور فارس نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال بود که در مجموع گردش مالی این شرکت‌های فناور و دانش بنیان این استان بر اساس آخرین اظهارنامه مالیاتی ۹۰ هزار میلیارد ریال است.

ذوالقدر یادآور شد: در یکسال گذشته ۲۸۹ محصول جدید از سوی واحدهای فناور و دانشبنیان فارس تولید شده است.

صادرات نیم میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان فارس

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: براساس آخرین جمع بندی انجام شده میزان صادرات یکساله شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مسقر در مجموعه پارک علم و فناوری استان به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان درآمد ارزی حاصل صادرات ۴۵ محصول دانش‌محور است که در حوزه‌های مختلف بویژه نانو ذردات و ترکیباتی از این قبیل، حاصل شده است.

آمارها از روند رو به رشد اقتصاد دانش‌بنیان فارس حکایت می کند

روند افزایشی دانش بنیان‌های فارس

ذوالقدر گفت: در زمان حاضر ۳۳۱ شرکت دانش‌بنیان در زیست بوم فارس فعال هستند در حالی که این میزان در ابتدای سال گذشته ۲۰۳ و در پایان آن ۲۸۲ شرکت بوده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس ادامه داد: ۱۱۰ شرکت فناور نیز در این زیست بوم فناورانه فعال است.

وی یادآور شد: از ابتدای فعالین پارک علم و فناوری فارس تا کنون یکهزار و ۲۵۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در این مجموعه مستقر شده‌ و پس از رشد مستقل شده‌اند.

ذوالقدر ادامه داد: در زمان حاضر فعالیت واحدهای دانش‌بنیان فارس برای یکهزار و ۳۹۱ نفر و شرکت‌های فناور برای ۲ هزار و ۵۴۳ نفر اشتغال‌زایی دارند.

پارک علم و فناوری فارس نیازمند توسعه فیزیکی

رئیس پارک علم و فناوری فارس اظهار کرد: پارک علم و فناوری فارس در مرکز استان باید توسعه یابد به گونه‌ای که در جوار آن امکان واگذاری به شرکت‌های رشد یافته و تمرکز آنها در این محل فراهم باشد تا ضمن حمایت از آنها و پیشگیری از خارج شدن آنها از استان، امکان نظارت بر فعالیت‌ها نیز بهبود یابد.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۰ قرار بوده ۱۷۰ هکتار زمین به این مجموعه الحاق شود که محقق نشده است.

ذوالقدر خواستار همکاری مسئولان استانی بویژه دستگاه‌های مسکن و شهرسازی و ثبت اسناد برای توسعه پارک علم و فناوری مرکز فارس شد.

  1. به نقل از ایرنا، در زمان حاضر علاوه بر مرکز استان، مراکز رشد در جهرم، لارستان، فسا، آباده، استهبان و سروستان راه‌اندازی شده و ساخت مراکز رشد اقلید و فیروزآباد نیز در دست اجرا است.

true
true
افزایش میزان فروش و صادرات واحدهای دانش‌بنیان فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true