×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از گام های نهایی تکمیل سبز راه چمران تا رونمایی از باغ ناصری در دستور کار شهرداری منطقه یک شیراز

از گام های نهایی تکمیل سبز راه چمران تا رونمایی از باغ ناصری در دستور کار شهرداری منطقه یک شیراز ،به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، جلسه این هفته کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، در حالی برگزار شد که این هفته، نوبت به منطقه یک شهرداری شیراز رسید تا میزبان این نشست باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری شیراز:این منطقه میزبان پروژه های عمرانی بزرگی است که نقش فرامنطقه ای دارند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز، در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، از توجه به نیازهای شهر و شهروندان بر اساس بازدیدهای میدانی و مطالعات کارشناسی، خبر داد و با بیان اینکه در سطح منطقه یک شیراز، با محرومیت هایی مواجه هستیم، گفت: این منطقه مهم از کلانشهر شیراز، میزبان پروژه های عمرانی بزرگی است که نقش فرامنطقه ای دارند.

رضا محمدیان، افزود: با بهره برداری از این پروژه های عمرانی، شاهد تحولات مثبتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهیم بود.

وی، اظهار داشت: تقاطع جام جم، دوربرگردان اردیبهشت و اصلاح هندسی چهارراه زرگری و میدان مطهری، از پروژه های این منطقه در حوزه حمل و نقل است.

محمدیان، در بخش دیگری از سخنانش، از گسترش فضای سبز در سطح منطقه یک خبر داد و افزود: با بهره برداری از پارک ها، بوستان ها و باغ های خانواده جدیدی که در سطح این منطقه، احداث می شود، شاهد رشد نشاط شهروندی و افزایش سرانه فضای سبز و تلطیف هوا خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز، ادامه داد: بیش از ۲۰ طرح اصلاح هندسی، در سطح منطقه یک اجرا می شود که تا پایان شهریور ماه اجرا می شود و نقش مهمی در ترافیک روان خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، خاطر نشان کرد: سال ۱۴۰۳ تحولات مثبتی در حوزه عمرانی شهرداری منطقه یک شیراز، انجام می شود.

محمدیان، در ادامه از اجرای طرح های تملکی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خبر داد و افزود: پروژه های محرومیت زدایی، به شکل ویژه ای در مناطق مهدی آباد، ابیوردی و بافت سنتی قصرالدشت و چوگیا، اجرا می شوند.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: پروژه های لوله گذاری و پیاده روسازی، از نیازهای مهم منطقه یک شهرداری شیراز است که به آنها پرداخته خواهد شد.

وی، از توجه ویژه کمیسیون عمران، به پروزه های شهرداری شیراز، خبر داد و تصریح کرد: اختصاص ردیف بودجه و هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان، نقش مهمی در پیشبرد پروژه های عمرانی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، گفت: تعدادی از پروژه های شهرداری منطقه یک شیراز، در آستانه بازگشایی مدارس، به بهره برداری می رسند و مابقی آنها تا پایان سال، تقدیم شهروندان می شوند.

*الحاق باغ رامجردی به پارک و فضای سبز واقع در مجاور باغ عفیف آباد در دستور کار شهرداری منطقه یک

شهردار منطقه یک شیراز نیز در حاشیه بازدید کمیسیون عمران و حمل و نقل، از پروژه های عمرانی این منطقه در جمع خبرنگاران، گفت: شهردار منطقه یک شیراز هم در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سطح منطقه، گفت: بودجه عمرانی منطقه در سال قبل، بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان بود که البته این بودجه شامل ارایه خدمات و تملک نیز می شد، اما به صورت خالص، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از این بودجه، صرف اجرای پروژه های عمرانی شد و اجرای ۱۴ پروژه عمرانی بزرگ در سطح منطقه، در دستور کار قرار گرفت.

جهان بین میرزایی، افزود: یکی از مهمترین پروژه های ما در سطح منطقه، باغ ناصری است که به دلیل کمبود چنین اماکنی در منطقه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی، تصریح کرد: این پروژه، با بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار، در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت، در حال اجراست و امیدواریم تا پایان تابستان، شاهد رونمایی از این پروژه باشیم.

وی، اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین پروژه های ما، اجرای عملیات سبز راه چمران است که با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد تومان، در مراحل نهایی قرار دارد و با افتتاح قریب الوقوع آن، شاهد ایجاد یکی از منحصر به فردترین پیاده راه های شهر خواهیم بود.

میرزایی، از لوله گذاری خیابان ۱۶ متری ابیوردی و ابیوردی سه، با اعتباری قریب به ۵۵ میلیارد ریال و اتمام این پروژه، خبر داد و گفت: اجرای عملیات پیاده راه سازی بلوار آزادی، حد فاصل میدان امام حسین(کوچه ۴۴) تا پل باغ صفا، با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد ریال و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت، کانیوا گذاری و روکش آسفالت کوچه های سطح منطقه یک اجرای عملیات زیر سازی، آسفالت، کانیوا گذاری و روکش آسفالت کوچه های سطح منطقه یک، با اعتبار بیش ۱۹ میلیارد تومان و پیشرفت صد در صدی این پروژه، از جمله اقدامات ما در سال گذشته بوده است.

وی، از اتمام اجرای عملیات لوله گذاری ضلع شمالی بلوار استقلال، حد فاصل چهارراه بنفشه تا باسکول نادر با بیش از ۱۶میلیارد ریال اعتبار، اتمام اجرای عملیات پیاده راه سازی خیابان فردوسی، فاز یک حد فاصل خیابان رودکی تا خیابان سعدی با بیش از ۳۶ میلیارد ریال اعتبار، به عنوان برخی دیگر از اقدامات حوزه عمرانی این منطقه، در سال گذشته یاد کرد.

شهردار منطقه یک شیراز، گفت: اجرای عملیات پیاده روسازی ضلع غرب خیابان ولیعصر(عج) با اعتبار بیش از ۶۹ میلیارد ریال و اتمام آن، اجرای عملیات پیاده روسازی ضلع شرق خیابان ولیعصر(عج)با ۹۵ درصد پیشرفت و بیش از ۷۲ میلیارد ریال اعتبار و اجرای عملیات محوطه سازی فضای پشت آسیاب سه تایی بلوار چمران با بیش از ۶۵ میلیارد ریال اعتبار و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، از دیگر فعالیت های ما، از سال گذشته تا کنون است.

وی، از اجرای عملیات زیرسازی، لوله گذاری، کانیوا گذاری و آسفالت کوچه ۱۱ زرگری و لوله گذاری کوچه ۱۲ ولیعصر قصردشت، با بیش از ۲۱ میلیارد ریال اعتبار و صد در صد پیشرفت فیزیکی، اتمام عملیات لوله گذاری کوچه ۷/۳ ابیوردی یک تا میدان اول، با بیش از ۱۹ میلیارد ریال اعتبار، اجرای عملیات لوله گذاری کوچه ۶ انقلاب و اتصال به خط اصلی خیابان انقلاب، با بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت صد درصدی، اجرای عملیات لوله گذاری ضلع غربی خیابان حر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال و صددرصد پیشرفت و اجرای عملیات زیر سازی، جدول گذاری، کانیوا گذاری و روکش آسفالت کوچه های سطح منطقه یک، با بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۹۰ درصد پیشرفت، از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه یک، از آنها به عنوان برخی پروژه های اجرا شده در سطح منطقه، در سال گذشته تا کنون یاد کرد.

میرزایی، گفت: یکی از مواردی که ما در منطقه، مد نظر داشتیم توجه به پروژه های کوچک مقیاس در کنار پروژه های بزرگ مقیاس بود تا اجرای پروژه های بزرگ مقیاس، ما را از پروژه های هر چند کوچک، اما اثر گذار که موجب خدمت رسانی بهتر به مردم می شوند، غافل نکند.

میرزایی، افزود: از دیگر پروژه های ما، می توان به اجرای عملیات پیاده راه سازی باقیمانده شوریده و انقلاب، با بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار و ۹۸ درصد پیشرفت، اجرای عملیات پیاده راه سازی خیابان مشکین فام هر دو ضلع، حد فاصل بازار انقلاب تا میدان حر، با ۶۰ درصد پیشرفت و اعتبار بیش از ۷۷ میلیارد ریال، لوله گذاری دفع آب های سطحی خیابان علیرضایی، محلاتی تا پاسداران، نبش خیابان سبحانی با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال و ۷۵ درصد پیشرفت، اجرای عملیات لوله گذاری دفع آب های سطحی کوچه ۱۶ ابیوردی یک، با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد ریال و پیشرفت صد در صد، اجرای عملیات لوله گذاری فاز دو مهدی آباد، با اعتباری بیش از ۲۱ میلیارد ریال و پیشرفت صد در صدی و  تکمیل پروژه شهید رادفر، شامل اجرای عملیات پیاده راه سازی با ۱۵ درصد پیشرفت، به عنوان برخی دیگر از پروژه های در دست اجرای منطقه، از سال گذشته تا کنون یاد کرد.

شهردار منطقه یک، از طراحی و اجرای تعداد زیادی پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی، در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان منطقه یک شهرداری، در سال جاری به ویژه در حوزه محرومیت زدایی، خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در سطح منطقه، در حوزه خدمات شهری است که در این زمینه نیز  لایروبی و رسوب برداری تمامی نهرها و کانال های سطح منطقه، شامل ۳۰ هزار متر طول کانال رو بسته، ۵۰ هزار متر طول لوله گذاری، نزدیک به ۱۰ هزار متر جدول روباز، ۴۷۰حلقه چاه جذبی و ۳۴ حلقه چاله پمپ های سطح منطقه، توسط واحد امور شهر است.

وی، تصریح کرد: علاوه بر این، واحد امور شهر منطقه، با مرمت و بهسازی ۳۵۵۷۱ متر مربع پیاده راه، جمع آوری بیش از ۱۶۸۰۰ هزار مترمکعب ضایعات، جمع آوری ۶۱۳۸ مورد از تابلوهای اصناف متخلف و زشتی زدایی وپاکسازی دیوارنوشته ها در سطح منطقه، به میزان ۶ هزار متر مربع، نقش مهمی را در ساماندهی سیمای شهری ایفا نموده است.

میرزایی، با اشاره به پروژه های آینده این منطقه هم گفت: در این راستا، به زودی عملیات اجرایی دو پروژه لوله گذاری دفع آب های سطحی، اجرایی خواهد شد، از جمله لوله گذاری بلوار پاسداران، محلاتی و علیرضایی، به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال و بلوار قدوسی شرقی، قدوسی غربی و کوچه ۲۸ صرافی، به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال که در دستور کار ما قرار گرفت.

شهردار منطقه یک شیراز، از اجرای پروژه تبدیل باغ رامجردی، به پارک و فضای سبز واقع در مجاور باغ عفیف آباد  در آینده نزدیک، خبر داد و گفت: پروژه باغ تپه در محله چوگیا، یکی دیگر از پروژه هایی است که با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال، مراحل طراحی آن به اتمام رسیده و در مرحله اخذ پیمانکار می باشد و در کنار آن، سبزراه با ۴۰۰ میلیارد ریال و پروژه آسیاب سه تایی، با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار، از دیگر پروژه های در دست اجرای ما در سال جاری است.

*تملک بزرگترین مشکل بر سر راه پروژه های منطقه یک شهرداری شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک شیراز هم در حاشیه این نشست، به خبرنگار ما، گفت: بخشی از پروژه ها، در سطح منطقه یک، شامل پروژه های اجرایی مربوط به پیاده راه ها است که پیاده راه های محور بزرگراه آیت ا… حائری و پیاده راه امام زاده قندیلی، از جمله آن هاست.

محمد امین، افزود: ساماندهی باغات منطقه یک، همچون باغ ناصری، باغ خدر و سایر پروژه های باغ سازی که به شهرداری واگذار شده است، از دیگر پروژه های اجرایی تعریف شده در این منطقه است.وی، تصریح کرد: در سطح منطقه یک، اجرای پروژه های بزرگ مقیاس، در دستور کار است که پروژه دور برگردان اردیبهشت در بلوار شهید چمران، زیر گذر قصردشت و تقاطع جام جم، از جمله این پروژه ها است.امین، با بیان اینکه در سطح  منطقه یک، شاهد برخی مشکلات در تملک هستیم و به دلیل اینکه تملک در این منطقه، در مقایسه با سایر مناطق، بسیار هزینه بردار است، ادامه داد: در زمان تعریف یک پروژه در سطح منطقه یک، اگر پروژه تملک داشته باشد، یقینا تملک پلاک مد نظر برای شهرداری، به واسطه موضوع ریالی، بسیار هزینه بردار است.

وی، از تملک به عنوان بزرگترین مشکل سر راه این منطقه، یاد کرد و اظهار داشت: معمولا پروژه های منطقه یک، در گیر موضوع تملک هستند، اما به واسطه جلساتی که در کمیسیون عمران، برگزار می شود، رفع مشکلات و تخصیص اعتبارات و منابع بودجه، به گونه ای در دستور کار است که پروژه های منطقه، همچون سایر پروژه های مناطق دیگر، به جریان بیافتد و اجرای پروژه، پیش برود.

true
true
از گام های نهایی تکمیل سبز راه چمران تا رونمایی از باغ ناصری در دستور کار شهرداری منطقه یک شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true