×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از جریمه ۷ ثانیه ای ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده ترافیکی تا رونمایی از اتوبوسهای دوطبقه گردشگری

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، در این نشست با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته حمل و نقل، با بیان برخی اقدامات انجام شده و در حال انجام حوزه حمل و نقل، در دور ششم شورای شهر و گستردگی این حوزه، گفت: در این مدت، اقدامات خوبی انجام گرفته و در شرف انجام است، از جمله نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی، توسعه مترو با آغاز فعالیت فاز یک خط ۲، آغاز عملیات اجرایی فاز ۲خط ۲مترو تا سعدی، تسریع در اجرای خط ۳ مترو و فاز یک خط ۴ مترو که پس از تهران، شیراز تنها شهری است این میزان مترو، در حال اجرا دارد و امیدواریم بتوانیم گام بسیار مهمی در این خصوص برداریم.
رضا محمدیان، از اجرای اتوبوس برقی زیر زمینی، از چهار راه زند تا شاهزاده قاسم، خبر داد و با رد شایعه عبور مترو خط ۳ از زیر بافت های تاریخی و آسیب به این بافت، گفت: تکمیل بزرگراه کوهسار و شهید سلیمانی که رینگ تکمیلی شیراز است، از جمله پروژه های مهم ماست که به زودی، به بهره برداری می رسد و در کنار آن، چندین پروژه بزرگ دیگر، از جمله تقاطع گویم، نواب و بسیاری پروژه های بزرگ دیگر هم در حال انجام است، همچنین تا پایان سال، قریب به ۱۲۰ پروژه اصلاح هندسی معابر هم اجرایی می شود.
وی، با اشاره به افزایش چند برابری جمعیت صدرا و در نتیجه، افزایش مشکلات تردد در محور شمال غرب و احتمال اجرای شهر جدید دیگر، در محور سروستان و افزایش عبور و مرور از شرق شیراز و نیز افزایش حاشیه نشینی، خواستار تعیین سیاست های جدید در حوزه رفت و آمد معابر ورودی شهر شد و افزود: زمانی در سال ۹۲ تعداد جمعیت صدرا ۲۰ هزار نفر بود، اما طی این سالها، با اجرای مسکن های مهر و امروز مسکن ملی، جمعیت آن طبق آمار غیر رسمی، به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده و به همین دلیل نیز در ورودی شمال غرب شیراز، مشکل داریم، چرا که مطالعات انجام شده قبلی، بر مبنای جمعیت خود شیراز بوده و نه سرریز شدن چند برابری جمعیت شهر مجاور؛ و این نیازمند سیاست جدید برای ورودی های شهر است.
محمدیان، افزود: یکی دیگر از مشکلات قابل ذکر، سهم ؟؟؟؟؟؟ در حوزه حمل و نقل است که چند سالی است در توسعه حمل و نقل عمومی کم شده که جا دارد دولت حداقل در زمینه تامین اتوبوس و مترو و نیز حذف تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها هزینه گمرک را حذف کند.

✅ شیراز؛ پیشروترین شهر در حوزه حمل و نقل در کشور
ناظر شورای شهر شیراز در معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز نیز گفت: شهر شیراز، در حال حاضر با فاصله، پیشروترین شهر در حوزه حمل و نقل در کشور، شناخته شده که این به دست نمی آمد جز با همبستگی میان اجزای این حوزه، شورا و شهرداری که جای تقدیر دارد.
مصطفی کیانی رحیمی، با اشاره به رونمایی از ۲۰ پروژه حوزه حمل و نقل با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال، از هفته حمل و نقل تا دهه فجر، افزود: یکی از خدماتی که قرار شده از هفته حمل و نقل، ارایه شود، اجرای سرویس های شبانه از ساعت ۹و نیم شب تا ساعت یک بامداد، در ۴ محور با محوریت پایانه نمازی تا شهرک گلستان، میدان ا… ، میانرود و شهرک سعدی است که در صورت استقبال، گسترش هم می‌یابد.
وی، از افزایش تعداد ون‌های ویژه حمل و نقل معلولین و آغاز فعالیت ۷۵ دستگاه میدل باس، به مناسبت هفته حمل و نقل تا پایان امسال، خبر داد و گفت: کلنگ زنی ۳پارکینگ طبقاتی، در اطراف محدوده ترافیکی شهر، نوسازی یک هزار ناوگان تاکسی، فعالیت ۲۰ سامانه هوشمند نظارت بر جایگاه سوخت اتوبوس ها و ارائه تسهیلات ویژه نوسازی به تاکسی ها، اجرای ایستگاههای شارژ خودروهای برقی و پمپ بنزینهای کوچک مقیاس، از جمله اقدامات در دست اجرا در این مدت است.

✅ افتتاح مجتمع ارایه خدمات خودرو حمل بار شیراز برای اولین بار در کشور
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز ضمن ارایه گزارشی از این حوزه، گفت: برای اولین بار در کشور، مجتمع ارایه خدمات خودرو حمل بار در هفته حمل و نقل در شیراز، افتتاح می شود و در کنار آن، از ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه گذاری بخش خصوصی، رونمایی می شود و ۵ پل هوایی نیز توسط مناطق در حال اجراست.
هادی شهدوست شیرازی، از آغاز رسمی طرح LEZ ممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی و آلاینده به محدوده ترافیکی مرکز شهر، خبر داد و گفت: بر این اساس، از زمان اجرای طرح، هر خودرو فاقد معاینه فنی، وارد محدوده شود به صورت اتوماتیک، در ظرف ۷ثانیه جریمه می شود و به منظور کمک به شهروندان، مراکز معاینه فنی از هفته آینده به مدت یک هفته، خدمات خود را با ۵۰ درصد تخفیف ارایه می دهند.
وی، با اشاره به اجرای همزمان طرح تردد زمانی و مکانی ناوگان حمل بار، گفت: تمامی طرح های ما، از جمله طرح زوج و فرد که سال آینده اجرایی می شود، همه در محدوده طرح ترافیکی شهر که مرز آن محدوده بین بلوار سیبویه، خیابان فردوسی، زینبیه و عفیف آباد است، می باشد.
شهدوست، از نصب ۳۴ سامانه ثبت تخلف سرعت، خبر داد و با اشاره به اینکه کاهش ۶۲ درصدی تصادفات در آبان، مرهون نصب همین سامانه هاست، گفت: همچنین در این مدت، ۵۲ سامانه نظارت تصویری نیز در شهر اجرا شد و تفاهم نامه ای نیز با اتاق اصناف داریم تا برای در اختیار گذاستن برخی اقلام مصرفی ناوگان حمل و نقل، تخفیفاتی در نظر گرفته شود.
وی، اضافه کرد: همچنین برای تامین یک هزار دستگاه تاکسی برقی، توسط خودروسازهای داخلی نیز با وزارت نفت در حال رایزنی هستیم.
وی، با اشاره به اجرای طرح LEZ از هفته آینده و جریمه خودروهای متخلف، گفت: راه اندازی اتوبوس های شبانه، نشستهای تخصصی، مسابقه عکس، آغاز فعالیت ۵ خودرو ون جدید ویژه معلولین، آغاز عملیات اجرای ۳ پارکینگ از ۵ پارکینگی که در دستور کار شهرداری قرار دارد، از جمله دیگر مواردی بود که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز عملیات اجرایی و یا رونمایی فعالیت آنها، همزمان با هفته حمل و نقل، خبر داد و افزود: یکی دیکر از اقدامات ما، ایمن سازی کمربندی است که در حال انجام است و در کنترل آن، علایم و تابلوهای بزرگراه شهید سلیمانی هم در حال انجام است که تنها هزینه هر متر مربع از این تابلوها، ۲۰میلیون تومان است.
شهدوست، از ورود خودرو های دو طبقه گردشگری، تا پایان سال به خیابانهای شهر، خبر داد و گفت: در خصوص دوچرخه های اشتراکی، بیدود با هیچ شرایطی، حاضر به فعالیت نشد و هم اکنون با چندین شرکت دیگر، در حال رایزنی هستیم و امیدواریم تا دهه فجر، شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری باشیم.
وی، از راه اندازی سه دستگاه اتوبوس سیار، ویژه آموزش فرهنگ ترافیک، خبر داد و با اشاره به اینکه سرویس مدارس، به طور کامل به شهرداری واگذار شده، در خصوص تسهیل در این زمینه در سالهای آینده، ابراز امیدواری کرد.

true
true
از جریمه ۷ ثانیه ای ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده ترافیکی تا رونمایی از اتوبوسهای دوطبقه گردشگری
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true