×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از اجرای دهکده گردشگری تا پل زندگی در دل باغات قصر دشت

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
در دنیا اگر ایران را نشناسند، شیراز را خوب می شناسند و حتی اگر شیراز را هم نشناسند، قصردشت و باغهای آن را می شناسند.
شهردار شیراز، در آیین افتتاح جشنواره انار و خرمالو، با بیان این مطلب، افزود: امروز اما از ۳هزار هکتار باغهای قصردشت، تنها یک هزار هکتار آن باقی مانده که باید برای حفظ و نگهداری آن، فکری کرد.
محمدحسن اسدی، افزود: متاسفانه تفکری در میان برخی باغداران، به وجود آمده که مثلا اگر در میان درختان آنها، یک سیاه درخت باشد، آن را قطع کنند، این در حالی است که باید این درختان را هم حفظ کرد.
وی، تصریح کرد: معتقدیم برای حفظ باغها، هر کمکی که می شود باید به باغداران انجام شود و ما هم هر کمکی به باغدران انجام می دهیم، اما مهمترین کمک، اقتصادی کردن باغات است که شاه بیت همه اقدامات است.
اسدی، گفت: اینکه به باغداران بگوییم در اسلام و فلان حدیث، در خصوص تخریب باغ چنین و چنان می گویند، کاری از پیش نمی رود، البته شاید یکی دو سال هم اثر کند، اما در نهایت باید کاری کنیم که حفظ باغ برای آنها، صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی، ادامه داد: یکی از این راهکارها، تعریف رویدادهایی، نظیر همین مراسم است، در برخی کشورها، حتی رویداد تصنعی ایجاد می کنند تا گردشگر جذب کنند، ما که میراث دار این همه ظرفیت هستیم، چرا استفاده نکنیم، امروز فصل برداشت انار است، درختی که اولین نوبرانه پاییز را می دهد و آخرین گل در بهار را هم همین درخت دارد که می شود جشنواره گل انار را نیز در اردیبهشت و هفته شیراز برگزار کنیم، همچنین می توانیم سال آینده، جشنواره ملی انار و خرمالو را برگزار کنیم و آن را به عنوان یک برند، برای شیراز ثبت کنیم.
شهردار شیراز، گفت: مهمترین نتیجه جشنواره، حمایت همه جانبه و بی چون و چرا از باغداران است، امروز باغدار، می گوید همه اطراف باغها را ساخته اند و راه آبها و قنات ها بسته شده، آنها امروز مسیر مناسب دسترسی به باغات می خواهند و من از مجموعه شهرداری می خواهم که با آنها، همکاری کنند، چرا که از نظر اقتصادی، خروجی آن ضرر دهی باغات است.
وی، اضافه کرد: باید مشکلات را به حداقل رساند، مردم با باغها آشنا هستند، اما باید به درون باغات راه پیدا کنند که یکی از راهها، اجرای پل زندگی چمران جنوبی و شمالی است و در کنار آن، یک طرح دیگر، به عنوان دهکده گردشگری در دستور کار داریم که طرح اولیه آن، تهیه و حتما هم اجرایی می شود

true
true
از اجرای دهکده گردشگری تا پل زندگی در دل باغات قصر دشت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true