×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه توسعه عمرانی در دل شبهای تاریک شیراز

به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار ” شهر مردم” داستان دروازه قرآن شیراز از نوروز سال ۹۸ آغاز شد. زمانی که بارش ۱۸میلیمتر باران، طومار زندگی ۲۱ نفر از میهمانهای نوروزی و شهروندان شیرازی را در هم پیچید و میلیاردها تومان، خسارت بر جای گذاشت. در این بین، پس از وقوع این تراژدی غمبار هر کس تقصیر را به گردن دیگری انداخت. اما آنچه واضح بود ظرفیت پایین لوله های جمع آوری و انتقال شبکه آبهای سطحی این محل، بود. در چند سال اخیر، اقداماتی برای جلوگیری از تکرار آن انجام شد از جمله، اجرای بخش نخست شبکه لوله گذاری شبکه جمع آوری آبهای سطحی دروازه قرآن تا رودخانه خشک، اما این پایان کار نبود، چرا که مرحله دوم این پروژه که سخت تر از مرحله اول بود یعنی فاصله بلوار چهل مقام تا بعد از دروازه قرآن، باقی مانده بود. محلی که به واسطه قرار گرفتن در مسیر ورودی شیراز و تردد بالای خودروها، فعالیت در آن از ریسک بالایی، برخوردار بود. شهرداری شیراز از حدود سه هفته قبل آستین های خود را برای اجرای این پروژه حساس، بالا زد و کار آغاز شد. آغاز کار همان و ترافیک شدید در این محل همان. اما نکته حائز اهمیت، در این پروژه، این بود که با توجه به ترافیک به وجود آمده در دروازه قرآن و مشکلاتی که برای تردد مردم به وجود آمده بود اما همه دیدگاه ها، منفی نبود و در عین حال که عده ای از این وضع، به شدت، گله داشتند اما عده بیشتری با یادآوری خاطره تلخ نوروز ۹۸ معتقد بودند این کار  باید برای پیشگیری از تکرار آن حادثه، انجام شود و قدردان شهرداری، بودند.

پنج شنبه شب گذشته، به همراه جمعی از همکاران خبرنگار، با شهردار شیراز و برخی از اعضای شورا و مسئولین شهرداری، همراه شدیم، تا از نزدیک وضعیت عمرانی این پروژه را رصد کنیم. ترافیک شدید، صدای بوق ممتد خودروها، ماشینهای گرفتار در ترافیک، نیروهای پلیس که در حال راهنمایی خودروها بودند و طاووسی که در آن وسط، نظاره گر این صحنه بود، اما در کنار این حجم از مشکلات، چیزی که مردم را دلگرم می کرد؛ فعالیت شبانه روزی ماموران شهرداری، بود که با آخرین توان، در حال اجرای پروژه بودند.

به گزارش(شهر مردم) شهردار شیراز، در حاشیه این بازدید با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص کم و کیف اجرای این پروژه، گفت: در شرایط عادی این پروژه ۴ماه به طول می‌انجامید اما با توجه به حساسیت مکانی پروژه، با همت همه مدیریت شهری و در یک کار باور نکردنی توسط پیمانکار، به رغم سختی و مشقت فراوان، کار به سرعت در حال انجام است و حتی نیاز نیست کسی به پیمانکار، کمک کند و او خودش، کارها را جلو می‌برد.

محمد حسن اسدی، ادامه داد: امروز از هر جای شهر، وارد شوید یک پروژه عظیم عمومی، در حال اجراست از این سمت شهر که همین پروژه لوله گذاری و پارک و شهر بازی، از شمال غرب پروژه زیر گذر گویم و خط سه مترو، از شرق پروژه بزرگراه شهید استوار و از جنوب اجرای پروژه میدان دوم شیراز، در حال انجام است و شهر به یک کارگاه عمرانی، تبدیل شده است.وی، با اشاره به آغاز طرح جهش عمرانی از چند روز قبل، ادامه داد: امروز کارهای بزرگی در شهر در حال انجام است و به همت شورا و شهرداری، تا بیست روز دیگر، همزمان با هفته دولت و سفر رییس جمهور، بیش از دو هزار میلیارد تومان، پروژه شهرداری شیراز، افتتاح می‌شود.

اسدی، گفت: در حوزه محرومیت زدایی نیز هم اکنون ۵۰ پروژه، به اتمام رسیده و این هفته، این پروژه ها در مناطق ۱۱گانه شهر، افتتاح می‌شود. امروز قول شورا به مردم، به عینیت رسید و اوضاع به گونه ای شده که مردم، حتی با وجود اینکه یک ساعت در ترافیک دروازه قرآن، می ماندند اما باز هم قدردان خدمتگذاران خود، هستند.

شهردار شیراز، گفت: در سال سوم فعالیت شورای ششم، از هفته آینده هر چهارشنبه شب، با حضور خبرنگاران از یک پروژه شهری، بازدید خواهیم کرد و در کنار آن مهندس محمدیان، به عنوان رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، تصمیم دارد جلسات روز دوشنبه این کمیسیون، هر هفته از ساعت۶ صبح و در محل یکی از پروژه هاف برگزار شود که من هم تلاش می‌کنم حتما در این جلسات، حضور یابم.

وی با بیان اینکه امسال سالی متفاوت از نظر بهره برداری و افتتاح پروژه در شهر است، گفت: در خصوص زمان اتمام پروژه دروازه قرآن، از پیمانکار پروژه قول گرفتیم که این پروژه، ظرف ۱۲روز آینده و تا یکم شهریور و آغاز هفته دولت، به اتمام برسد.

البته پیمانکار پروژه نیز با اشاره به اینکه قرار بوده این پروژه ۴ شهریور، به اتمام برسد، قول داد تلاش خود را بکند که ظرف زمان تایید شده، پروژه به اتمام برسد.

رئیس کمسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر شیراز هم در این بازدید، گفت: کار در محیط و شرایط سخت، مرد میدان می‌خواهد که پرسنل شهرداری، این همت را دارند و همه  در میدان هستند. سرعت این پروژه به رغم سختی آن خوب است و امیدواریم تا دوهفته آینده، توسط مردم، مجددا بازگشایی شود.

رضا محمدیان، تصریح کرد: این پروژه، بسیار خاص، بود و به رغم سختی کار، شاهد سرعت اجرای پروژه، هستیم و هم به لحاظ سرعت و هم از نظر فنی، پروژه به خوبی در حال اجراست.محمدیان، خطاب به شهرداری منطقه ۳ نیز گفت:با توجه به اینکه شیراز، محل توجه و محور جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس است، باید در خیلی موارد از شهرهای دیگر، جلو بزند، پس  قول بدهید برای زیباسازی این محل نیز همزمان اقدام کنید.

*امروز کار بزرگی در حال انجام است

شهردار منطقه ۳ شیراز نیز گفت: این پروژه قرار بود زودتر از این، انجام شود اما نیاز به همدلی داشت. اجرای این پروژه، بسیار سخت بود. شوخی نیست که کسی بتواند این محل را که در مهمترین ورودی شهر است، ببندد و ۲۴ ساعته، کار کند، اما امروز ترافیک این محل، به رغم مشکلات فراوان، روان است و همه پروژه  ها، توسط دوربین، رصد می‌شوند.غلامرضا شهریاری، افزود: امروز، کار بزرگی در حال انجام است و همه شبانه روز، در حال کار هستند. قول می‌دهیم  کار بزرگی را در کمترین زمان، انجام دهیم، مردم چون می‌بینند داریم کار می‌کنیم قدردان هستند و در کنار این در یک ماه آینده، کلنگ پارک ورودی دروازه قرآن را به زمین، می‌زنیم و ساخت شهر بازی هم آگهی فراخوان، منتشر شده است.وی از اجرای چندین پروژه از جمله پروژه کوهسار و مسیر دوچرخه سواری، خبر داد و البته قول داد تا نوروز نیز ورودی شهر از سمت دروازه قرآن از نظر زیباسازی، متحول شود و چهره ای متفاوت تر از قبل، در انتظار مسافران باشد.

true
true
ادامه توسعه عمرانی در دل شبهای تاریک شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true