×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید امام شیراز بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

تاکید امام شیراز بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه،  امام جمعه شیراز با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار ختم قرآن برای شهدای استان فارس، گفت: رواج دادن فرهنگ قرآنی کار بسیار خوبی است و هدف شهدا بوده و با این کار و به واسطه یاد شهدا انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شهر مردم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره امیران، سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید فارس ضمن قدردانی از افرادی که برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز استان قبول مسئولیت کردند و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند بزرگداشت یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست برای اینکه ادامه مسیر شهدا در جامعه نیازمند این بزرگداشت است، گفت: مسلما یادآوری تاثیر دارد، برخی فکر می‌کنند بگوییم چه می‌شود؟ قطعا تاثیر نیک دارد و تاثیرش این است که آن کسی که از خدا می‌ترسد وقتی یاد خدا در دلش می‌آید مشغول کار‌های نیک می‌شود و دلش حرف خوب را قبول می‌کند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اهل حق و اهل باطل دائما باید در جامعه ما تفکیک شود و یکی از جا‌هایی که این تفکیک رخ می‌دهد در عرصه یاد و خاطره شهداست و دیده‌اید در قضایایی که پیش می‌آید آن‌هایی که مقابله می‌کنند با شهدا و ارزش‌هایی که شهدا برای آن شهید شدند مخالفت می‌کنند و همین روز‌های اخیر هم دیدید نسبت به ساحت شهید بزرگ انقلاب اسلامی و حریم حرم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برخی بی‌اعتنایی کردند و خدای متعال فرموده نتیجه این بی اعتنایی به خودشان بر می‌گردد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به آیه ” وَیَتَجَنَّبُهَا الْأَشْقَى “، کسی که بدبخت‌ترین است رویگردان از این یاد و ذکر می‌شود، افزود: ذکر خاصان خدا ذکر خداست، یادمان نرود که منافاتی با یاد و ذکر الهی ندارد و همان است به شکل دیگر.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب خوب و ارزشمندی در راستای کنگره شهیدان جمع آوری شده و اصل حرف در آن هست و ۳۱ خواسته پر تکرار مقام معظم رهبری در فصل دوم این کتاب لیست شده و کاری که می‌کنیم در همین راستا باشد و خدا هم ان‌شاالله توفیق می‌دهد، گفت: این کتاب را بخوانیم و پای کار شهدا طبق فرمان رهبری باشیم.

امام جمعه شیراز در راستای این کتاب نیز پیشنهاد داد که ما تا برگزاری کنگره یک سال و یک ماه وقت داریم، ۱۵ هزار شهید داریم و اگر بتوانیم ۱۵ هزار ختم قرآن بگیریم و به هر شهید یک ختم قرآن هدیه کنیم کار بسیار اثرگذاری است، در این استان ۵ میلیون نفری چنین کاری باید انجام دهیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: ۱۵ هزار ختم قرآن را تقدیم به شهدا می‌کنیم به نیت اینکه خدای متعال همه توطئه‌هایی که بر علیه ما می‌شود رفع کند و ما شاهد سال‌های امن و آرام همراه با پیشرفت دائمی کشور در راستای اهداف اسلامی و فرمایشات رهبری باشیم.

وی خاطرنشان کرد که به نظر بنده این کار معنوی بسیار خوبی است و حس خوبی به خود ما دست می‌دهد و ان‌شاالله بین مجموعه مردم و شهدا یک رفاقتی ایجاد می‌شود و ارتباطات عمیق تری شکل می‌گیرد و تاثیر‌گذاری معنوی خوبی خواهد داشت؛ رواج دادن فرهنگ قرآنی کار بسیار خوبی است و هدف شهدا بوده و با این کار و به واسطه یاد شهدا انجام می‌شود.

true
true
تاکید امام شیراز بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true