×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۱۲ درصد بودجه پیشنهادی سال آینده شهر سهم حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز

۱۲ درصد بودجه پیشنهادی سال آینده شهر سهم حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، تخصیص ۱۲ درصد بودجه سال آینده شهر به حوزه فرهنگی و اجتماعی، اولین موردی بود که رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورای شهر شیراز، به آن اشاره کرد و گفت: در بودجه پیشنهادی ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز، امسال ۱۲ درصد این بودجه، مربوط به حوزه فرهنگی دیده شده که به تقویت، ارتقاء و تعالی فرهنگی، به شهر مقدس شیراز، کمک خواهد کرد و چنانچه این همراه با تدبیر، پیوست فرهنگی و توزیع در طرح و برنامه های محلات و مناطق باشد، می تواند تغییر و تحولات مناسبی در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و علمی ایجاد نماید.

محمدرضا هاجری، با اعتراض در خصوص اجرای ترانه “دخت شیرازی” در میانه مسابقه دو تیم ایران و هنگ کنگ در قطر، خواستار برخورد با عوامل این برنامه شد. وی، در ادامه افزود: لازم است به منظور گسترش سلامتی، نشاط و شادابی جسم و روح، با ورزش، بسترهای مناسب ورزشی را در محلات و بوستان ها و با تقویت ایستگاه های ورزش صبحگاهی، مهیا سازیم،که در این ارتباط، بسترسازی با شهرداری و تأمین مربی ورزش های صبحگاهی، باید با  اداره ورزش و جوانان باشد تا با مشارکت، بتوانیم به اهداف خود برسیم.

هاجری، گفت: انتخاب شیراز، بعنوان پایتخت محیط زیست شهرداری های آسیا، افتخاری برای شهر بوده و نشان می دهد با پاکی زمین و هوا، می توان کانون حضور گسترده صنعت گردشگری و زیارت بشویم.

وی، اظهار داشت: ضروری است به فکر زیرساخت ها، از قبیل اقامتگاه های مناسب و پارکینگ و سرویس های بهداشتی باشیم. این انتخاب، فرصتی است برای تکمیل کمربند سبز اطراف شیراز که استاندار محترم فارس، تمام قد پیگیر تحقق این کار اساسی و محوری می باشد.

وی، با تقدیر از کمیته نامگذاری شورای شهر، در ارتباط با نامگذاری بیش از ۹۰ درصد کوچه های شهر به نام شهدا، گفت: لازم است در این زمینه، از زنان شهیده غافل نشویم و  بصورت ویژه، نام این شهیده های عزیز در معابر، اماکن و جاهای مناسب، در نظر گرفته شود تا نام و یادشان همچون یادگاری ماندگار و جاودان در شهر بدرخشد.

هاجری، نقدی هم بر نوع شهرسازی زد و گفت: محله اسلامی سازی، باید با خانه های ایرانی ایجاد شود نه قوطی کبریت های هوایی که از سبک زندگی اسلامی – ایرانی، عبور می کند.

 

true
true
۱۲ درصد بودجه پیشنهادی سال آینده شهر سهم حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true