×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کلاهبرداری‌های میلیارد پوندی در انگلیس

کلاهبرداری‌های میلیارد پوندی در انگلیس، موسسه حسابداری «بی دی او» (BDO) در انگلیس اعلام کرد کلاهبرداران در این کشور، پارسال ۲.۳ میلیارد پوند از پول مردم را به جیب زدند.

 

به گزارش شهر مردم، روزنامه گاردین نوشت در پی افزایش کلاهبرداری در انگلیس، موسسات مربوط هشدار می‌دهند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، افراد و گروه‌های تبهکار می‌توانند پول بیش تری از حساب‌های مردم و شرکت‌ها خالی کنند. این روزنامه نوشت در سال ۲۰۲۳ میلادی، میزان پول ناشی از کلاهبرداری در انگلیس، در مقایسه با سال آن، دو برابر شد و به بالاترین میزان در دو دهه گذشته رسید. موسسه حسابداری “بی دی او” در انگلیس اعلام کرد شمار موارد کلاهبرداری در انگلیس، پارسال با ۱۸ درصد افزایش، به بالاترین میزان در سه سال اخیر رسید. براساس این گزارش، شمار کلاهبرداری‌های بزرگ، یعنی بالاتر از ۵۰ میلیون پوند در انگلیس، پارسال در مقایسه با سال پیش از آن، ۶۰ درصد بیش‌تر شد و نیمی از کلاهبرداری‌های بزرگ، بیش از ۲۰۰ میلیون پوند بود.

گاردین نوشت علل افزایش کلاهبرداری‌های در انگلیس، شامل مواردی همچون محبوب‌تر شدن تقلب‌های برخط در اینترنت، کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی با سوء استفاده از نمانام‌های مشهور و ترغیب کاربران به انتقال پول در اینترنت است. این روزنامه به نقل از کالی کراس ویت (Kaley Crossthwaite)، از موسسه حسابداری «بی دی او» نوشت شمار کلاهبرداری‌ها در دهه گذشته، رو به افزایش رفته است و کلاهبرداران، هر سال پول بیش تری از مردم به یغما می‌برند. به نوشته گاردین، با گسترش فناروی هوش مصنوعی، این نوع کلاهبرداری‌ها بیش‌تر خواهد شد.

به نقل از صدا و سیما، گاردین نوشت بانک‌ها درباره «همه گیر شدن کلاهبرداری‌های در فضای مجازی» هشدار می‌دهند. به نوشته گاردین، بانک بارکلیز (Barclays) در انگلیس پارسال اعلام کرد بیش از ۷۰ درصد از کلاهبرداری ها، در شبکه‌های اجتماعی، به صورت برخط و تارنما‌های دوستیابی روی می‌دهد. این روزنامه نوشت در شهر لندن و منطقه جنوب شرق انگلیس، بیش‌ترین موارد کلاهبرداری ثبت می‌شود و پارسال، در مقایسه با سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۷۰ درصد بر شمار کلاهبرداری‌های بزرگ و ۴۳ درصد بر شمار موارد جدید در این مناطق افزوده شده است.

true
true
کلاهبرداری‌های میلیارد پوندی در انگلیس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true