×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نگرانی جدی ایروان از احتمال اقدام باکو برای «پاکسازی قومی» در قره باغ

نگرانی جدی ایروان از احتمال اقدام باکو برای «پاکسازی قومی» در قره باغ، وزارت خارجه ارمنستان نگرانی جدی این کشور را نسبت به آنچه احتمال زمینه‌سازی جمهوری آذربایجان برای اقدامات تهاجمی جدید و پاکسازی قومی منطقه قره باغ کوهستانی خواند، اعلام کرد.

به گزارش شهر مردم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی جدی ایروان نسبت به این موضوع، ادامه داد: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندی است اخبار جعلی در مورد نقض آتش بس توسط ارتش دفاع قره باغ کوهستانی را در منطقه‌ای که مسئولیت آن با حافظان صلح روسیه است، منتشر می‌کند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: این در حالیست که در گزارش‌های منتشر شده توسط حافظان صلح روسیه از این منطقه، تنها موارد ثبت شده از نقض آتش بس از طرف جمهوری آذربایجان بوده است.

وزارت خارجه ارمنستان خاطرنشان می‌کند: با در نظر گرفتن تجربه‌های قبلی، جمهوری آذربایجان پیش از اقدام برای اعمال نیرو، «حمایت اطلاعاتی» با هدف مسئول جلوه دادن طرف مقابل برای اقدامات خود را فراهم می‌کند. جمهوری ارمنستان نگرانی جدی دارد که جمهوری آذربایجان برخلاف تعهدات خود در حال زمینه‌سازی برای تهاجم‌های جدید و پاکسازی قومی در قره باغ کوهستانی است.

ایروان در این بیانیه از نیروهای حافظ صلح فدراسیون روسیه می‌خواهد تا با ادامه نظارت بر اجرای آتش بس، به طور جدی تمام وقایع عنوان شده از طرف باکو را مورد بررسی قرار داده و شرایط میدانی را به طور کامل برای عموم ارائه کند.

ارمنستان بار دیگر بر ضرورت پرداختن به مسائل حقوقی و امنیتی ساکنان منطقه قره باغ در چارچوب مکانیزم بین‌المللی گفت‌وگوهای باکو-استپاناکرت و ارسال یک تیم حقیقت‌یاب به منطقه قره باغ کوهستانی برای جمع‌آوری و ارائه اطلاعات قابل اطمینان و بی‌طرفانه درباره شرایط فعلی خط درگیری طرفین و وضعیت انسانی در منطقه تاکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آرمن پرستارنمای دانشنامه بریتانیکا (britannica) درباره پاکسازی قومی آورده است: در حالی که برخی پاکسازی قومی را چندان متفاوت از نسل کشی نمی‌دانند، برخی دیگر با اشاره به هدف اصلی نسل کشی که می‌تواند در چارچوب نابودی یک قوم، دین و یا نژاد تعریف شود، هدف اصلی پاکسازی قومی را ایجاد سرزمین‌های همگن قومی از راه‌های متعدد که تنها یکی از آن‌ها نسل‌کشی است، عنوان می‌کنند.

true
true
نگرانی جدی ایروان از احتمال اقدام باکو برای «پاکسازی قومی» در قره باغ
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true