×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نگرانی‌های اصلی‌ حزب دموکرات‌ درباره نامزدی بایدن چیست؟

نگرانی‌های اصلی‌ حزب دموکرات‌ درباره نامزدی بایدن چیست؟ رسانه شناخته شده آمریکایی در یک گزارش مبسوط به مهم‌ترین نگرانی‌های حامیان حزب دموکرات درباره نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پرداخته است .

به گزارش شهر مردم  وبگاه خبری-تحلیلی «هیل» گزارشی درباره  نامزدی دوباره جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد و روی پنج نگرانی اصلی دموکرات‌ها دست گذاشته است.

در ابتدای این گزارش آمده است: وقتی رئیس‌جمهور بایدن حضور مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری (۲۰۲۴) را اعلام کرد، برخی از دموکرات‌ها به طور خصوصی در این باره ابراز نگرانی کردند که برخی از ایرادات رئیس‌جمهور ممکن است او را در جریان مبارزات انتخاباتی آزار دهد».

یک مشاور حزب دموکرات به این رسانه آمریکایی گفت: «تک تک دموکرات‌ها، کمی نگران هستند اما کسی نمی‌خواهد به طور علنی در این باره صحبت کند. ما در یک موقعیت ناشناخته قرار داریم».

وبگاه تحلیلی-خبری هیل در گزارش خود پنج دلیل اصلی نگرانی دموکرات‌ها را درباره نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برمی‌شمارد.

۱- سن

طبق این گزارش، بزرگترین نگرانی دموکرات‌ها درباره نامزدی دوباره جو بایدن، سن بالای رئیس‌جمهور آمریکا است. به نوشته این رسانه، «بایدن در ماه نوامبر ۸۱ ساله می‌شود و (اگر بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود)، در پایان دور دوم ریاست جمهوری خود، ۸۶ ساله خواهد شد».

هیل ادامه داد: «او همین حالا هم مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده است و او با هر روز حضورش در این منصب، در حال رکورد شکنی است».

طبق این گزارش، «استراتژیست‌های حزب دموکرات این موضوع را دلیل اصلی برای تناقض در نظرسنجی‌ها می‌دانند: اغلب دموکرات‌ها نظر مساعدی درباره دور اول ریاست جمهوری بایدن دارند اما بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که رئیس‌جمهور نباید برای بار دوم نامزد شود».

به نوشته این رسانه، «سن بایدن، منبعی برای حملات رقبای احتمالی او است. نیکی هیلی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری و فرماندار پیشین کارولینای جنوبی همین هفته پیشبینی کرده بود که اگر بایدن در انتخابات پیروز شود او تا پایان دور دوم ریاست جمهوری خودش زنده نخواهد ماند. او گفته “اگر شما به جو بایدن رای دهید، شما واقعا دارید روی رئیس‌جمهور هریس (معاون بایدن) حساب می‌کنید”».

هیل ادامه داد: «برخی از استراتژیست‌های حزب دموکرات این سوال را مطرح می‌کنند که آیا بایدن می‌تواند به طور موثر رقابت کند؟ یکی از استراتژیست‌ها اذعان کرد که “کارزار انتخاباتی واقعا برای یک فرد ۸۱ ساله ساخته نشده است”».

۲- فقدان انجام مصاحبه‌

هیل در این باره نوشت: «رئیس‌جمهور (بایدن) کمتر از همه سلفای اخیرش کنفرانس خبری برگزار کرده است؛ واقعیتی که برخی از دموکرات‌ها آن را نشانه‌ای از این می‌دانند که کاخ سفید می‌خواهد او را از وضعیت‌هایی که شاید دچار اشتباهات ناخواسته در صحنه عمومی شود، دور نگهدارد».

«مارک نولر» خبرنگار با سابقه طولانی پوشش اخبار کاخ سفید اعلام کرد که بایدن از زمان آغاز به کارش در مقام رئیس‌جمهور، در ۲۴ کنفرانس خبری شرکت کرد که ۱۲ کنفرانس خبری مربوط به نشست مشترک با رهبران کشورهای خارجی بود.

بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق دموکرات آمریکا و هم حزبی بایدن اما در دو سال ابتدایی حضورش در مقام رئیس‌جمهور این کشور، در ۸۳ کنفرانس خبری شرکت کرده بود.

بایدن همچنین در قیاس با سلفای خود، تعداد کمتری مصاحبه با خبرنگاران انجام داده است. به گفته نولر، بایدن از ابتدیا آغاز به کارش، ۳۸ مصاحبه انجام داده و هنوز با شبکه «فاکس نیوز» که به شدت منتقد و مخالف مواضع او بوده، مصاحبه‌ای ترتیب نداده است.

«توبی برکوویتز» استاد بازنشسته ارتباطات در دانشگاه بوستون که سابقه کار به عنوان مشاور رسانه‌ای را هم دارد، معتقد است: « در مصاحبه‌های کمی که بایدن  با مجریان شبکه‌های خبری انجام داده، شاهد فستیوالی از پرسیدن سوالات راحت و بدون سوالات تکمیلی بوده‌ایم».

۳- چابکی و انعطاف پذیری

هیل درباره این نگرانی دموکرات‌ها نوشت: «استراتژیست‌ها می‌گویند که برای پیروزی در کارزار انتخابات امروزه، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید منعطف باشد. برای مثال در چرخه انتخاباتی سال ۲۰۱۶، ترامپ به کرات وارد برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌شد تا مصاحبه‌های فی البداهه انجام دهد اما هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها و تیم او ساعت‌ها برای یک توئیت وقت می‌گذاشت. برخی دموکرات‌ها احساس می‌کنند که اقدامات بایدن در ناتوانی برای حرکت در لحظه و آن واحد، شبیه به (هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶) است».

این رسانه مطرح آمریکایی افزود: «البته بایدن در جریان سخنرانی سالیانه در کنگره نشان داد که می‌تواند به سرعت پاسخ دهد در زمانی که در تنش با اعضای کمیته (پارلمانی) آزادی (جمهوری‌خواهان) از متن سخنرانی خود فاصله گرفت. بعد از اینکه مارجری تیلور گرین نماینده جمهوری‌خواه او را به خاطر گفتن این جمله که جمهوری‌خواهان می‌خواستند (طرح) امنیت اجتماعی و بهداشتی را از بین ببرند، “دروغگو” خواند، بایدن بدون اینکه تسلطش را از دست بدهد به صحبتش ادامه داد. سوزان دل پرسیو مشاور انتخاباتی جمهوری‌خواه که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به جای ترامپ از بایدن حمایت کرد، در این باره گفت که “او (بایدن) می‌داند که چطور مشت بزند”».

۴- تمایل به دادن گاف

به نوشته هیل، «بایدن تا حد عمده یک رئیس‌جمهوری بوده که سعی کرده به نطق و متن سخنرانی خود بچسبد که این موضوع تا حد گسترده‌ای متفاوت از دوره حضو او در مقام سناتور بوده و او در آن زمان معمولا خارج از نقط و متن سخنرانی حرف می‌زد».

این رسانه آمریکایی ادامه داد: «مشاورانش به طور خاص برای چسبیدن بایدن به پیام (متن سخنرانی‌هایش) در طول دوره ریاست جمهوری او سختگیرانه عمل کرده‌اند. او اغلب به طعنه می‌گوید که با دستیارانش به دلیل دور زدن پیام و ابراز نظرش “به دردسر خواهد افتاد”».

هیل افزود: «اما کارزار انتخاباتی می‌تواند مستعد لحظه‌های فی البداهه و خارج از کنترل است و حتی سرسخت‌ترین طرفداران بایدن هم درباره توانای یاو برای مواجه شدن با این لحظات نگران هستند».

یکی از حامیان مالی حزب دموکرات در این باره گفت: «بزرگ‌ترین ترس من این است که او چیزی بگوید و بازگشت او از این حرف برایش سخت باشد».

از نظر «توبی برکوویتز» استاد بازنشسته ارتباطات در دانشگاه بوستون، «بزرگترین نقطه ضعف بایدن، سبقه‌ی طولانی او در بیان حرف‌های نسنجیده است. او همیشه یک ماشین گاف بوده است و کاهش توانایی‌های شناختی او این مشکل را تشدید کرده است».

۵- مدیریت اقتصاد

هیل درباره نگرانی پنجم دموکرات‌ها در خصوص نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: «آمار وضعیت شغلی هم اکنون در بهترین وضعیت در دهه‌های اخیر است و هزینه مخارج مصرف‌کننده هم خوب است اما دموکرات‌ها نکران هستند که یکی از بزرگترین نقص‌های بایدن خصوصیت شخصیتی او نخواهد بود بلکه مدیریت او بر یکی از اصلی ترین موضوعات مدنظر رای دهندگان است: اقتصاد».

به نوشته این وبگاه، «هر چند بایدن هفته جاری بر این موضوع تاکید کرد که اقتصاد “همچنان قوی می‌ماند” اما بسیاری از اقتصاددانان حرف دیگری را مطرح کردند چرا که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) به بالا بردن نرخ بهره ادامه می‌دهد و بانک‌های بزرگ رشد کم (اقتصادی) را پیشبینی می‌کنند. برخی دیگر از افراد به رکود اقتصادی اشاره می‌کنند چرا که شرکت‌های بزرگ در حال کاهش تعداد پرسنل هستند».

«سوزان دل پرسیو» مشاور انتخاباتی جمهوری‌خواه که در انتخابات ۲۰۲۰ به بایدن رای داد و از ترامپ حمایت نکرد، با اشاره به افزایش شدید بهای بنزین، اقلام خوراکی و دیگر کالاها در ابتدای ریاست جمهوری بایدن گفت: «من نگرانم که اقتصاد علیه (دولت بایدن) خواهد بود چرا که از همان ابتدا هم آن را خوب مدیریت نکرده بود».

به نقل از فارس، وی افزود: «این جا (مدیریت اقتصاد) جایی است که او واقعا عقب است. او به نظر می رسد از موضوعات بسیاری در زمینه مسائل مرتبط با آشپزخانه عقب است و اگر این موضوع باز هم حادث شود، تردیدی نیست که یک کاهش شدید در وضع اقتصادی به شدت به او آسیب خواهد زد».

انتهای پیام/

true
true
نگرانی‌های اصلی‌ حزب دموکرات‌ درباره نامزدی بایدن چیست؟
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true