×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در شیراز برگزار می شود

 عبدالغفور مصطفایی – شهر مردم 
فرمانده سپاه فجر استان فارس، گفت: در راستای ارائه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس، نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان  وظیفه، از سوی سپاه فجر استان فارس، در شیراز برگزار می شود.
سردار یداله بوعلی، روز گذشته در حاشیه این دوره از مسابقات مهارتی، با عنوان سرباز ماهر نیروهای مسلح مستقر در استان فارس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری، در سال هزار و سیصد و نود و شش، مبنی بر هنگام ورود سربازان به پادگان ها، بتوانند در قبل، حین و بعد از خدمت، مهارت آموزی را فرا گرفته و در مدت خدمت و بعد از آن، استفاده کنند.
فرمانده سپاه فجر فارس، خاطر نشان کرد: با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی، سربازان، قبل از ورود به خدمت در آزمون شرکت کرده و پس از شناسایی ظرفیت آنان، در سازمان ها استفاده می شوند.
سردار بوعلی، تصریح کرد: بر اساس تبصره ۱۶ سربازان متقاضی، به ازاء هر ۸۰ ساعت قبل از خدمت به مدت ۱۰ روز مشمول کسر خدمت می شوند و نیز سربازانی که حرفه داشته و فاقد مدرک باشند، پس از معرفی به سازمان فنی حرفه ای و گذراندن دوره، مدرک حرفه آموزی دریافت می کنند.
وی، بیان داشت: آموزش های عمومی در مسائل اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، آتش نشانی و نیز آموزش های گلخانه ای، کشاورزی، سواد رسانه، فضای مجازی، سواد مالی، حقوقی، کار آفرینی، امداد گری از جمله آموزش هایی است که از سوی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس از سوی سپاه فجر، ارائه می شود.
فرمانده سپاه فجر، اضافه کرد: در سال گذشته، ۳۷ هزار و ۸۵۳ نفر در آموزش عمومی و ۹ هزار و ۶۸۳ نفر در مهارت های تخصصی و در مجموع بیش از ۷۰ درصد در سال گذشته موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی شدند.
سردار بوعلی، در مورد ارائه تسهیلات به کارآفرینان و مهارت آموزان، اظهار داشت: در سال گذشته، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و در این راستا، در سال گذشته به ۷۹۹ نفر تسهیلات، ارائه شده است.
وی، خاطر نشان کرد: از محل تبصره ۱۸  بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان به سربازانی که خدمت آنان به پایان رسیده که ۱۱۰ میلیارد تومان آن از منابع بسیج سازندگی است، ارائه می گردد.
وی‌، در مورد مسابقه سرباز ماهر، گفت: نفرات برتر مرحله نخست این مسابقه، امروز اعلام می شود و مرحله دوم عملی و کتبی‌ ۲۹ تا ۳۰ آبان ماه و مرحله‌ سوم و چهارم به صورت استانی در دی‌ و بهمن ماه سال، جاری برگزار‌ می شود.
سردار بوعلی، بیان داشت: مسابقه‌ سرباز‌ ماهر در‌ رشته های‌ تیراندازی‌ با سلاح کلاش، امداد‌ نجات،‌ امدادی،‌ حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، عکاسی، تعمیر‌ آبگرمکن و کولر برگزار می گردد و به نفرات اول تا سوم این مسابقات، بین ۷ تا ۱۰میلیون‌ تومان جایزه و‌ مرخصی‌تشویقی داده می شود، همچنین به نفرات اول تا سوم قرارگاه بین ۳ تا ۵ میلیون تومان جایزه و مرخصی تشویقی‌ تعلق می گیرد.

true
true
نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در شیراز برگزار می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true