×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
معرفی نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر فارس از نگاه منتقدان

معرفی نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر فارس از نگاه منتقدان، نمایش‌های اجرا شده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس از نگاه منتقدین، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۲ اثر مورد تقدیر و یک نمایش نیز به عنوان کار برگزیده معرفی شد.

 

به گزارش شهر مردم، نشست‌های بررسی نمایش‌های اجرا شده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان فارس طی هفته گذشته در شیراز برگزار شدند که در نهایت نشست معرفی آثار برگزیده این جشنواره از نگاه منتقدین امروز، ۴ آذرماه برگزار شد.

منتقدانی که در این نشست با حاضرین گفت‌وگو کردند شامل نوید جعفری، محمد علی رحیمی، داریوش ثمر و حمید نشاط بودند که در نهایت در این نشست ۲ اثر مورد تقدیر و یک نمایش نیز به عنوان کار برگزیده معرفی شد.

مباحثی که در جریان این نشست‌ها مطرح شد، بیشتر به سمت نقد و آموزش حرکت داشت که توانست پاسخگوی سوالات دانشجویان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی قرار گیرد و همچنین رویکرد نمایش‌ها و اینکه چقدر در ارتباط با مخاطب موفق بودند به بحث و بررسی گذاشته شد.

کار برگزیده این نشست‌ها، تئاتر یک ماه و سه روز ۲۴ ساعت با نویسندگی امیر بهبودنیا، کارگردانی شهرزاد بداغی به دلیل تلاش در ساخت تئاتر مبتنی بر خلق درام و هماهنگی متناسب میان متن، کارگردانی و طراحی معرفی شد.

همچنین از نمایش مرگا به نویسندگی و کارگردانی محمد امین خسروی خواهبه به پاس تلاش در جهت اجرای یک اثر متناسب با شرایط روز جامعه، توجه به مقوله طراحی گریم، لباس و صحنه کانون منتقدان مورد تقدیر قرار گرفت.

نمایش دست‌ها نویسنده و کارگردان محمد قاسمی‌نژاد به پاس تلاش در نخستین فعالیت نویسندگی و کارگردانی هم مورد تقدیر قرار گرفت.

در انتهای این مراسم نیز با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از منتقدینی که در طول این مدت به نقد و بررسی نمایش‌های جشنواره پرداختند، با هدایایی تقدیر به عمل آمد.

true
true
معرفی نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر فارس از نگاه منتقدان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true