×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم می‌شود

قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم می‌شود ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی یکی از موضوعات خوب سند تحول قوه قضاییه دانست و گفت: این اتفاق باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم و حوزه قضایی خواهد شد.

خبرگزاری شهرمردم – سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

به گزارش شهرمردم ، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه «قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی به دلیل جلوگیری از کثرت ورودی پرونده به دستگاه قضایی و پیش‌بینی تکالیفی در این زمینه در بخش‌های مختلف سند» یکی از ویژگی‌های مهم سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه است بیان کرد: قضازدایی سیاست خوبی بوده و به عنوان یکی از ابعاد پیشگیرانه برای تشکیل پرونده‌های متعدد که باعث اطاله دادرسی و افزایش پرونده‌ها می‌شود نقش بسیار برجسته‌ای دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تجربیات مثبت گذشته در اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه باید مورد استفاده قرار بگیرد تا در این مرحله با کیفیت بیشتری از حق ذی‌نفعان در پرونده‌ها چه در شورای حل اختلاف و در حوزه پیشگیری دفاع شود و موجبات رضایت آنها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم و حوزه قضایی خواهد شد. قطعا در پرونده‌های قضایی هزینه‌های زیادی ایجاد می‌شود که موجب چالش‌های اجتماعی، قضایی، اقتصادی و امور شهروندی می‌شود.

بابایی کارنامی اظهار داشت: قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی جزو منشور و اسناد خوب سند تحول قوه قضاییه است که امیدوارم به خوبی اجرا شود، مجلس یازدهم نیز قوانین خوبی در تقویت شورای حل اختلاف به تصویب رسانده و حمایت‌های خوبی انجام داده است.

true
true
قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم می‌شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true