×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سی‌ان‌ان: اسرائیل هزاران بمب غیر هدایت شونده روی غزه ریخت

سی‌ان‌ان: اسرائیل هزاران بمب غیر هدایت شونده روی غزه ریخت، شبکه تلویزیونی آمریکایی “سی‌ان‌ان” به نقل از سه منبع آگاه خود فاش کرد که براساس ارزیابی اطلاعاتی آمریکا، نیمی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه با استفاده از بمب‌های غیر هدایت شونده انجام شده که ویرانی‌ها و تلفات بسیاری را به همراه داشته است.

به گزارش شهر مردم، بر اساس ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده تقریبا نیمی از مهمات هوا به زمینی که ارتش رژیم اسرائیل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) علیه نوار غزه استفاده کرده است، غیر هدایت شوند یا همان «بمب‌های کودن» بودند.

این ارزیابی که از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا انجام شده و سه منبع آگاه در مورد آن به سی‌ان‌ان توضیح دادند، نشان می‌دهد که حدود ۴۰ الی ۴۵ درصد از ۲۹ هزار بمب هوا به زمین اسرائیل غیرهدایت شونده بودند.

به نوشته این شبکه خبری، بمب‌های غیرهدایت شونده می‌تواند تهدید بزرگی برای غیرنظامی‌ها به ویژه در منطقه بسیار متراکمی مانند غزه باشد. میزان استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های غیر هدایت شونده در افزایش تلفات غیرنظامیان نقش داشته است.

روز سه‌شنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بالاخره بعد از دو ماه حمایت سیاسی و نظامی همه جانبه از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه اذعان کرد که تل‌آویو از بمباران بی‌رویه در غزه استفاده کرده است.

کارشناسان به سی‌ان‌ان گفتند که اگر رژیم اسرائیل از مهمات هدایت‌نشده با تعدادی که آمریکا معتقد است استفاده کرده باشد، این ادعای آنها مبنی بر اینکه آنها تلاش می‌کنند تلفات غیرنظامیان را به حداقل برسانند، تضعیف می‌شود.

به نقل از  ایرنا از شبکه خبری سی‌ان‌ان، وزارت بهداشت فلسطین در غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که از آغاز تجاوزگری نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۸ هزار و ۶۰۸ شهروند فلسطینی شهید و ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر دیگر زخمی شده اند. ۷۰ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

true
true
سی‌ان‌ان: اسرائیل هزاران بمب غیر هدایت شونده روی غزه ریخت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true