×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سقوط طلای جهانی و ثبات دلار

طلای جهانی پیش از انتشار آمارهای تورم در ایالات‌متحده، از سطوح نزدیک به رکورد بالا عقب‌نشینی کرد.

به گزارش شهر مردم به نقل از ایسنا، قیمت جهانی طلا امروز، سه‌شنبه (۱۲ مارس) از نزدیک به بالاترین سطح خود ریزش کرد زیرا معامله‌گران برای گزارش تورم کلیدی ایالات‌متحده آماده می‌شوند که می‌تواند شفافیت بیشتری در مورد زمان شروع کاهش نرخ‌های بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

بهای هر اونس طلا پس از ۹ جلسه متوالی افزایش، با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۷۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. شمش در روز جمعه به رکورد ۲۱۹۴ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۸۵ دلار رسید.

دلار آمریکا امروز، سه‌شنبه به طور کلی ثابت ماند، در حالی که ین به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر خروج بانک مرکزی ژاپن از نرخ‌های بهره منفی در اوایل هفته آینده، نزدیک به بالاترین حد یک ماهه ثابت ماند.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت این امر پس از افزایش چشمگیر قیمت طلا، به تنفس کوتاه مدت نیاز دارد. پیشرفت در تورم ایالات‌ متحده در گزارش ماه ژانویه تا حدودی متوقف شده است اما به نظر می‌ رسد اظهارنظرهای بعدی سیاست‌گذاران نشان می‌دهد که آنها مایلند فراتر از آن به عنوان یک اتفاق نگاه کنند. یک دوره شگفت انگیز دیگر از داده‌های تورم داغ‌ تر از حد انتظار برای فوریه احتمالاً آن را به چالش می‌کشد که می‌تواند باعث کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

پیش‌بینی می‌شود که گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای ماه فوریه، ۰.۴ درصد ماهانه افزایش یابد و نرخ سالانه را در ۳.۱ درصد ثابت نگه دارد. تورم اصلی ۰.۳ درصد افزایش می‌یابد که نرخ سالانه را به کمترین میزان از اوایل سال ۲۰۲۱ یعنی ۳.۷ درصد کاهش می‌دهد.

سایر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده در این هفته شامل خرده‌فروشی، شاخص قیمت تولیدکننده، و اولین هفتگی ادعاهای بیکاری در روز پنجشنبه است. داده‌های هفته گذشته نشانه‌هایی از سرد شدن بازار کار ایالات‌متحده را نشان داد، در حالی که پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که آنها تا کسب اعتماد لازم برای کاهش تورم برای کاهش نرخ بهره فاصله زیادی ندارند.

بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره LSEG، معامله‌گران در کاهش سه تا چهار ربع نرخ با احتمال ۷۰ درصد برای اولین بار در ماه ژوئن در ایالات متحده قیمت گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۳۰ دلار در هر اونس، پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۲۹ دلار و ۳۸ سنت و نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴.۴۵ دلار رسید.

 

true
true
سقوط طلای جهانی و ثبات دلار
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true