×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از «شازده کوچولو» با ترجمه لیلی گلستان

رونمایی از «شازده کوچولو» با ترجمه لیلی گلستان، مراسم رونمایی از کتاب «شازده کوچولو» با ترجمه لیلی گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش شهر مردم ، آیین رونمایی کتاب «شازده کوچولو» با ترجمه لیلی گلستان و تصویرگری نورالدین زرین‌کلک که در انتشارات گه‌گاه منتشر شده در تالار فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این‌ مراسم با حضور و سخنرانی مترجم کتاب، توفان گرکانی، فرزاد ادیبی و افشین ادیبی برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب آمده است: کتاب «شازده کوچولو» نوشته‌ آنتوان دو سنت اگزوپری، از پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین آثار بعد از قرآن و انجیل است. داستانی طولانی و بامفهوم که با بیانی متفاوت از دوست داشتن، عشق و هستی، مخاطب را جذب مفاهیم فلسفی خود می‌کند.

این کتاب را آنتوان دوسنت اگزوپری نوشته و در سال ۱۹۴۳ منتشر شده است و با زبانی ساده، داستان کودکی مشهور به شازده کوچولو را روایت می‌کند. «شازده کوچولو» عنوان محبوبترین عنوان کتاب قرن را از آن خود کرده است. تاکنون به زبان‌ها و گویش‌های متعددی منتشر شده است و در ایران نیز برای نخستین بار این کتاب در سال ۱۳۳۳ توسط محمد قاضی به زبان فارسی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از ۳۰ بار در ایران ترجمه شده است و از مترجمان این آن می‌توان به محمد قاضی، احمد شاملو، ابوالحسن نجفی، عباس پژمان و کاوه میرعباسی اشاره کرد.

لیلی گلستان با ترجمه شازده کوچولو یکی از رویاهای خود را محقق کرده و نورالدین زرین کلک که از او به عنوان پدر انیمیشن ایران یاد می‌شود برای این کتاب تصویرگری کرده است. در ترجمه‌های پیش کتاب با تصویرگری خود اگزوپری منتشر شده است.

این مراسم همزمان با جشن تولد هشتادسالگی انتشار کتاب «شازده کوچولو» و در آستانه هشتادسالگی لیلی گلستان،  جمعه ۲۷ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

true
true
رونمایی از «شازده کوچولو» با ترجمه لیلی گلستان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true