×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
دیپلمات روس: قطعنامه‌های جهانی محکومیت اسرائیل در راه است

دیپلمات روس: قطعنامه‌های جهانی محکومیت اسرائیل در راه است، دیپلمات سابق روسیه تأکید می‌کند که رابطه مسکو با حماس رابطه‌ای قدیمی است و جامعه جهانی حتما بعد از درگیری‌ها رژیم صهیونیستی را متهم می‌کند و قطعنامه‌هایی را صادر خواهد کرد.

 

به گزارش شهر مردم، بیش از پنجاه روز از عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد؛ عملیاتی که بسیاری از صهیونیست‌ها معتقد بودند که واکنش رژیم به این عملیات می‌تواند در کوتاه مدت آنها را به پیروزی برساند. اما امروز نه تنها اسرائیل نتوانسته در عرصه میدانی یکی از اسرای خود را آزاد کند، بلکه امروز خلاف گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم مبنی بر اینکه ما زیر توافقات با حماس نمی‌رویم و از طریق عملیات زمینی اسرای خود را آزاد می‌کنیم، ثابت شد. امروز شاهد توافق آتش‌بس ۴ روزه بین اسرائیل و حماس هستیم. توافقی که گروه‌های مقاومت اعلام کردند بر اساس شرایط و مقتضیات گروه‌های مقاومت نوشته شده و نه بر اساس خواسته‌های رژیم صهیونیستی.

عملیات طوفان الاقصی یک نقطه شروعی برای بازیگری بسیاری از بازیگران عرصه بین الملل شد. کشورهایی مثل روسیه، چین، ایران، آمریکا، قطر، ترکیه و مصر. یکی از کشورهایی که در این میان سعی کرده بازیگری فعالی داشته باشد، روسیه است؛ کشوری که اکنون خود درگیر بحران اوکراین است که به زعم مقامات روسیه این بحران بر آنها تحمیل شده است. جنگی که با گسترش نیروهای ناتو به سمت مرزهای روسیه باعث شد، روسیه به این پیشروی واکنش نشان بدهد. بنابراین امروز روسیه به خوبی شرایط جنگ در غزه را درک می‌کند. این مساله باعث شده روسیه نقش فعالی در مدیریت و تلاش برای پایان دادن جنگ غزه داشته باشد. از جمله فعالیت‌های روسیه در شورای امنیت و میزبانی از گروه‌های فلسطینی و تشکیل گروه تماس بود.

به منظور بررسی نوع نگاه روسیه به مساله فلسطین و جنگ غزه، گروه بین‌الملل خبرگزاری مهر نشستی را با عنوان «نگاه روسیه به جنگ غزه» با حضور «ولادیمیر موروزوف» دیپلمات و معاون سابق سفارت روسیه در سرزمین‌های اشغالی و معاون کنونی دانشگاه وزارت امور خارجه روسیه برگزار کرد که ادامه متن کامل آن می‌آید.

دیپلمات روس: مسکو حماس را تروریستی نمی‌داند

جناب آقای ولادیمیر موروزوف ممنون از اینکه دعوت ما را برای شرکت در این نشست پذیرفتید. برای شروع ما چند هفته پیش شاهد بودیم که روسیه میزبان هیئتی از گروه فلسطینی حماس بود. این اتفاق برای عده‌ای در روزهای اول بحران غزه عجیب بود. به نظر شما هدف از میزبانی روسیه از گروه فلسطینی حماس چه بود و چه اهدافی را پیگیری می‌کرد؟

به نقل از مهر، من هم از شما برای دعوت من در این نشست تشکر می‌کنم. تا آنجا که من می‌دانم حضور هیئت حماس در مسکو تعجب‌برانگیز نبود و بر کسی پوشیده نیست که حماس را به عنوان گروه تروریستی نمی‌شناسد. ما همواره تماس‌های مستقیمی با نمایند گان این سازمان داشتیم. حتی اگر شما به یاد داشته باشید در سال ۲۰۰۶ حماس برنده انتخابات شد. آقای پوتین رئیس جمهور روسیه از حماس دعوت کرد و در موسکو حضور پیدا کردند. امروز هم در سال ۲۰۲۳ بلافاصله بعد از اینکه درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها بوجود آمد روسیه اولین کشوری بود که دعوت کرد و خواستار برقراری آتش بس شد.

true
true
دیپلمات روس: قطعنامه‌های جهانی محکومیت اسرائیل در راه است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true