×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دولت هیچ دستور کاری برای آزادسازی قیمت و سهمیه بندی نان ندارد

دولت هیچ دستور کاری برای آزادسازی قیمت و سهمیه بندی نان ندارد، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت هیچ دستورکاری در موضوع آرد و نان و آزادسازی قیمت آن ندارد؛ نه سهیمه‌بندی نان و نه آزادسازی نان؛ اینها جزو مفروضات طرح هوشمندسازی آرد و نان نیست.

به گزارش شهر مردم، محمد جلال در خصوص توزیع نان در نانوایی‌ها اظهار کرد: در طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان رکنی را در طراحی لحاظ کردیم آن هم اینکه در سمت مردم محدودیتی برای تامین نان مورد نیاز خانواده‌ها وجود نداشته باشد. یعنی طرح هوشمندسازی اصولا طرح سهمینه‌بندی یا کالابرگ نان و مفاهیم این‌چنینی نیست. پس اگر احیاناً روایت یا تعبیری در این خصوص وجود داشته باشد که برای خرید نان مردم محدودیت وجود دارد ما قویا این موضوع را رد می‌کنیم و همچنین فرایندی وجود ندارد.

وی افزود: در پنجم آذر ماه یک نشستی را داشتیم و رونمایی از زیرساختی مبنی بر اینکه مردم بتوانند در ارزیابی رفتار نانوایان به صورت الکترونیکی و هوشمند بازخوردهایشان را ثبت کنند. سامانه‌ای تحت عنوان nazar.ir خدمت مردم شریف ما معرفی شد که مردم می‌توانند روی نقشه روی گوشی‌های تلفن همراه خودشان محل نانوایی‌های مختلف را ببینند و بعد از اینکه مراجعه کردند به نانوایی و خرید انجام دادند، بلادرنگ و بدون فاصله تراکنش خریدشان را مشاهده کنند و اگر احیاناً خریدی که اتفاق افتاده و مبلغی که ثبت شده با هم انطباق نداشت، سریعا تجربه خرید خودشان را ثبت کنند.

جلال ادامه داد: مردم می توانند هم نقاط قوت تجربه خریدشان را ثبت کنند؛ مانند اینکه رفتار مناسبی وجود داشت، کیفیت نان بالا بود، بهداشت در نانوایی رعایت شده بود، نوبت رعایت می‌شد و مباحثی از این جنس که پدیده‌هایی کیفی هستند. اصولاً نظارت و بازرسی ما نیازمند مساعدت مردم برای ارزیابی رفتار اتفاق افتاده در فرایند خرید است. همچنین مردم می‌توانند نقاط ضعف را اشاره کنند مانند اینکه احیاناً گرانفروشی اتفاق افتاده، فروش اجباری اتفاق افتاده یا بهداشت مناسبی نداشته‌اند و …؛ ما روزانه ۱۲ میلیون تراکنش خرید نان در کشور داریم که در این سامانه نیز بلادرنگ نظرات ثبت می‌شود و هرکسی که خرید انجام می‌دهد اجازه ثبت تجربه خودش را بر روی سامانه nazar.ir دارد.

true
true
دولت هیچ دستور کاری برای آزادسازی قیمت و سهمیه بندی نان ندارد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true