×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
خروج اسرائیل از غزه گامی درست است/ بازدارندگی نداریم و موجودیت ما در معرض خطر است

خروج اسرائیل از غزه گامی درست است/ بازدارندگی نداریم و موجودیت ما در معرض خطر است ، یک نویسنده و تحلیلگر معروف صهیونیست با تاکید بر اینکه هیچ یک از اهداف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه محقق نشد، اذعان کرد: از نظر دوستان و دشمنان، اسرائیل در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) قدرت بازدارندگی خود را از دست داد و اکنون موجودیت ما در معرض خطر است و خروج ارتش اسرائیل از غزه، گامی در مسیر درست به شمار می رود.

به گزارش روز سه‌شنبه شهرمردم ،، ناحوم بارنیاع نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت منتشر شد، نوشت: جنگ غزه هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرد؛ نه اهداف تخیلی که نتانیاهو مطرح کرد و نه اهداف واقع‌بینانه‌ای که سران ارتش مطرح کردند.

وی گفت: نه حماس را از بین بردیم ‌و نه حکومت آن را ساقط کردیم، نه حملات به شهرک های (صهیونیست نشین) اطراف نوار و منطقه الجلیل (در شمال فلسطین اشغالی) را متوقف کردیم ‌و نه اسرای (صهیونیست) را بازگرداندیم.

بارنیاع افزود: آسیبی که به جایگاه اسرائیل در سطح جهان وارد شد، بسیار سنگین است.

این تحلیلگر تصریح کرد: از نظر دوستان و دشمنان اسرائیل در هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر) قدرت بازدارندگی خود را از دست داد تا جایی که اکنون خطر موجودیتی ما را تهدید می‌کند. به بهانه از سرگیری قدرت بازدارندگی هجوم سختی را علیه حماس انجام دادیم اما بعد از ۶ ماه جنگ، شک و تردید دارم که قدرت بازدارندگی خود را بازگرداندیم.

وی با اشاره به اینکه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیاز به تفکرات راهبردی دارد، افزود: کور بودن نتانیاهو برای همه آشکار شد، کسی که مدعی نابودی یک نظام که بر یک منطقه و اهالی آن حکمرانی می‌کند، باید نظام جایگزینی برای آن داشته باشد.

این نویسنده با انتقاد از نتانیاهو گفت: نتانیاهو اخیرا اعلام کرد که یک گام با پیروزی فاصله داریم. وای بر این پیروزی و وای بر این گام، البته اعتراف به واقعیت دشوار، نوعی پیروزی است. خروج ارتش اسرائیل از غزه گامی در مسیر درست است.

true
true
خروج اسرائیل از غزه گامی درست است/ بازدارندگی نداریم و موجودیت ما در معرض خطر است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true