×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تقدیر مدیریت شهر از داوطلبان جان بر کف

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز: به ازای هر آتش نشان باید ۵ آتش نشان داوطلب داشته باشیم

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
از خاموش کردن حوض آتش، تا نجات از ساختمان در حال سوختن، پایین آمدن از ساختمان چند طبقه با طناب و دست آخر تقدیر و تجلیل، از جمله برنامه هایی بود که در مانور آمادگی و مراسم پاسداشت آتش نشان داوطلب شیراز، به مناسبت روز جهانی داوطلب و به منظور شناساندن اهمیت و نقش این افراد در جامعه، به همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار شد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم، با بیان اینکه راه اندازی برنامه هایی که با حضور مردم باشد، ارزنده است، گفت: حتی بروز یک حادثه کمتر، بسیار اثر گذار است و این مهم با مشارکت همه سازمان ها و نیروهای داوطلب آتش نشان، محقق می گردد.
محمدتقی تذروی، با تاکید بر این مطلب که نیروهای آتش نشان داوطلب، ظرفیت های ارزنده برای شهرها و موثر در کاهش حوادث در سطح محلات هستند، تصریح کرد : نیروهای داوطلب در پیشگیری حوادث، دارای اثرگذاری هستند و مدیریت شهری، سپاسگزار اقدامات آنها است .

🚒 حضور آتش نشان داوطلب ها در ۱۷۶ محله شهر
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شیراز در این مراسم، گفت: دفاع مقدس، تنها منحصر به ۸ سال جنگ نیست و همچنان ادامه دارد، زمانی در جریان کرونا، پزشکان و پرستاران جانفشانی کردند،زمانی در مواردی دیگر و امروز هم جوانان و شهروندان داوطلب آتش نشان، بدون چشم داشت و تنها برای خدمت به شهر، به صحنه آمدند تا اگر در شرایط خاص، نیاز به حضور آنها باشد، در امر کمک رسانی شرکت کنند و برای هر کشوری، شهروندانش مهمترین سرمایه هستند.
افسانه خواست خدایی، با اشاره به سابقه چندین ساله آتش نشان داوطلب ها در شیراز، گذری به اجرای طرح بام، ویژه بانوان آتش نشان داوطلب زد و افزود: بانوان آتش نشان داوطلب، چند سالی است در قالب گروه های مردمی، بهترین خدمات را ارایه می دهند، اما در این طرح، به صورت ویژه در خصوص مشارکت آنها به شکل تخصصی، وارد شدیم که البته این به معنی توقف آموزش آقایان نیست.
عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز گفت: در خصوص این طرح، از سال قبل برنامه ریزی شد و به یاوران شورای ۱۷۶ محله هم گفتیم و قرار شد، ۴ بانو از هر محله، آموزش ببینند و در کنار آموزش آقایان در طرح بام، شاهد شکوفایی استعداد خانم ها در زمینه کمک بیشتر به شهر، در زمان حوادث هستیم.
وی، افزود: در حال حاضر، دوره تئوری گروه اول تمام شده و آماده برگزاری آموزش عملی هستیم و بعد از پایان دوره هم به بانوان شرکت کننده، گواهی پایان آموزش می دهیم تا هر وقت نیاز به حضور آنها در صحنه باشد، حضور یابند.
خواست خدایی، گفت: این طرح، تمام نمی شود و آنهایی که آموزش دیدند در محله خود به دیگران هم آموزش می دهند.
رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز، با اشاره به کم نظیر بودن این طرح، گفت: این طرح، با ۷۰۴ نفر از بانوان آموزش دیده، به دوره جديد می رسد، مهمترین نکته این طرح، این است که از همه گروه های سنی در آن حضور دارند و این افتخار ماست که بانوان در هر سنی، در اجتماع حضور دارند.
رئيس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز، گفت: در همین راستا، ما طرح های دیگری را هم در دست اقدام داریم از جمله آموزش دانش آموزان و پرسنل شهرداری، در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی و البته تا کنون، دوره هایی را هم برای اقشار دیگر از جمله، خبرنگاران داشتیم که با توجه به نوع شغل آنها که همیشه باید در صف نخست همه حوادث باشند، شاید زمانی این آموزش ها به کارشان بیاید.
خواست خدایی، گفت: شهرداری شیراز همواره در همه موارد از جمله مشارکت مردم در اداره شهر، پیشرو بوده است، همچنین به مناسبت دهه فجر، ۵۰ هزار میلیارد تومان، پروژه کلنگ زنی و افتتاح پروژه داریم.

🚒 در کنار هر آتش نشان ۵ آتش نشان داوطلب فعال
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از آتش نشان های داوطلب و گرامیداشت روز داوطلب، گفت: افتخار می کنیم که آتش نشان داوطلبهای ما، به سطحی رسیدند که این عملیات ها را انجام می دهند، ما خود را خدمتگزار مردم می دانیم، این در حالی است که جمعیت آتش نشان داوطلبها، با تلاش خودشان شکل گرفته است.
آتش پاد دوم، هادی عیدی پور، با اشاره به نقش مهم و ارزنده مشارکت مردم در حوادث و کاهش خسارت های ناشی از حوادث، گفت:در حوادث بزرگ، بدون وجود مردم، کاری از دستمان برنمی آید و در همین راستا، نیز این کار را چند سال قبل در شیراز، شروع کردیم تا زمان حوادث، مردم در کنار ما باشند، البته کار آنها بسیار ارزنده تر است، چرا که ما حقوقی هم می گیریم، اما آتش نشان داوطلبها، حقوقی ندارند اما در کنار ما هستند.
وی، اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیتهای ما، اجرای طرح بام، طرح ویژه بانوان آتش نشان بود که برای اولین بار، امسال انجام شد تا در راستای آموزش شهروندی بانوان نیز که قشر عظیمی را تشکیل می دهند، این کار انجام شود.
عیدی پور، افزود: در همین راستا، در حال حاضر نیز در ۱۷۶ محله و ۱۱ منطقه شهر، آموزش های ما در حال انجام است و اگر آنها همچنان کنار ما باشند، تا سال آینده توانمندی آنها به اندازه همین آتش نشان داوطلبهایی خواهد رسید که امروز در مانور آتش نشانی ما، حضور داشتند.
وی، تصریح کرد: امروز به ازای هر آتش نشان در شهر، باید ۵ نفر از مردم به عنوان آتش نشان داوطلب، حضور یابند که به ازای هر نفر از ۶۰۰ آتش نشانی که داریم باید ۵ داوطلب داشته باشیم و با توجه به اینکه تعداد نیروهای آتش نشان باید به ۹۰۰ نفر برسد، ما باید ۴۵۰۰ آتش نشان داوطلب، داشته باشیم.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، در حاشیه رونمایی از پوستر(طرح زمستان به شادی بگذرونیم) نیز گفت: معنی این طرح، این است که زمستان را ایمن بگذرانیم و امیدواریم با همکاری مردم در پیشگیری از حوادث، شاهد حوادثی مانند گاز گرفتگی، آتش سوزی، تصادف و موارد دیگر نباشیم.

true
true
تقدیر مدیریت شهر از داوطلبان جان بر کف
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true