×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی ورودی تخت جمشید/ اجرای پروژه با ۷۰میلیارد ریال

تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی ورودی تخت جمشید/ اجرای پروژه با ۷۰میلیارد ریال،  پروژه ساماندهی محور ورودی تخت جمشید و تامین روشنایی این مسیر آغاز شد که مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد: برای این پروژه ۷۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

 

به گزارش شهر مردم، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس روز شنبه در آیین آغاز این پروژه گفت: این پروژه با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری استان فارس، سازمان برنامه و بودجه، استانداری فارس، فرمانداری شهرستان مرودشت و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اجرا می شود.

محمد ثابت اقلیدی ادامه داد: در این قالب، روکش آسفالت به طول سه کیلومتر به عرض سه متر در ۲ طرف محور ورودی تخت جمشید انجام و روشنایی محور ورودی تخت جمشید نیز تامین می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با تاکید بر اهمیت و سرعت عمل در تکمیل این پروژه، عنوان کرد: هدف از این پروژه مشترک آماده سازی محور ورودی تخت جمشید برای گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۳ است.

۷۰ میلیارد ریال برای ساماندهی ورودی تخت جمشید اختصاص یافت

همیاری خیّر فارسی در حفاظت از مجموعه جهانی تخت جمشید

به دنبال درخواست و فراخوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای لزوم لوله گذاری دفع آبهای سطحی در محور ورودی تخت جمشید، خیر شیرازی در این زمینه به مجموعه جهانی تخت جمشید کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این خیر ۱۸۰ متر لوله GRP با قطر ۵۵۰ میلی‌متر را به این مجموعه تاریخی اهدا کرد.

ثابت اقلیدی افزود: این محموله شامل ۱۵ شاخه لوله است و ارزش ریالی آن حدود چهار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این لوله‌ها در مسیر کانال دفع آب‌های سطحی محور ورودی و پارکینگ تخت جمشید جاگذاری می شود که با نصب این لوله‌ها اقدامات اولیه ساماندهی و پوشش کانال مقابل ورودی تخت جمشید آغاز می‌شود.

ثابت اقلیدی اضافه کرد:با توجه به اینکه عملیات اجرایی روکش آسفالت هم‌زمان در این محور در حال انجام است، عملیات لوله‌گذاری در روند ساماندهی محور ورودی کمک بسزایی خواهد کرد.

این خیر شیرازی، هدف از این اقدام را کمک به حفاظت از میراث فرهنگی عنوان و مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس از این خیر نیک اندیش قدردانی کرد.

تخت جمشید مجموعه‌ای از چند کاخ تو در تو در کنار دشت مرودشت است که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌ و پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشیان بوده‌است.

به نقل از ایرنا، این مجموعه جهانی در ۱۰ کیلومتری شمال مرودشت و ۵۷ کیلومتری شیراز واقع شده و هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

true
true
تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی ورودی تخت جمشید/ اجرای پروژه با ۷۰میلیارد ریال
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true