×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
به دنبال حل مشکلات عشایر در اردوهای کتابخوانی عشایر هستیم/۴ کتابخانه سیار در راه مناطق عشایری فارس/طرح «سفیر کتاب» مجددا اجرا می شود

عباس امیری – شهر مردم
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: از همه دستگااهای خدمات رسان دعوت می کنیم در اردوهای کتابخوانی حضور پیدا کنند تا بتوانیم مشکلات عشایر را حل کنیم.
محمدحسین فیروزی در حاشیه برگزاری سومین اردوی کتابخوانی عشایری که در فیروزآباد فارس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار شهر مردم اظهار کرد: اردوی کتابخوانی عشایر، رویداد یک روزه خدمات رسانی به مناطق عشایر است که با محوریت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تابستان سال جاری آغاز شده است و تلاش می کند خدمات حوزه کتاب و کتابخوانی را در مناطق بکر عشایری این استان ارائه دهد.
وی افزود: در همین راستا سومین اردوی کتابخوانی عشایر در منطقه منگرک فیروزآباد برگزار شد و رویدادها و برنامه های کتاب محور در آن اجرا شد.
فیروزی ادامه داد: پیش از این دو اردو در منطقه خسروشیرین شهرستان آباده و منطقه گردنه بزن اقلید برگزار شده است و در تلاشیم با همکاری دستگاههای خدمات‌رسان در حوزه عشایر اداره کل امور عشایر فارس، اداره کل آموزش و پرورش عشایر فارس و بسیج عشایر و ادارت فرهنگی و خدمات رسان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل ورزش و جوانان و دستگاههای دیگر این رویداد فرهنگی را در دیگر مناطق استان فارس هم اجرا کنیم و تلاش می کنیم برنامه های کتاب و کتابخوانی را به این مناطق ببریم و یک روز متفاوت را بین خانواده های عزیز عشایر باشم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه «در اردوی کتابخوانی عشایر؛ جمعی از نمایندگان ادارات به همراه مجموعه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد، بین عشایر عزیز حضور پیدا می کنند»، افزود: فارس بیشترین جمعیت عشایر را در سطح کشور در خود دارد و به تبع آن بیشترین خانوار عشایر در این استان حضور دارند و این وظایف دستگاههای مختلف از جمله دستگاههای فرهنگی را بیشتر می کند.
فیروزی ادامه داد: نهاد کتابخانه ها در راستای سیاست‌های جدید خود توسعه خدمات فرهنگی را در دستور کار دارد، که برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر و برنامه های دیگری که در کشور در حوزه عشایر برگزار می شود، بخشی از این توسعه خدمات هست و امیدواریم با استقبال خوبی که عشایر داشتند، بتوانیم برنامه‌ها و رویدادهای متفاوتی تا پایان سال تجربه کنیم و این برنامه‌ها زمینه‌ای برای مشارکت بیشتر دستگاههای فرهنگی جهت ارایه خدمات بیشتر به عشایر عزیز باشد

📖 4 کتابخانه سیار در راه مناطق عشایری فارس
وی در خصوص بحث استقرار کتابخانه های سیار در مناطق عشایری گفت: کتابخانه سیار بهترین مدل ارائه خدمات به مردم عشایر است. قطعا این رویداد اردوی کتابخوانی عشایر در یک مقطع و زمان خاص خدمات ارائه می دهد که البته دنبال این هستیم که بعد از این اردوها، ادارات در شهرستان ها این کار را ادامه دهند و به اردوی یک روزه بسنده نشود اما به نظر کارشناسی بهتر است در مناطق عشایری کتابخانه سیار داشته باشیم.
فیروزی بیان کرد: در حال حاضر سه کتابخانه سیار در استان فارس و در شهرستان های شیراز، اقلید و داراب خدمات ارائه می دهند و سه کتابخانه سیار دیگر نیز در حال تجهیز است تا در شهرستان‌های سروستان، مرودشت و کازرون خدمات ارائه دهند و در شهرستان جهرم هم در مسیر تهیه خودرو هستیم.
وی افزود: این خودروها و کتابخانه‌های سیار اگر در منطقه‌ای قرار بگیرد، می تواند به عشایر منطقه ساماندهی و به نظم بیشتری برساند.
او تاکید کرد: در تلاش هستیم همه مناطق دارای جمعیت عشایری دیگر مثل فیروزآباد، فسا، فراشبند و آباده نیز از کتابخانه‌های سیار بهره‌مند شوند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس از تنظیم توافق و تحویل یک خودرو سیار هم در شیراز در هفته کتاب برای ارائه خدمات به عشایر و روستاهای حومه شیراز که در ماههای پایانی سال و اوایل سال حضور دارند، خبرداد.

📖  طرح سفیر کتاب مجددا اجرا می شود
عدم وجود کتابخانه‌های داخل مدارس عشایری از مشکلاتی بود که مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس در خصوص آن گفت: قبلا کاری که برای این موضوع انجام شده این بوده که بنا به طرحی با عنوان «سفیر کتاب»، با موافقت اداره کل امور عشایر، معلم و دبیر کلاس های عشایری تحت این عنوان انتخاب می شده و کتاب را از کتابخانه مادر تحویل می گرفته و در مناطقی که کلاس درس داشته، کتاب‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع می کرده و این چرخه مستمر بوده و ادامه داشته است که طرح خیلی خوبی بود و استقبال شد که در دوره کرونا متوقف شده اما به زودی مجددا راه اندازی و اجرا خواهد شد که با اجرای آن عمده مشکلات حل می شود.
وی تاکید کرد: این طرح مزیت بسیار خوبی دارد و آن این است که با سفیر کتاب می شود کتاب جدید را به راحتی مدارس رساند.
فیروزی بیان کرد: یکی از وظایف ما ارائه خدمات کتابخوانی به خانواده ها بود که در این راستا هم با اداره کل امور عشایر توافق کردیم از ماشین های حمل آب به مناطق عشایر استفاده کنیم و کتاب را به خانواده و مادر عشایر برسانیم که امیدواریم به زودی اجرا شود.

📖  حل مشکلات عشایر در اردوهای کتابخوانی دنبال می شود
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: ما در اردوی کتابخوانی عشایر تلاش داریم که اگر مشکلی در منطقه‌ای وجود دارد، مشکلات را احصا و شناسایی کنیم و در اردوهای کتابخوانی عشایر با حضور مسئولین بررسی و حل شودو اینکه ما از همه دعوت می کنیم در این اردوها حضور پیدا کنند برای حل مشکلات عشایر است.
فیروزی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ دستگاههای مختلف وظایف خود را درست انجام دهند که بتوانیم یک کار فرهنگی اثرگذار در بین عشایر داشته باشیم.

true
true
به دنبال حل مشکلات عشایر در اردوهای کتابخوانی عشایر هستیم/۴ کتابخانه سیار در راه مناطق عشایری فارس/طرح «سفیر کتاب» مجددا اجرا می شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true