×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برپایی ۵ جشن بزرگ به مناسبت اعیاد شعبانیه در منطقه ۵ شهرداری شیراز

ناظر شورای شهر در منطقه ۵ شهرداری شیراز:اقدامات جهادی برای کاهش مشکلات شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی تداوم دارد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، همزمان با اعیاد نیمه شعبان، ۵ جشن بزرگ در منطقه ۵ شهرداری شیراز برگزار می شود.

شهردار منطقه ۵ شیراز، در میز خدمت شهرداری این منطقه، در حاشیه مراسم نماز جمعه این هفته شیراز در محله مصلای نماز جمعه، با اعلام این خبر، گفت: در ماه شعبان، ما اعیاد مذهبی و ولادت ۳ نفر از امامان بزرگ را داریم و نیمه شعبان، ولادت امام زمان (عج) و در نهایت نیز انتهای ماه، ورود به ماه رمضان را داریم.

رضا مسعودی، افزود: شعبان، ماهی متمایز است و ما وظیفه داریم به عنوان بخشی از مدیریت شهری، در راستای جهاد تبیین، اقدام و حساسیت این ماه را تبیین کنیم و از سوی دیگر، برگزاری این جشن ها، موجب انبساط خاطر شهروندان در این روزها و افزایش نشاط اجتماعی می شود.

وی، تصریح کرد: در همین راستا، در این ایام، ۵ جشن بزرگ در سطح منطقه برگزار می شود که ۴ جشن با همکاری گروههای فرهنگی و مساجد انجام می شود که قابل تقدیر است و یک جشن بزرگ هم توسط خود منطقه، برگزار می شود.

شهردار منطقه ۵ شیراز، گفت: خوشبختانه شهردار شیراز، اهتمام ویژه ای به مباحث فرهنگی دارد و اعتبارات خوبی برای حوزه فرهنگی، در نظر گرفته است .

مسعودی، در خصوص مهمترین مسائل مطرح شده توسط شهروندان منطقه ۵، در این میز خدمت و علت برپایی آن، گفت: ما خودمان را مقید به پاسخگویی به همه شهروندان می دانیم و در همین راستا، هر هفته در منطقه، دو ملاقات مردمی داریم و هر چند وقت یکبار هم در محل نماز جمعه، میز خدمت منطقه برگزار می شود.

مسعودی، گفت: عمده مشکلات مطرح شده، بیشتر در خصوص عوارض، کاهش و تقسیط آن و نیز سهم خدمات است، این در حالی است که یکی از مشکلات اساسی ما، گستردگی حریم منطقه است.

وی، تصریح کرد: در حال حاضر، ما ۲۲ هزار هکتار حریم داریم و ۱۷ روستا در منطقه داریم که توسعه یافته و دیگر روستا نیستند و مهمترین مشکل آنها هم مجوز ساخت و ساز است که وقتی به ما مراجعه می کنند، آنها را راهنمایی می کنیم که طرح هادی دارند و باید از طریق دهیاری خود، اقدام کنند.

مسعودی، در خصوص وضعیت پروژه های منطقه نیز گفت: تا نوروز، ۱۷ پروژه در منطقه افتتاح می شود که از جمله مهمترین آنها، می توان به پارک شهدا با ۵۰ هزار متر مساحت، اشاره کرد که همه جنبه های مختلف فرهنگی و مذهبی در آن، دیده شده است.

وی، از پیاده راه ارتش، به عنوان دیگر پروژه منطقه، یاد کرد و گفت: میدان ۱۲ فروردین، یکی دیگر از پروژه های ماست که در حال بازسازی است و یک اتوبان فاخر نیز در آن، دیده شده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز، گفت: یکی دیگر از پروژه های ما، در حوزه فرهنگی و در راستای بالا بردن سرانه مطالعه، رونمایی از قرائت خانه مطالعه در بلوار گفتار است که به زودی به بهره برداری می رسد.

مسعودی، گفت: همچنین تا نوروز، ۲۰ پروژه دیگر هم کلنگ زنی می شود که افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها، شرایط مناسب و خوبی را برای منطقه نوید می دهد.

*سیاستگذاری به منظور برقراری عدالت شهری و توزیع متناسب امکانات

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در حاشیه این برنامه، از سیاستگذاری به منظور برقراری عدالت شهری و توزیع متناسب امکانات، خبر داد.

افسانه خواست خدایی، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت(عج)، اظهار داشت: در میزهای خدمت، مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان، دسته بندی شده و پس از آن، وارد فاز برنامه ریزی برای برطرف سازی آنها می شویم.

وی، از اهتمام وِیژه به منظور کاهش مشکلات مردم، در حوزه های مختلف مدیریت شهری، خبر داد و افزود: از ظرفیت میزهای خدمت در مناطق مختلف شهر، برای پاسخگویی بی واسطه به مردم، بهره خواهیم برد.

خواست خدایی، روند پاسخگویی کارکنان شهرداری منطقه ۵ را مطلوب، توصیف کرد و افزود: اقدامات جهادی، برای کاهش مشکلات شهروندان و افزایش رضایتمندی عمومی، تداوم دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع)، در بخش دیگری از سخنانش، بیان داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، با تصویب طرح درآمدهای پایدار، مکلف شد تا لایحه بودجه و عوارض خود را بر اساس نرخ تورم، افزایش دهند.

وی، با ابراز امیدواری نسبت به استقبال شهروندان از این طرح، گفت: حاصل یک ماه، تلاش و کار مداوم کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و جمع‌بندی نهایی در کمیسیون برنامه‌ و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا و همکاری شهرداری، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری شیراز، به میزان ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که به تصویب رسید.

خواست خدایی، با اعلام این خبر که پروژه های عظیمی در این منطقه مهم از کلانشهر شیراز، در حال احداث است، گفت: تقاطع شهدای احمدبن موسی (ع)، پروژه ای بی نظیر است که در حال اجرا است و ارمغان آن، ایجاد ارزش افزوده برای این منطقه کمتر برخوردار از کلانشهر شیراز است.

وی، با اشاره به این موضوع که عزم راسخی برای توسعه زیرساخت های منطقه ۵ وجود دارد، بیان داشت: پروژه های لوله گذاری، پیاده راه سازی، نورپردازی، ایجاد فضاهای تعاملی و بسیاری دیگر از طرح ها، بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، در ادامه بیان داشت: منطقه ۵ شهرداری شیراز، مورد بی مهری های بسیاری طی سنوات پیشین، قرار گرفته و خلاءهای بسیاری در حوزه های زیرساختی، عمرانی و خدماتی دارد. به همین دلیل، طی دو سال اخیر، بودجه منطقه ۵ به منظور جبران کمبودها، رشد چشمگیری داشته است.

وی، با بیان اینکه رسیدگی به زیرساخت های موجود، به موازات بهره برداری از پروژه های جدید، در دستور کار است، بیان داشت: اعتبار ویژه ای، برای بهسازی و احیای پارک شهدا، به عنوان یکی از بوستان های قدیمی شیراز  در منطقه ۵ در نظر گرفته شد و ظرف مدت کوتاهی، تمامی امکانات و فضای آن، به روزرسانی شد.

خواست خدایی، در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر این موضوع که اقدامات فرهنگی، به موازات گسترش زیرساخت های عمرانی و خدماتی در دست انجام است، بیان داشت: در کنار فعالیت هایی که در دستور کار معاونت قرهنگی شهرداری شیراز قرار دارد، برنامه ریزی های لازم، برای برپایی رویدادها و برنامه های مناسبتی، توسط مناطق نیز انجام شده است.

وی، هدف از برپایی این برنامه ها را نشاط افزایی و تقویت رویکرد دینی و ارزشی در جامعه، عنوان کرد و افزود: همزمان با پانزدهم شعبان، ۵ برنامه ویژه در سطح این منطقه از کلانشهر شیراز، در حال برگزاری است.

به گفته نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، این برنامه ها، در بوستان هاشمی، منطقه کوشک میدان، حسینه سیدالشهدا، پارک سعدی، به همراه برنامه شادپیمایی، از بلوار دولت تا پارک عرفان، برگزار می شود.

true
true
برپایی ۵ جشن بزرگ به مناسبت اعیاد شعبانیه در منطقه ۵ شهرداری شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true