×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برای همه چیز هزینه می کنیم، اما نوبت رسانه که می شود می خواهیم مفتی کار کنیم

برای همه چیز هزینه می کنیم، اما نوبت رسانه که می شود می خواهیم مفتی کار کنیم،به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگارشهر مردم،در کشور، برای همه چیز هزینه می کنیم، اما نوبت به رسانه ها که می رسد، می خواهیم مفتی کار کنیم و هزینه ای نشود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، در  نشست تبیین الزامات تحول در اطلاع رسانی دولت، با بیان این مطلب در جمع اصحاب رسانه استان، گفت: درست است که از نظر ظاهری، آنچه را ما در رسانه رقم می زنیم، به معنای اطلاع رسانی است، اما این در واقع به معنای امیدآفرینی هم هست، در این بین، با توجه به اینکه ما در یک جنگ شناختی هم هستیم، باید رسانه ها تلاش کنند امیدآفرینی کنند، چرا که جریان مقابل، بنا را بر ناامیدی گذاشته است.

سپهر خلجی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم، ترکیبی و ادراکی دشمن، اظهار داشت: امروز ما درون جنگیم، اما نه در جنگ نظامی، چرا که مردم، جنگ نظامی را درک می کنند و می فهمند دشمن جلوی ماست، اما در جنگ ادراکی نه؛ جنگی که در آن، جوان باید از همه چیز بدش بیاید، از هر نماد دینی با تصویری که می سازند و ان ادراک نامناسب را در جوانان ایجاد می کنند.

وی، با اشاره به سختی کار خبرنگاران و مشکلات آنها، گفت: اما با توجه به تمامی این مشکلات، باز هم وظیفه ما، ایجاد امید است تا بتوانیم در مقابل یک بمباران خبری و منفی بافی ها، مقابله کنیم، اینکه بایدهایی در جامعه باید باشد، درست و این واقعیت است، اما یک مقدار هم وقتی درد دل می کنیم، می بینیم گاهی مخاطب بایدها، خودمان هستیم، ما به عنوان فعال رسانه ای در استان، چقدر برای رفع مشکلات کار کرده ایم؟

وی، سخنان خود را با طرح چند سوال دیگر، ادامه داد و افزود: چرا استان فارس با این همه ظرفیت و ثروت، در مقابل برخی استان ها عقب مانده؟ بخشی از این، به عهده ماست، چرا در زمینه ریلی عقب است؟ اینجا غر زدن راحت است، اما مهم آن است که دور هم بنشینیم، ببینیم استان های دیگر چه کردند، بزرگانشان و خبرنگارانشان، چگونه عمل کردند، این استان، قطب کشاورزی و درمان است، پس چرا پیشرفت نکرد؟ در بخشی از آن، هم ما مقصریم، نه فقط مدیران، چرا در استان ما، مسایل را پیگیری و مطالبه نکردیم که الان هم غر بزنیم که این مطالبات، باید دنبال شود.

خلجی، گفت: به عنوان نمونه، گاه شاهدیم برخی طرحها و مشکلات مردم، سالها مانده و کاری نشده، این در حالی است که نتیجه این اقدامات حیاتی، به توسعه استان منجر می شود و اینها باید دنبال شود، باید برای رفع مشکلاتی که امروز وجود دارد، کمک کنیم.وی، خواستار جلوگیری از انتشار مطالب ناامید کننده و ایجاد روحیه امید در جامعه شد و گفت: در این خصوص، شاهدیم گاه  حتی به جای نقد، توهین هم می شود، نقد، محدودیت ندارد اما در جایی می خواهیم، روحیه دهیم و گاهی می خواهیم، روحیه بگیریم که این باید مد نظر باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، با اشاره به چند مورد از وارونه جلوه دادن موفقیت های دولت به عنوان ناکامی، از جمله در بحث خرید گندم و اشتغال، گفت: بحث امیدآفرینی از جانب مقام معظم رهبری اعلام و مطالبه شده و نماد امیدآفرینی، همین اقداماتی است که دولت در مسیر توسعه کشور در اجرای کلان پروژه هایی، مثل همین راه آهن کردستان بود که پس از ۲۰ سال، به اتمام رسید و روحیه امید به مردم آنجا، تزریق شد.

وی، تصریح کرد: شهریور سال قبل، کشور درگیر یک پروژه امنیتی شد و در حالی که اقتصاد داشت، دقیق پیش می رفت، اما در پی آن اتفاق، دیدید چه رخ داد، امروز ما درگیر جنگیم، یا باید بایستیم و مقاومت کنیم یا تسلیم شویم، اما اول، سرنوشت کشورهای تسلیم شده را ببینیم و نتیجه ایستادگی کشورهایی را که تسلیم نشدندمشاهده کنیم، و با این کار، در میابیم، این کار ارزش ایستادگی دارد، آنها سال قبل، همه کاری کردند، اوباش را کف همه خیایان های دنیا آوردند، حتی می خواستند ارزش دلار تا ۱۰۰ هزار تومان برسد و تا ۶۰ هزار تومان هم بالا رفت، اما دولت قیمت را تثبیت کرد.

خلجی، با بیان اینکه هر جا مردم کنار دولت بودند، کارها پیش رفته، گفت: یکی از مواردی که در این جلسه، مطرح شد این بود که برخی مدیران روابط عمومی ها  درک رسانه ای ندارند، این در حالی است که آیین نامه دولت، می گوید مسئول اطلاع رسانی هر دستگاه خود مسئول و مدیر آن سازمان است، البته شاید مدیر روابط عمومی هم انتخاب شود، اما این باز به مدیر دستگاه، باز می گردد و اگر مدیری، درک رسانه ای نداشته باشد، همین می شود که یک مدیر روابط عمومی خوب هم انتخاب نمی کند.وی، خواستار بهره گیری از نیروهای توانمند، با انگیزه و تعصب کاری در روابط عمومی ها، شد و تصریح کرد: یکی دیگر از موارد، مشکل اطلاع رسانی در بحرانهاست که بسیار سخت است، اما این مورد باید اصلاح شود.خلجی، در خصوص عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات و در مقابل ارسال خبر برای آنها از جانب برخی دستگاه ها، گفت: بهترین وضعیت، آن است که رسانه با جریان خبر، همراه شود و نه اینکه روابط عمومی فقط خبر ارسال کند، البته شاید الزامات هم باشد، اما باز هم بهتر است با حضور خبرنگار باشد.

وی، اضافه کرد: متاسفانه یک مقدار نقص در روابط عمومی ها هست که ارتباط نمی گیرند و پاسخ شورای اطلاع رسانی، متناسب با نیاز نیست.رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، در خصوص اختصاص پیوست های تبلیغی و فرهنگی در کنار اجرای پروژه ها، در راستای تقویت اقتصادی رسانه ها، گفت: یکی از مواردی که من امروز در این سفر با برخی مسئولان، مطرح کردم، حمایت از رسانه ها بود که این کار باید انجام بشود، معتقدم ما باید سهم مشخصی از بودجه استان را برای رسانه بگذاریم، اینگونه  نمی شود که ما میلیاردها برای یک پروژه، هزینه کنیم و مثلا برای یک بزرگراه همه بخش ها را دیده ایم، اما رسانه را ندیده باشیم.

خلجی، گفت: باید برای تبلیغ و اطلاع رسانی در رسانه هم سهمی در نظر گرفته شود و قرار شد، در هر پروژه، پیوست رسانه ای هم دیده شود تا مثلا اگر قرار است از شیراز تا بوشهر، آزاد راهی اجرا شود، از ابتدا تا انتها، رسانه ها باشند و این کار روابط عمومی نیست، بلکه خود رسانه، باید سناریو داشته باشد و مثل یک پیمانکار در پروژه، فعالیت مستمر داشته باشد. خلجی، گفت: باید برای این کار، هزینه کنید و استان فارس این ظرفیت را دارد، در کشور، ما برای همه چیز هزینه می کنیم، اما برای رسانه می خواهیم مفتی کار کنیم که این درست نیست و باید چرخ اقتصاد رسانه هم بگردد، شما رسانه ها و خبرنگاران، اتاق فکر ما و استانداری هستید، کمک کنید و دستگاه ها هم باید از وجود شما بهره ببرند

true
true
برای همه چیز هزینه می کنیم، اما نوبت رسانه که می شود می خواهیم مفتی کار کنیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true