×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بایدن در میانه اعتراض ساکنان هاوایی به بازدید جزیره سوخته رفت

بایدن در میانه اعتراض ساکنان هاوایی به بازدید جزیره سوخته رفت، ۱۳ روز پس از آتش سوزی در هاوایی که ۱۱۵ نفر را کشت و هزاران نفر را بی خانمان کرد، در بحبوحه استقبال نه چندان خوشایند ساکنان، بایدن به این جزیره واقع در اقیانوس آرام رفت. رئیس‌جمهور با پلاکارهایی مواجه شد که خواستار رفتن او به خانه بودند و می‌پرسیدند چرا اوکراین میلیاردها دلار دریافت می‌کند در حالی که آنها نیاز مبرم دارند.

به گزارش شهرمردم، به نقل از دیلی میل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه یک تور پنج ساعته در هاوایی انجام داد که در آن آتش سوزی‌های ویرانگر را – که حداقل ۱۱۴ نفر را کشته و ۸۵۰ نفر را ناپدید کرد – با تجربه خود از آتش سوزی کوچک آشپزخانه‌اش مقایسه کرد!

با ورود به هاوایی دو هفته پس از روز سرنوشت‌ساز آتش‌سوزی، این پیرمرد ۸۰ ساله از همان ابتدا با یک محیط خصمانه روبرو شد،  کاروان رئیس جمهور با فریادهای اعتراضی مواجه  و مجبور به عبور از صف‌هایی از ساکنان ناراضی شد که بسیاری از آنها دوستان، اعضای خانواده و خانه‌های خود را در جهنم آتش از دست داده‌اند.

اما بایدن غمگین! وقتی شروع به صحبت کرد، خشم مردم را تشدید کرد و یک سخنرانی نامفهوم در مورد از دست دادن همسر و دخترش در سال ۱۹۷۲ ایراد کرد، و بعد مقایسه آتش سوزی در آشپزخانه خانه‌اش در دلاور در سال ۲۰۰۴ با شعله‌هایی که شهر را ویران کرد، برای خشم عمومی کافی بود.

شوخی بی‌معنای او با تیم‌های نجات این خشم را تشدید کرد. ساکنان هاوایی و سیاستمداران به طور یکسان موجی از انتقادات را نسبت به برنامه‌های کمکی دولت بایدن به راه انداختند که باعث شده بود چک هایی به مبلغ ۷۰۰ دلار به هر خانواده آسیب دیده تحویل داده شود.

تعداد قربانیان روز دوشنبه به ۱۱۴ نفر رسید و ۸۵۰ نفر همچنان مفقود هستند. در میان کشته شدگان، کمتر از یک چهارم شناسایی شده‌اند. بایدن قبل از سفرش به دلیل عدم توجه کافی به آتش‌سوزی‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و به واکنش کند به بحران متهم شد. حتی دموکرات‌ها خواستار این بودند که بدانند چرا کمک‌های فدرال به کندی رسیده است و به همکاران جمهوری‌خواه خود پیوستند تا تاخیر بایدن در رسیدن به مائوئی را زیر سوال ببرند

بایدن در میانه اعتراض ساکنان هاوایی به بازدید جزیره سوخته رفت

تاکدران، از ساکنان منطقه گفت: چک‌های ۷۰۰ دلاری که به هر خانوار آسیب دیده تحویل داده می شود به طرز توهین آمیزی کم است. او گفت: «پدر و مادرم چکی به مبلغ ۷۰۰ دلار دریافت کردند که یک سیلی به صورت بود. زندگی در هاوایی، بسیار گران است. خانواده‌های سالخورده در هاوایی اساساً «بی‌سواد رایانه‌ای» هستند، که ممکن است دلیلی باشد که چرا برخی از افراد از درخواست‌هایشان برای کمک FEMA رد شده‌ است.

برخی از مردم هاوایی انتقاد تاکدران را تکرار کردند و یکی از آنها تابلویی را در دست داشت که کمک‌ها را با اوکراین و هاوایی مقایسه می‌کرد. نویسنده محاسبه کرده است که اوکراین از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ به ازای هر نفر ۱۷۰۰ دلار دریافت کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بازماندگان آتش‌سوزی‌های مرگبار هاوایی گفت که ملت «همچون شما غمگین است» و قول داد کمک فدرال را «تا هر زمانی که طول بکشد» ادامه دهد.

بایدن با ایستادن در نزدیکی درخت ۱۵۰ ساله سوخته – اما همچنان پابرجا، ویرانی “فوق‌العاده” را تصدیق کرد اما گفت که مائوئی در طول این تراژدی استقامت خواهد کرد. بایدن درباره درخت گفت: «امروز سوخته، اما همچنان پابرجاست. درخت به دلیلی زنده ماند. من معتقدم که این نماد بسیار قدرتمندی است از آنچه ما می‌توانیم و انجام خواهیم داد تا از این بحران عبور کنیم.»

آنها بیشتر بازدید خود را در لاهاینا گذراندند، یک شهر تاریخی با ۱۳۰۰۰ نفر که عملاً توسط شعله‌های آتش نابود شد.

ده‌ها نفر نیز در خیابان‌های لاهاینا تجمع کرده بودند و از بایدن خواستند به حرف مردم گوش کند و کمک‌های بیشتری به جزیره بفرستد.

بایدن بالاخره به بازدید هاوایی سوخته رفت

بایدن با انتقاد جمهوری‌خواهان، از جمله دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، به دلیل اهمیت ندادن به فاجعه در اولین روزها مواجه شده است. با این حال، کاخ سفید گفته است که رئیس‌جمهور در طول بحران در حال گسترش با فرماندار و سایر مقامات اضطراری در تماس نزدیک بوده است.

سناتور دموکرات برایان شاتز از هاوایی گفت که نزدیک به ۲,۰۰۰ نفر بدون برق و ۱۰,۰۰۰ نفر بدون اتصال مخابراتی هستند. آب در بخش‌هایی از غرب مائوئی برای آشامیدن مناسب نیست. شاتز گفت که تلفن‌های همراه، شناسنامه و سایر اسنادی که مردم برای ثبت نام در برنامه‌های کمک‌های طولانی مدت نیاز دارند، در آتش سوزی سوختند و چالش‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

true
true
بایدن در میانه اعتراض ساکنان هاوایی به بازدید جزیره سوخته رفت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true