×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشت رونق به بازار جهانی تلفن هوشمند

بازگشت رونق به بازار جهانی تلفن هوشمند، پیش بینی می‌شود امسال با کاهش تورم که به بهبود تقاضا در بازارهای نوظهور کمک می‌کند و بکارگیری هوش مصنوعی مولد در محصولات جدید، فروش جهانی تلفن هوشمند، سه درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش شهر مردم، داده های پیشین شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت ریسرچ» نشان داد فروش جهانی تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۳، بیش از چهار درصد کاهش پیدا کرد که تحت تاثیر عدم تمایل مصرف کنندگان به هزینه در شرایط اقتصادی نامطمئن بود. اما اکنون این شرکت تحقیقاتی، رشد سه درصدی فروش جهانی تلفن های هوشمند در سال میلادی جاری را پیش بینی کرده است. بازارهای نوظهور مانند هند، خاورمیانه و آفریقا، پیشرانهای بزرگ رشد برای بازار تلفن هوشمند به خصوص در بخش گوشی‌های پایین رده هستند.

انتظار می‌رود فروش بخش گوشی‌های پایین رده پس از افت در سال ۲۰۲۳، امسال ۱۱ درصد رشد کند که تحت تاثیر تقاضای فزاینده در مناطق کارائیب و آمریکای لاتین خواهد بود.

طبق گزارش کانترپوینت، این بخش که شامل گوشی‌هایی با قیمت بین ۱۵۰ تا ۲۴۹ دلار است، از کاهش تورم در مناطقی مانند آفریقا و ثبات ارزهای ملی، سود خواهد برد. رقابت فزاینده بین شرکتهای چینی مانند اوپو، ویوو و شیائومی به همراه بهبود تقاضا برای دستگاههای آی تی، هم به رشد این بخش کمک خواهد کرد.

بخش گوشی‌های گران قیمت بین ۶۰۰ تا ۷۹۹ دلار، هم ۱۷ درصد رشد خواهد کرد. معرفی فناوری هوش مصنوعی مولد و محبوبیت گوشی‌های تاشو، تقاضای خرید در این بخش را تحریک خواهد کرد. اپل و هواوی هم احتمالا برندهای برنده در بازار گوشی‌های بالا رده خواهند بود.

تقاضای ثابت برای آیفون به خصوص در بازارهای نوظهور، به نفع اپل خواهد بود و در عین حال، انتظار می‌رود هواوی حضور قوی خود را در بازار چین حفظ کند. رقابت از سوی هواوی، به افت ۲۴ درصدی فروش آیفون در چین در ۶ هفته نخست سال ۲۰۲۴، منجر شد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، اپل مشغول مذاکره برای یکپارچه کردن موتور هوش مصنوعی جمنای گوگل در آیفون است.

true
true
بازگشت رونق به بازار جهانی تلفن هوشمند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true