×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انگیزه حضور مردم در روز قدس با جنایات صهیونیست‌ها بیشتر شد؛ حمایت‌ از غزه جناحی نیست

انگیزه حضور مردم در روز قدس با جنایات صهیونیست‌ها بیشتر شد؛ حمایت‌ از غزه جناحی نیست ، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیام صریح روز قدس امسال را حمایت از مظلوم و خداقوت به مقاومان قهرمان فلسطین بیان کرد و گفت: حضور در این راهپیمایی هم اسلامی و انسانی است و اینجا پای حزب و جناح و گروه مطرح نیست و فقط حمایت از مظلوم است.

به گزارش شهرمردم ، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، روز جهانی قدس را از ابتکارات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امام(ره) با این ابتکار قدس را از مظلومیت خارج کرد، آن هم در شرایطی که برآن بودند قدس را از مساله اسلامی خارج و حداکثر یک مساله عربی تلقی کنند.

وی یادآور شد: امام راحل با اعلام نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، قدس و مظلومیت فلسطین را نه تنها اسلامی بلکه جهانی اعلام کردند و این اعلام هم مبنای قرآنی و هم روایی دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان، مبنای قرانی این راهپیمایی را مصداق آیه ۹۲ سوره انبیاء «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» دانست و گفت: طبق این آیه امت اسلام یک امت واحده و یکپارچه است و چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. بنابراین روایات اهل بیت می‌گوید یار مظلوم و دشمن ظالم باشید که بی تردید راهپیمایی روز جهانی قدس حرکتی مقدس، قرانی و حدیثی است.

آیت الله خاتمی به جنایات ۶ماه اخیر اشغالگران و غاصبان قدس اشاره کرد و گفت: این جنایات اخیر انگیزه را برای حضور در راهپیمایی روز قدس بیشتر کرده است. حضور امسال مردم علاوه بر پیام هایی که در سال گذشته چون نفرت از استکبار و آمریکا و نفرت از صهیونیست ها را داشت، پیام صریح حمایت از مظلوم و خداقوت به مقاومان قهرمان فلسطین را هم دارد.

وی این حمایت را جهانی دانست و تاکید کرد: حمایت جهانی به یاری خداوند، مقاومان نستوه را سخت‌کوشانه تر در عرصه نگاه خواهد داشت و حضور در این راهپیمایی هم اسلامی وهم انسانی است. چرا که اینجا دیگر پای حزب و جناح و گروه مطرح نیست و فقط حمایت از مظلوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با دعوت از همگان در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: همه در این صحنه و در دفاع از مردم مظلوم به صحنه بیایند؛ مردم ایران همواره پای ثابت این صحنه‌ها هستند و این بار هم می‌آیند و بر این باورم که ثواب این راهپیمایی کمتر از ثواب روزه روز قدس نیست. زیرا هر گامی که برای دشمن ستیزی برمی‌داریم، به عنوان عمل صالح در نزد خداوند ثبت می‌شود و این مرگ برآمریکا و مرگ اسرائیل که مردم در روز قدس سر خواهند داد، همانند ثواب «بک یا الله» شب های قدر را خواهد داشت.

آیت الله خاتمی درپایان گفت: آنچنان که مردم ما به مناسک شب‌های قدر پایبند هستند، انشاءالله به راهپیمایی روز قدس امسال هم بهای شایسته‌ای خواهند داد.

true
true
انگیزه حضور مردم در روز قدس با جنایات صهیونیست‌ها بیشتر شد؛ حمایت‌ از غزه جناحی نیست
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true